Scania’nın müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği çözüm odaklı çalışmaları, 20-27 Eylül 2012 tarihleri arasında Almanya’nın Hannover şehrinde düzenlenen IAA 2012 Ticari Araçlar Fuarı’nda sergilendi. Fuarda kamyon ve otobüsler için üretilen 9 ve 13 litrelik, 250'den 480 beygire kadar çıkan yeni çok amaçlı Euro 6 motorları sektör temsilcileri ve ziyaretçiler ile buluşurken, sektörde yine bir ilke imza atan Scania’nın alternatif yakıtlı Euro 6 motorları da standta yerini aldı.
IAA Fuarı’nda Scania standında sergilenen araçlar arasında, 4x2 serisinin en güçlü çekicisi Scania R 730, vinçli üst yapıya sahip ve tomruk taşımada kullanılan V8 motorlu Scania R 560 6x4, Euro 6 motorlu, çift dümenlenebilir dingile sahip Scania R 480 6x2 çekici, çok amaçlı Euro 6 motorlu Scania G 440 4x2 çekici de bulunuyordu.
Ayrıca Meiller 3-yöne devrilir damperli Scania inşaat serisi G 440 8x4, değiştirilebilir üst yapılı, arka dümenlenir dingilli Scania R 440 6x2, uzun yol nakliyesi için Euro 6 alternatif yakıtlı motora sahip Scania P 340 4x2 çekici, arka dümenlenir dingilli, alçak girişli çöp kamyonu şasili Scania P 320 6x2, Scania P 280 4x2 Euro 6 çekici serisini oluşturan modeller de fuar alanındaki standta sergilendi.
Scania tarafından yolcu taşımacılığı sektörüne sunulan çözümler arasında yer alan yeni, azami koltuk kapasiteli alçak girişli otobüsü Scania Citywide LE ve çok amaçlı Class II yolcu otobüsü de fuar ziyaretçileri ile buluştu. Ayrıca fuar açık alanında, çok amaçlı 2 dingilli yolcu otobüsü Scania OmniExpress 3.60 ile özel tasarıma sahip 2 dingilli yolcu otobüsü Touring HD de sergilenen Scania otobüs modelleri olarak yer aldı.
Yeni EURO 6 Dizel Teknolojisi
Scania standında, çok amaçlı Euro 6 motor serisinden sıralı beş silindirli 250 bg’den, 6 silindirli 480 bg’ye kadar değişen motor yelpazesi de sergilendi. 2011 yılında tanıtılan iki 13 litrelik motor ile ikisi SCR ve ikisi EGR+SCR'li dört yeni 9 litrelik Euro 6 motoru ve yeni teknoloji özelliğine sahip alternatif yakıtlı iki Euro 6 motoru da tanıtıldı.
Tüm motor gamını Euro 6'nın zorunlu olacağı 31 Aralık 2013 tarihinde kullanıma sunacak olan Scania'nın Euro 6 teknolojisinin temelini müşterilere kolay servis ve parça tedariği alanında faydalar sunan en son teknolojiyle donatılmış 9, 13 ve 16 litrelik motor platformu oluşturuyor.
Scania’nın kompakt susturucusu ve egzoz sistemi, şasi yerleşimi açısından büyük yarar sağlıyor. Sıradışı üst yapılar, Euro 5 için yapılmış çalışma üzerinde herhangi bir mühendislik değişim yapılmadan doğrudan uygulanabiliyor.
Yeni 250 ve 280 beygir gücündeki motorlar, 13 litrelik 440 ve 480 beygir gücündeki motorlarda kullanılan EGR ve SCR sistemine sahip. 9 litrelik dizel motorlardan 320 ve 360 bg’de, iki tipte ise tek başına SCR teknolojisi kullanılmakta. Böylelikle Scania, müşterilerine 9 litre yelpazesinde SCR veya EGR+SCR teknolojisi seçenekleri sunuyor. Scania serisindeki Euro 6 motorlar, mükemmel sürüş özelliğine sahip ve azami yakıt tasarrufu için düşük devirde bile en yüksek torku sağlıyor.
Yenilenebilir Güç
Scania’nın fuardaki sürprizlerinden bir tanesi de Euro 6 normları için pazardaki yenilenebilir yakıtlı motorların en kapsamlı yelpazesini sunmasıydı. Bütün Scania Euro 3/4/5 ve EEV motorları biyodizel yakıt ile yüzde 100 uyum sağlarken, şehiriçi ve yolcu otobüslerinde kullanılan biyogaz, doğal gaz, etanol ve yeni Euro 6 yelpazesinin tüm ürün gamına uyumlu hale getirilmesi çalışmaları sürüyor. Scania, bu çalışmalar sonucu geliştirilen ağır vasıtalar için de muhteşem performans sunan iki yeni alternatif yakıtla çalışan 9 litrelik Euro 6 motoru da tanıtıyor.
Yeni motorlar, bölgesel dağıtım veya uzun yol taşıması gibi uygulamalarda da kullanılabilirken, aracın çalışma menzili, opsiyonel sıvı gaz tankı sistemi ile 600 km'den 1100 km'ye kadar, yani neredeyse iki katına çıkabiliyor. Scania alternatif yakıtlı motorlarında otomatik şanzıman bulunuyor.
En Zorlu Koşullar İçin Scania İnşaat Serisinden En Kolay Çözümler
2011 yılında lansmanı yapılan Scania Off-Road/ inşaat araçları, uluslararası IAA Fuarında ilk kez sergilendi. Bu yeni inşaat serisi, sektöründe karşılaşılabilecek en zorlu koşulların üstesinden gelecek şekilde tasarlandı.
Yeni ön stili ile dikkat çeken Scania inşaat serisi, darbeye maruz kalabilecek parçaları çepeçevre koruyan sağlam çözümleri sayesinde tamir maliyetlerini azaltırken, verimsiz zaman kaybını da ortadan kaldırmakta. Yeni inşaat serisi araçlar ayrıca gelişmiş hareket kabiliyetleri, üstün yol dışı sürüş şartları için uyarlanmış vites değiştirme ve düşük hızlarda bile ekstra güç kazandıran yeni tip Scania Retarder gibi pek çok yeni özelliğe sahip.
Scania Filo Yönetimi
Scania’nın IAA Fuarı’nda tanıttığı çözümler arasında, sürücüleri ve işletmeleri desteklemek için tasarlanmış yeni hizmetler de bulunuyordu. Scania ‘Communicator’, günümüzde Avrupa'da satılan Scania araçlarının bir çoğunda standart olarak sunuluyor.
Bu sistem, Scania Filo Yönetimi Portalı yoluyla araç ile gerçek zamanlı bağlantıyı da içeren pek çok yeni fonksiyonu içeriyor. Sistem ile işletmeci İzleme, Analiz ve Kontrol paketi olarak her biri farklı işlevde üç alternatife sahip oluyor.
Analiz ve kontrol paketleri kapsamında yer alan bakım planlama sisteminde, servislerle iletişimi kolaylaştırmak, özel bakım ihtiyacı durumunda servisin hazırlanması için e-posta gönderimi yapmak gibi zamandan tasarruf sağlayan kolaylıklar bulunuyor.
Scania Filo Yönetimi uygulaması ayrıca araç filosunun Kontrol paketinin temel fonksiyonlarının akıllı telefonlar veya tablet bilgisayar ile gerçek zamanlı izlenmesini de sağlıyor. Filodaki her aracın metin ve yakınlaştırılabilir harita, uydu haritası veya hibrid harita üzerinde konumu, rotası, mevcut seyir hızı, yakıt seviyesi, sürücü kimliği gibi birçok bilgiye ulaşılabilirken, istendiği takdirde sürücüyü direkt telefon ile arama özellikleri de bulunuyor. Yolculukları esnasında sıkıntı yaşayan sürücüler, Scania Yetkili Servis Gösterici uygulaması ile kendisine en yakın Scania Yetkili Servisini bulurken, yardım noktasını doğrudan arayabiliyor ve harita üzerinde yol tarifi alabiliyor.
GPS İle Akıllı Seyir
Sürücü destek sisteminin yenilenen son sürümü de Scania’nın IAA fuarında tanıttığı yenilikler arasında yer alıyor. Scania Aktif Tahmin Sistemi, GPS konumlandırması ve Scania sinyal cihazında kayıtlı topografik veriler yardımıyla sürücünün aracın hızını optimize etmesine yardım eden bir ileri seyir kontrol sistemi. Sistem yolun ilerisindeki topografik yapıyı rampa aşağı veya yukarı olarak hesaplayarak sürücünün müdahalesine gerek kalmadan aracın hızını ayarlamakta. Böylelikle zaman kaybına gerek kalmadan yüzde 2-3'lük yakıt tasarrufu sağlanıyor.
Scania standında sergilenen tüm hizmet ve araçlar hakkında detaylı bilgilendirme sağlayan özel uygulamaların yanı sıra, uzmanlar tarafından eşzamanlı canlandırmalar yapılarak ziyaretçilere keyifli anlar da yaşatıldı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |