SEKTÖRÜN GÜÇLÜ MARKASI DENGELERİ DEĞİŞTİRECEK
Geleceğe ilişkin üretim kapasitesi ve ürün gamı noktasında önemli hedefler koyan dünya markası Schmitz Cargobull, pazarın dinamiklerini önemli ölçüde değiştirecek gibi görünüyor.
Adapazarı’nda üretime başlayan fabrikanın ilk teslimatı, markanın üst düzey yetkililerinin katılımıyla üretim sahasında gerçekleşti. 10 adet S.CS Mega Varios treyler, düzenlenen törenle ME-TOL Uluslararası Nakliyat’a teslim edildi.
Teslimat törenine: ME-TOL Uluslararası Nakliyat Sahibi Mehmet Civciv, Schmitz Cargobull Türkiye Genel Müdürü Mile Mishevski, Ülke Satış Müdürü Nihat Özmen Ayhan, Fabrika Müdürü Turan Yıkın, Satış Müdürü Hakan German ve Schmitz Cargobull Türkiye yetkilileri katıldı.
MILE MISHEVSKI
“SCHMITZ CARGOBULL, AVRUPA’DA KALİTENİN SEMBOLÜ”
Teslimat töreninde açıklamalarda bulunan Schmitz Cargobull Genel Müdürü Mile Mishevski, Schmitz Cargobull’un Türkiye’deki yatırımlarına 1,5 yıl önce başladığını ifade ederek Türkiye pazarına olan güvenlerine vurgu yaptı.
Talep Müşteriden Fabrika Schmitz Cargobull’dan
Schmitz’in bu yatırımının müşterilerden gelen talep doğrultusunda gerçekleştiğine dikkat çeken Mile Mishevski, “Birkaç istisna haricinde müşterilerimizin hepsi burada olmamız gerektiğini söyledi; o yüzden biz de bu büyük adımı atma ihtiyacı hissettik. Büyük adımdan kastımız sadece burada yaptığımız üretim değil; planımız aynı zamanda Schmitz Cargobull’un Avrupa’da sunduğu tüm çözümleri de kapsıyor. Makinaları ve ekipmanları getiriyoruz; ancak insan faktörü hala çok önemli. Yaklaşık bir buçuk yıl önce yatırımın değerlendirmelerine başladık; ancak kesin kararımızı Haziran ayında verdik. Bu kadar kısa süre içerisinde bu işi tamamlamış olmak bizim doğru kişilerle çalıştığımızı gösteriyor ve biz bununla gurur duyuyoruz. Schmitz Cargobull büyürken tabii ki personel kadromuz da büyüyor” dedi.
Satış sonrası hizmetlere çok önem verdiklerini söyleyen Mishevski, şu ana kadar altı yetkili servis ile kontrat imzaladıklarını belirtti. Amaçlarının bu servisleri Türkiye çapında 20’nin üzerine taşımak olduğunu ifade eden Mishevski, yedek parça ve servis hizmetlerine ağırlık vereceklerini kaydetti.
Türkiye’de Üç Farklı Araç Üretimi Yapılacak
Müşterilerine finansal çözümler de sunacaklarını ifade eden Mile Mishevski, ayrıca Avrupa’da olduğu gibi burada da takas ve ikinci el operasyonlarına önem vereceklerini sözlerine ekledi. Almanya’da üç büyük ana fabrikalarının olduğuna dikkat çeken Mishevski, tenteli treyleri Attenberge’de, frigoları Vreden’de, damperleri de Gotha’daki fabrikalarında ürettiklerini söyledi. Mishevski, “Bu üç büyük ana fabrikaya ek olarak bazı küçük ölçekli fabrikalarımız da var. Mesela; İspanya’da, Rusya’da, Litvanya’da faaliyetlerimiz sürüyor. Çin’de de müşterek bir yatırımımız var. Bu küçük ölçekli fabrikalarda amacımız tek bir ürün üretmek; ama Türkiye’deki fabrikamızda üç ana ürünü de üreteceğiz. İlk başlangıçta tenteli ve frigo üretimi yapacağız. Damper treyleri de arkasından burada üreteceğiz. Bu planlamamız Türkiye pazarına ne kadar önem verdiğimizi gösteriyor. Şu anki kapasite, sadece Türkiye’deki müşterilerimize hizmet vermek üzere tasarlandı. Türkiye’de çok uzun bir süre kalmayı planlıyoruz. Bunun için de çok iyi bir satış sonrası, finans ve ikinci el ağımızın oluşması için gerekli çalışmaları yapacağız. Fabrikamızın bir diğer kapalı alanında kuracağımız servis, diğer bütün servislere de örnek olacak. Burada; 5.500 m² ve 3.300 m²’lik yan yana iki bina kiralandı. Ayrıca 11.000 m² açık alana sahibiz.” şeklinde konuştu.
Müşteri Taleplerine Doğrudan Çözüm
Türkiye’deki müşterilerin ürünlere yönelik bazı taleplerini ve ürünü revize etme noktasında çalışmalar da yapacaklarını belirten Mile Mishevski, Türk müşterilerin Avrupa’daki müşterilerden daha farklı talepleri olabiliyor dedi. Mishevski, “Biz buraya müşterinin talebiyle geldik, bu tesisler bizim daha esnek olmamızı sağlıyor. Türk müşterilerimizin Avrupa’daki müşterilerimizden farklı talepleri olabiliyor. Burada olmak, bu taleplere cevap verebilme konusunda esnek olmamızı sağlıyor. Almanya’dayken bütün sorunları Almanya’daki muhataplarımızla çözmek durumunda kalıyorduk. Şimdi Türkiye’deyiz, müşterilerimizin bir talebi var ve biz bu talebi hemen yerine getirebileceğiz. Türkiye’deki pazar payını geliştirmeyi hedefliyoruz. Tabii ki regülasyona da dikkat etmek zorundayız” değerlendirmelerinde bulundu.
Kaliteden Ödün Vermeyen Üretim Stratejisi
“Schmitz, Avrupa’da kalitenin sembolü olmuş bir markadır ve bundan asla ödün vermeyecektir. Bu yüzden; şu anda bütün parçalar olduğu gibi cıvatasına kadar Altenberge’den, aynı tedarikçilerden geliyor. Bu durum Türkiye’deki tedarikçilere güvenmediğimiz anlamına asla gelmiyor. Biz, bütün süreçleri Almanya’daki gibi kusursuz bir şekilde çalıştırana kadar; buradaki personelimiz en doğru ve en güvenli biçimde eğitimlerini tamamlayana kadar böyle devam edeceğiz. Sonrasında Türkiye’deki tedarikçilerden de uygun kalitede ürün temin etmeyi planlıyoruz. Müşteri Almanya’da üretilen treylerle Türkiye’de üretilenleri yan yana koyduğu zaman hiçbir fark bulamayacak. SCHMİTZ’in bazı temel ürünleri, spesifik ürünleri, inovasyonları aynen buraya da gelecek. Türkiye’de birkaç ay sonra frigo üretimi başladığında bizim patentli ürünümüz FERROPLAST® panellerinin burada üretildiğini de göreceksiniz. Müşterilerimizin aklında en ufak bir şüphe bile kalmaması için kaliteden ödün vermeden çalışacağız.”
Treyler Sektörü Avrupa’da da Dalgalanıyor
Avrupa treyler pazarında da dalgalanmalar olduğuna dikkatleri çeken Mile Mishevski, Türkiye treyler pazarında yüzde 50’lik bir daralma olduğunun altını çizdi. Pazarda rekabetin çok yüksek olduğunu dile getiren Mile Mishevski, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Schmitz Cargobull olarak bizim şansımız teknolojimizle diğer markalardan ayrıldığımız noktada daha esnek olmamız. Gördüğünüz gibi bizim şasilerimizde boya yok, kaynak yok. Şimdi yeni başlayan soğuk bükme şasi ve tek parça şasi ile çok esnek çözümlerimiz var. Geçen yılla bu yılı kıyaslarsak, bizim pazarımızda yüzde 50’lik bir daralma oldu. Geçen yıl satışlarımız yüzde 30 düştü. Potansiyele bakacak olursak; biz bu pazarın çok kuvvetli bir şekilde artacağına inanıyoruz.”
ENKA ile Schmitz’in uzun süreler çok iyi bir işbirliği yaptığına değinen Mishevski, ortaklıklarının sonlandırılmasına yönelik şu değerlendirmelerde bulundu: “ENKA ile 20 yıldan fazla süren çok iyi bir işbirliğimiz oldu. Bu işbirliğini sonlandırmamızın sebebi; ENKA ile olan ilişkilerimizde olan bir sıkıntı değil. Bu karşılıklı alınan bir karardı. ENKA’nın Schmitz’den daha fazla sorumlulukları ve işleri var. ENKA ile tamamen ayrıldık, artık hiçbir bağımız kalmadı. Çok iyi dostlar olarak kaldık. Markayla özdeşleşmiş bazı kişileri burada çalıştırmaya devam ediyoruz.”
MEHMET CİVCİV
“SCHMITZ CARGOBULL 1993’TEN BU YANA TERCİHİMİZ”
Araç Parkı Schmitz Cargobull
Teslimat töreninde Kamyonum’a konuşan ME-TOL Uluslararası Nakliyat Sahibi Mehmet Civciv, 1993’ten beri Schmitz Cargobull’u kullanışlı ve kaliteli olduğu için tercih ettiklerini belirtti. 55 adetlik bir araç parkına sahip olduklarını söyleyen Civciv, filolarının tamamının Schmitz ürünlerinden oluştuğunu ifade etti. Taşımacılık sektöründe hafif aracın önemine vurgu yapan Civciv, Schmitz Cargobull’un hafif treyler üretimi ve yedek parça konusunda sorunsuz olmasının tercihlerinde ana etkenlerden biri olduğunu söyledi. Civciv, “Araç ani bir arıza yaptığı zaman parça açısından sıkıntı çekmiyorum. Çalıştığım hatlar üzerinde servisleri var. Tonaj kapasitesi, dayanıklılığı, üründe çürüme ve paslanma olmaması benim Schmitz’i tercih etme nedenlerim arasında.”
Araçlar Kullanışlı ve Hafif
Taşımacılık sektöründe aracın hafif olmasının önemine değinen Civciv, “Schmitz Cargobull’dan geçen sene Almanya’dan 15 treyler aldım. Bu yıl da Türkiye’de üretilen ilk 10 treyleri ben aldım. Toplamda 25 adetlik Schmitz Cargobull treyler, araç parkımıza girdi. Bunlardan önceki araçlarımın tamamı da Schmitz treylerden oluşuyordu. 1993’ten beri Schmitz kullanıyorum ve şu an firmamdaki bütün treylerler Schmitz markasından oluşuyor. Schmitz’i tercih etmemizin başlıca sebebi: yedek parça konusunda sıkıntı çekmiyoruz, araçların kullanımı rahat ve hafif. Taşımacılık sektöründe aracın hafif olması çok önemlidir” dedi.
Müşteri Taleplerine Önem Veren Bir Anlayış
Schmitz’in yeni geliştirilen araçlarının çok daha iyi ürünler olduğuna dikkat çeken Mehmet Civciv, ürünle ilgili şunları söyledi: “Eski modellerdeki hataların tümü giderildi. Şaselerde, dayama takozlarında eksiklikler vardı. Ben bu hataları SCHMİTZ’e ilettim. Bizim taleplerimizi dikkate almaları ve her zaman yanımızda olmaları, ürünlerini taleplerimize göre revize etmeleri bizim için çok değerlidir. Yetkililer, Türkiye’de üretime başladıktan sonra Türkiye şartlarına ve bizim taleplerimize göre üretim yapma noktasında daha esnek hareket edeceklerini ifade etti. Yeni araçlar beklentilerimizi karşılayan, işimize fayda sağlayacak ürünlerden oluşuyor. Yine de bazı noktalarda geliştirmeler yapılması gerek diye düşünüyorum. Yetkililer de müşteriden gelen talep ve arzuları göz önünde bulunduracaklardır. Üreticilerin, işi bilene kulak vererek üretim yapması bizi memnun ediyor.”
ME-TOL hakkında:
- Filosunda 55 aracı bulunmaktadır – 1993 ‘dan beri Schmitz müşterisi,
- Uluslararası Nakliye – Polonya, Belarus, Ukrayna, Litvanya, parsiyel ve komple taşımacılık aynı zamanda Polonya, Belarus, Ukrayna ve Litvanya ‘da kendi acentaları bulunmaktadır.
S.CS Mega Varios hakkında kısa bilgi:
- Sıcak daldırma yöntemi ile galvanize edilmiş, 10 yıl korozyona karşı koruma garantili şasi,
- Cıvatalı “MODULOS’’ şasi teknolojisi ile esnek opsiyon çözümleri yanı sıra düşük bakım maliyeti ve kolay bakım/onarım süreci,
- DIN EN 12642 XL Yük Güvenlik Sertifikası,
- MRH süspansiyon sistemi sayesinde farklı 5.teker yüksekliklerine sahip çekicilerle uyumluluk (standart mega çekicilere ek olarak Midi çekicilerle de kullanılabilirlik)
- 19,5” dingil ebatının yanı sıra 22,5” dingil ebatına da uyumlu, dolayısıyla daha geniş çaplı (430 mm) fren diski kullanımına uygun,
- Ön tarafta 2.700 mm’den 3.050 mm’ye kadar 7x50 mm kademelerle farklı iç yükseklikte, arka tarafta 2.850 mm’den 3.050 mm’ye kadar 4x50 mm kademelerle kullanıma imkan tanıyan ayarlanabilir çatı sistemi,
- Yüksek hacim gerektiren yüklerde operasyonel esneklik,
- Manuel çatı kaldırma sistemi yanı sıra tercihe bağlı Hidro-pnömatik ayarlanabilir çatı kaldırma sistemi.