Avrupa Birliği’nin Rus petrolüne yaptırımlarının yürürlüğe girmesinden önceki Rus ham petrolünün nakliye maliyetleri hızla artıyor. Bu yüzden tanker sahipleri de Rus ham petrolünün ticaretini yapmaktan kaçınmaya başladı.
Rus ham petrolünü yüklemeye istekli olan mal sahipleri ise risk için daha fazla ücret talep ediyor. Gemi komisyoncuları, Baltık Denizi'nden Hindistan'a oranların, yeni AB kısıtlamalarının devreye girdiği 5 Aralık'tan sonraki yüklemeler için yaklaşık 15 milyon dolardan tartışıldığını söyledi.
Maliyetlerdeki artış, Yunanistan'daki dünyanın en büyük tanker sahiplerinden bazıları da dahil olmak üzere AB'nin OPEC+ ülkesi tarafından üretilen petrol için nakliye ve diğer hizmetleri genişletmeyi durduracağı son tarihten önce Rus ham petrol tedarikçilerinin karşılaştığı zorlukları yansıtıyor. Daha az gemi ve Rus petrolünün Avrupa'daki geleneksel alıcılardan Asya ve Orta Doğu'daki yeni alıcılara yönlendirilmesi ihtiyacı da daha yüksek oranlara katkıda bulunuyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |