Eksper Tren Taşımacılığı’nın demiryolu taşımacılığındaki faaliyetlerini öğrenebilir miyiz?
Murat Hürmen: Eksper Tren, kurulduğu 2001 yılından bu yana yüzde 100 demiryolu taşımacılığı faaliyetinde bulunuyor. Demiryolu taşımacılığının yanı sıra iç nakliye, yükleme-boşaltma, sağlamlaştırma, demiryolu konşimento ve evrak hizmetleri, demiryolu-karayolu bağlantılı kombine taşımacılık projelerinde de hizmet veriyoruz.
Türkiye’nin önde gelen otomotiv, çelik ve kağıt firmalarına hizmetler sağlıyoruz.Taşınan ürün yelpazesi ise; motor, şanzıman, lastik, rulo sac, yedek parça biçerdöver, çelik profil, boru, manyezit, kağıt, ray, ve kimyasal maddelerden oluşuyor.
Lojistik taşımacılık içerisinde demiryolu taşımacılığının önemi nedir? Son dönemdeki yatırımları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Murat Hürmen: Demiryolu taşımacılığı; güvenli, ucuz ve uzun soluklu sabit fiyatları nedeniyle lojistik sektörü içinde çok önemli bir alternatif oluşturuyor. Ayrıca karayollarının trafik yükünü azaltması, çevreye olan kirlilik maliyetlerinin düşüklüğü nedeniyle tercih nedenleri arasında yer alıyor.
Bir ülkenin gelişmişliğini gösterir pek çok faktör vardır. Örneğin; eğitim, kültür, çevre, insan hakları, ekonomik göstergeler, ticaret hacmi vb. gibi bunların yanında demiryolları da ülkenin gelişmişliğini gösteren en önemli faktörlerdendir. Ülkemizde demiryollarına uzun süre fazla önem verilmemiş fakat 2000 yılından bu yana yatırımlar oldukça arttı. Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hızlı tren hatlarının yapılması ve trenlerin devreye alınması en güzel örneklerden biri. Ayrıca Marmaray projesi ve Tekirdağ, Derince feribot bağlantıları demiryolları için büyük önem arz eden ciddi yatırımlar oldu. Son dönemlerde yapılan bu yatırımların Türkiye için yerinde yatırımlar olduğunu düşünüyoruz.
2011 yılı Eksper Tren Taşımacılığı açısından nasıl geçti? 2012 hedef ve beklentiler neler olacak?
Murat Hürmen: 2011 yılı Eksper Tren açısından beklentilerin karşılandığı bir yıl olarak geçti. Bir önceki seneye göre vagon ve tonaj bazında taşıma hacmimizi artırdık. 2012 yılında ilk hedefimiz, 2012 yılından başlayarak 2 yıl boyunca Marmaray projesi kapsamında yapılacak hat yenileme çalışması nedeniyle Köseköy-Gebze arasında demiryolları hatları kapalı olacağından ve bu süre zarfında Avrupa-Anadolu ithalat veya ihracat yükleri için alternatif ekipmanlar ve istasyonlar kullanma zorunluluğu doğduğundan, demiryolu nakliyesi diğer taşıma modları ile rekabet etme konusunda kuşkusuz olumsuz etkilenecek. Bu nedenle bu süre zarfında operasyonel kabiliyetimizi optimum düzeyde kullanmalı ve müşterilerimizin bu sıkıntıdan etkilenmemesini sağlamalıyız.
2012 yılında mevcut blok tren sevkiyatlarımızı alternatif ekipmanlar kullanarak ve bir trende daha fazla yük taşınması neticesinde müşterilerimizin birim nakliye maliyetlerinde iyileştirmeler yapmak. Ayrıca akaryakıt taşıması trafiğinde kapasitemizi artırabilmek adına yatırım yapılması hedeflerimiz arasında sayılabilir.
Kaynak:Hizmetix
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |