Siemens ayrıca 16 yıl boyunca araçların servis ve bakımını üstlenecek. Trenler, Bozankaya’nın Ankara’daki fabrikasında üretilecek. Siemens proje kapsamında boji, tahrik ve frenleme sistemleri ile yardımcı sistemlerinin yanı sıra proje yönetimi, geliştirme, yapım ve işletmeye alma süreçlerini de yürütecek. İlk metro trenlerinin 2018 yılında teslim edilmesi planlanırken projenin bir sonraki yıl tamamlanması bekleniyor. Trenler, mevcut BTS (Skytrain) sistemi ile Green Line ek hatlarında çalışacak.
Siemens Ulaşım CEO’su Jochen Eickholt konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Uzun yıllardır BTSC ile başarılı bir işbirliğimiz var. Yeni trenlerle, Bangkok’taki başarı hikâyemizi sürdüreceğiz. Özel olarak tasarlanmış yüksek kapasiteli trenlerin, günde bir milyondan fazla yolcunun ulaşımını sağlayacağını öngörüyoruz,” dedi.
Tayland’ın başkenti Bangkok, tüm Asya-Pasifik bölgesindeki en önemli ekonomik merkezlerden biri olarak görülüyor. Yaklaşık 20 milyon kişinin yaşadığı Bangkok Metropol Bölgesi, ülkenin merkezi kabul ediliyor. Bölgenin nüfusu sürekli artıyor ve Dünya Bankası, 21. yüzyılın ortasında ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 60’ının Bangkok veya çevresinde yaşıyor olacağını tahmin ediyor. Bu da bölgeye günümüzdekinden 10 milyon daha fazla kişinin yerleşmesi anlamına geliyor. Bangkok yönetimi, şehir sakinlerinin ulaşımını güvenli bir şekilde sağlamak gibi zorlu bir görevle karşı karşıya bulunuyor. Bu zorlukları aşmak için şehir ve ulaşım planlamacıları, 1994’te bir imar planı hazırladı. Bu plan, bir düzineden fazla yeni metro ve hafif raylı sistem hattını kapsayan Bangkok Toplu Taşımayı Kalkındırma Planı’nı geliştirdi. Hazırlanan plan sayesinde, bugün yüzde 40 olan toplu taşıma sistemi kullanım oranının 2021 yılına kadar yüzde 60’a çıkarılması amaçlanıyor. Bu iddialı hedef, şehrin toplu taşıma raylı sistemlerinin düzenli bir şekilde yaygınlaştırılmasını gerektiriyor.
Siemens Ulaşım Bölümü, Bangkok’ta kurulacak sistemin gelecek yıllarda genişletilebilmesini sağlayacak yüksek kapasiteli toplu taşıma raylı sistemlerinin ilk üçünü tasarlayarak uygulamaya aldı. Siemens tarafından 1999 yılında devreye alınan 23 km uzunluğundaki BTS (Bangkok Toplu Taşıma Sistemi) Skytrain yükseltilmiş tren sistemi, Tay metropolünün ilk hızlı ulaşım sistemi olarak otomobil kullanımını büyük ölçüde azaltmayı başarmıştı. Sistem daha sonra 13 km uzatılmıştı. Halen devam eden iki proje de sistemi 32 km daha uzatacak; bu projelerden bir tanesi Sukhumvit Hattı’nın güneyine doğru 7 istasyon ve 13 km, diğeri ise Sukhumvit Hattı’nın kuzeyine doğru 16 istasyon ve 19 km eklentiyle raylı sistem hattını toplamda 68 km’ye çıkaracak. Bearing ile Samut Prakan arasındaki güney hattını uzatma projesinin de 2018 yılı sonunda bitirilmesi planlanıyor. Mo Chit ile Khu Khot arasındaki kuzey eklentisinin ise 2020 yılına kadar hizmet vermeye başlaması hedefleniyor.