Akaryakıt şirketlerinin hâkimiyetindeki madeni yağ sektörü, ekonominin en niş alanlarından biri. Yaklaşık 10 bin kişiyi istihdam eden sektör, yılda ortalama 450 bin ton madeni yağ üretimi gerçekleştiriyor. Yabancı yatırımların ağırlıkta olduğu sektördeki hızlı büyümesiyle öne çıkan yüzde 100 Türk sermayeli akaryakıt şirketi Starpet’in madeni yağlar markası Staroil ise her geçen gün artırdığı pazar payı ile sektörün dikkat çeken oyuncular arasında yer alıyor.
Staroil’in (Starpet Madeni Yağlar) sektördeki payını istikrarlı bir şekilde artırdığını dile getiren Staroil (Starpet Madeni Yağlar) Genel Müdürü Erkan Pehlivan, “2010 yılında 1700 ton olan madeni yağ üretimimizi 2011’de 5 bin tona çıkarttık. Türkiye ekonomisinin en niş alanlarından biri olan akaryakıt madeni yağ sektörü karşılaştığı sıkıntılara rağmen istikrarlı bir büyüme gösteriyor” dedi.
Madeni yağ sektörü için değerlendirmelerde bulunan Pehlivan, 2011 yılında yurt içi üretim hacminin 450 bin ton civarında olduğunu belirterek, “2012 yılında sektörün üretim hacminin 475 bin ton olacağını öngörüyoruz. Sektörle birlikte Staroil’in büyümesi de devam edecek. Hâlihazırda; Irak, Filistin ve Azerbaycan’a ihracat yapıyoruz. Yeni ülke pazarları için görüşmelerimiz devam ediyor. 2012’de başta Nijerya ve Suriye olmak üzere tüm Orta Doğu’ya açılmayı hedefliyoruz” dedi.
10 numara yağlar sektörü olumsuz etkiledi
2011 yılında sektörün karşılaştığı en önemli sıkıntının “10 numara” adı verilen yağ üretiminin önüne geçilememesi olduğuna değinen Pehlivan, “Pazarda özellikle ‘10 numara’ adı altında üretilen pek çok müstahzar ürün var. Bu ürünler piyasanın dengesini bozdu. Hükümetin 10 numara ve benzeri yağlama ürünlerindeki ÖTV artışı yerinde bir karardı. Ancak ne yazık ki bizim beklediğimiz etkiyi yapmadı” dedi. Bu konuda oluşturulan TSE standartlarının sektörde olumlu bir hava estireceğine değinen Pehlivan, “Yeni TSE standartlarının sektörümüzdeki üretim kalitesini artıracağını düşünüyoruz” dedi.
Akaryakıt sektörü için geçerli olan promosyon uygulamasının madeni yağ pazarını sıkıntıya soktuğuna da değinen Pehlivan: “Madeni yağın halen promosyon yasağı içinde kalması pazarlama faaliyetlerimizi zor durumda bırakıyor. Umut ediyoruz ki bu sektördeki promosyon faaliyetlerinin akaryakıt sektöründen farklı uygulandığını hükümet görebilir”.
2012 daha güzel bir sene olacak
2011’de ülke genelindeki distribütörlük ağının büyük bir kısmını tamamladıklarını, 2012’de de atılımlarına devam edeceklerini anlatan Pehlivan, “Geride bıraktığımız yıla baktığımızda hükümetin aldığı pek çok karar yerinde. Bu kararlar uygulandığı taktirde gerçekten sektörün asıl sahiplerinin sahada zevkle oynayacağı bir durum oluşacak. 2015 yılına kadar büyüme hedeflerimiz hem rakamsal hem de organizasyon yapısı itibarıyla devam edecek. Biz 2011 yılı başında aldığımız kararlar doğrultusunda büyüyoruz. Bu anlamda geçen yılı başarı ile bitirdik. Distribütör ağımızı ülke çapında tamamlamak, satış ve pazarlama ekibimizin oluşum sürecini devam ettirmek, 2012 yılı hedeflerimizin başında geliyor. 2015 yılında ise 17 bin ton yurt içi satış hedefiyle pazar payımızı artırmayı planlıyoruz” dedi.