Nixon Salı günü verdiği bir röportajda, "Her hükümet sorunu çözmek için elinden gelenin en iyisini yapıyor, ancak işgücü sıkıntısı ve altyapı eksiklikleri hala var" dedi.
Dünyanın tedarik zincirleri , bu yıl Çin'in banyo musluklarından, Apple iPhone'lara kadar her şeyin üretimini ve teslimatını engelleyen sıfır-Covid politikasından darbe aldı . Aynı zamanda, ABD'deki kamyoncu ve demiryolu işçisi sıkıntısı, endüstrilerin mallarını taşımasını zorlaştırdı ve Biden yönetiminin devreye girmesine neden oldu.
Nixon, Los Angeles'tan Hamburg'a çok sayıda konteyner gemisinin limanlarda yanaşmak için haftalarca beklediğini söyledi.
Çin şehrinin karantinası Covid-19 vakaları düştükçe yavaş yavaş gevşetilirken, Bloomberg tarafından derlenen nakliye verilerine göre Şanghay ve Ningbo-Zhoushan bölgesinde tespit edilen konteyner gemilerinin sayısı geçen yılki ortalamanın hala yüzde 11 üzerinde.
Dijital nakliye şirketi Zencargo'ya göre, bazı nakliyeciler hava yollarına geçmeye çalıştılar ancak benzer sorunlarla karşılaştılar ve birçok uçuş, personel sıkıntısı nedeniyle iptal edildi .
Tedarik zincirlerindeki aksama, güneydeki diğer limanlara kadar uzandı. Shenzhen ve Hong Kong açıklarındaki konteyner gemilerinin sayısı Salı günü 184 gemiyle yedi ayın en yüksek seviyesine ulaştı. Geçen yıl bu zamanlarda, bölgede sadece 95 gemi vardı.
kaynak: South China Morning Post
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |