Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Ocak 2013 Perşembe - 18:10

Nissan, Daralan Pazarın Yükselen Yıldızı Oldu

2012 yılında toplam otomotiv pazarında yüzde 10 daralma yaşanırken Nissan, binek otomobildeki pazar payını yüzde 3,4’e yükselterek en çok satan 9’uncu marka oldu. Binek ve hafif ticari araç pazarının toplamında yüzde 2,6’lık bir pazar payı elde eden Nissan Türkiye, 2012 yılında 20 bin 120 adet satış gerçekleştirdi

Nissan, Daralan Pazarın Yükselen Yıldızı Oldu

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2012 yılında gerileme sürecini yaşarken, daralan pazarda Nissan, pazar payını binekte yüzde 3,4’e çıkarttı. Pazarın yüzde 10,9 azalarak 777 bin 761 adet olarak gerçekleştiği 2012 yılında, satışlarını bir önceki yılla aynı seviyelerde gerçekleştiren Nissan toplam pazardaki 20 bin 120 adetlik satışıyla Türk otomotiv sektöründeki yerini sağlamlaştırdı ve iki yıl üstüste 20,000 adetlik satış gerçekleştirmiş oldu.
Ürün gamı ile toplam pazarın yüzde 23’üne hitap eden Nissan, Qashqai ile öncüsü olduğu ve sıra dışı tasarımı ile dikkatleri üzerinde toplayan Juke modeli ile Crossover segmentindeki satışın üçte birini gerçekleştirdi. Müşteri memnuniyeti rekabet basketinde ise 1’inci sırada yer alan Nissan Türkiye, marka değerini de son üç yılda 4,5 katına çıkarttı.
 
 “Türkiye, Nissan’ın Avrupa’da en çok araç sattığı 4’üncü pazar”
Otomotiv sektörü penceresinden 2012 yılının ekonomik gelişmelerini değerlendiren Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, küresel ekonomik krizde dördüncü yılın geride kalmasına rağmen gelişmiş ülkelerin çok büyük ilerlemeler kaydedemediğini belirtti. Sancaktaroğlu, krize ortak akıl ile çare arayan, ancak her biri farklı mali içyapılara ve sistemlere, farklı iç dinamiklere sahip AB ülkeleri başta olmak üzere gelişmiş ekonomiler çözüm yönünde aşama sağlayamadıklarını da sözlerine ekleyerek “Ülkemizde ise bu süreç olabildiğince iyi yönetildi. Türkiye önceki yıllara oranla daha düşük bir büyüme gösterse de, dünya ortalamasının üzerinde bir büyüme kaydetti ve bunu markamıza da yansıttı. Türkiye’yi Nissan’ın Avrupa’da en çok araç sattığı 4’üncü pazarı yaptı.” dedi.
 
Nissan olarak 2013 hedeflerini de açıklayan Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu “Bu yıl, ekonomik büyüme için farklı görüşler olsa da, büyümenin yüzde 3 ile yüzde 5 bandında olacağını ve bu ortamda toplam pazarın 750 bin civarında olacağını öngörüyoruz. Nissan olarak biz de, mevcut ürün gamı ile 2012 satış seviyesini korumayı ve 20 bin adet seviyesinde satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Sancaktaroğlu diğer hedeflerini ise “Müşteri memnuniyetinde birincilik konumumuzu korumak istiyoruz. Kasım 2012 de devreye soktuğumuz Carbook Kurumsal Kullanılmış Araç operasyonumuzla, yeni araç müşteri memnuniyetindeki performansımızı kullanılmış araçlarda da sağlamayı ve 2013  yılında 4 hizmet noktası daha hizmete açmayı hedefliyoruz.” olarak açıkladı. Sancaktaroğlu, Nissan kullanıcılarına yaşamın her anında ayrıcalıklar sunabilmek üzere NISlife Programı’nı tasarladıklarını ve tüketicilerine Nissan’ın yenilikçiliğini ortaya koymaya devam edeceklerini belirtti.
 
 
 
 
“Başarımızı, perakende pazarından elde ediyoruz”
Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın ise 2012 yılında genel pazarı değerlendirdi. Akın, son üç yıllık dönemde, pazardaki daralmanın ilk kez yüzde 10 seviyesinde gerçekleştiğini, özellikle kurdaki dalgalanmaların ve ÖTV artışının pazarı son aylarda olumsuz yönde etkilediğini söyledi. Pazar dinamiklerine bakıldığında ise binek araç lehine bir değişim olduğunu söyleyen Mehmet Akın, “Nissan Türkiye olarak önümüzdeki dönemde yeni model lansmanları ile birlikte bu durumun devam edeceğini öngörüyoruz. Pazarın bir diğer ilginç dinamiği filo pazarı toplam pazarın yüzde 33'ünü, yani üçte birini oluşturuyor ve sürekli olarak payını artırıyor. Ancak Nissan Türkiye olarak biz, filo pazarında aktif rol almıyoruz. Başarımızı, rekabetin ve pazar koşullarının daha da zorlayıcı olduğu perakende pazarından elde ediyoruz” dedi.
 
2012 yılında uygulamaya alınan model yılı geçişinin 2013 yılına etkilerinin gözlemleneceğini belirten Akın, yılsonu kampanyalarının sonrasında, ÖTV farkının yansıtılacağını öngördükleri fiyatlarla pazarın ilk çeyrekteki seyrini ve bu yılın gidişatına yön vereceğini söyledi.
 
Ürün gamı ile Türkiye’de toplam pazarın (binek ve hafif ticari dâhil) yüzde 23’üne hitap eden Nissan, son 3 yıl içerisinde performansını iki kat arttırarak 2012 yılında toplam pazar payını yüzde 2,6 seviyesine, binek otomobil pazarındaki payını ise yüzde 3,4’e çıkarttı. Nissan Türkiye’nin 2 yıl üst üste 20 bin adet araç sattığını da belirten Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın “Sınırlı bir oyun alanı içinde olmamıza rağmen, dar alanda iyi bir oyun sergilediğimizi söyleyebiliriz. Dolayısı ile biz sürdürülebilir ve güvenli bir büyüme gösterdiğimizin bilincindeyiz. Geçtiğimiz yıl sizlerle paylaştığımız yüzde 3 pazar payı hedefimiz doğrultusundaki, başarımızın farkındayız. Bir diğer hedefimiz ise, yürüyen araç parkını 3 katına çıkarmaktı. 2009 sonundan bugüne dek geçen sürede, araç parkımızı 2,5 katına çıkartmış bulunuyoruz” dedi.

 
Aktif Nakliyat Filosunu DAF İle Genişletiyor
 
IRU Akıllı Adım Ödülleri, Adaylarını Arıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Aktif Nakliyat Filosunu DAF İle Genişletiyor
1994 yılından bu yana yurtiçi lojistik alanında faaliyet gösteren Aktif ...
2013 Dakar Rallisi İçin Zorlu Etap
Jo Adua Petronas De Rooy Iveco ekibinin desteği ile sorunsuz bir yarışla ...
Hareket Marmaray İçin 410 Vagon Taşıdı!
Halkalı ile Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir ...
 
Hareket, Madranbaba'ya Enerji Taşımacılığı yapıyor
Taşımacılık sektörünün lider markalarından Hareket, enerji taşımacılığı ...
DOĞUŞ OTOMOTİV’E ÖDÜL
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği tarafından verilen "Kurumsal Yönetim ...
Mercedes Benz'den Ocak Ayı Kampanyası
Mercedes Benz Ocak Ayı için hazırladığı kampanyalar ile hem otomobil hem ...
 
11 yılda 1.090.459 kişi Ford’u seçti
Ford’dan Türkiye’de 11’inci liderlik yılı şerefine 18 ay 0 faizle 18 bin TL kredi
Stingray’in Dönüşü: 2014 Chevrolet Corvette
Chevrolet, tanıtımını yaptığı yeni Corvette Stingray ile modern performansı ...
MTV ödemesini Türkiye Finans’tan yapanlar kazanıyor
Motorlu Taşıtlar Vergisi ödemesini Türkiye Finans şubeleri ya da İnternet ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucknewsbusşoförtürkiyekamyonumtreylersrcKamyon