Emniyet, sıfır araç alanlara tescil kolaylığı sağlayacak bir projeyi uygulamaya başladı. Araç tescil işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasıyla vatandaşlar, tescil şubesine gitmeden veya iş takipçisine vekalet vermeden satın aldığı aracı bayiden tescil ettirebilecek.
Emniyet Genel Müdürlüğü sıfır araç alanlara tescil kolaylığı sağlayacak bir projeyi uygulamaya başladı.
Yeni projeyle Türkiye’de üretilen veya ithal edilen araçların teknik özelliklerini içeren araç uygunluk belgesi bilgileri, üretici veya ithalatçılar tarafından Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Araç ve Sürücü Bilgi Sistemi’ne (ASBİS) elektronik ortamda, e-imzalı ve zaman damgalı olarak iletilecek.
Vatandaşlar, yeni bir araç almak için bayiye gittiğinde, bayideki görevliler, satışa ilişkin bilgileri ASBİS sistemine girecek ve alıcı adına tescil belgesi talebinde bulunacak.
Müşteri ve araca ilişkin bilgilerin sistem üzerinde doğrulanmasının ardından, araca tahakkuk ettirilen vergilerin ödendiği ve zorunlu mali sorumluluk sigortasının yatırıldığına dair bilgiler de ilgili kurumların bilgisayar sisteminden online olarak teyit edilecek.
Müşteri ve araca ilişkin tescile mani bir durum olmadığının tespiti halinde alıcı adına tescil işlemi gerçekleştirilecek, bayi görevlisi de müşteriye aracın tescil edildiğine ilişkin geçici bir tescil belgesi verecek.
Müşteri geçici belge ile satın aldığı gün aracını trafiğe çıkarabilecek, asıl tescil belgesi ile trafik belgesi ise araç sahibinin adresine posta ile gönderilecek.
Ankara’da denenmeye başladı
Pilot il olarak seçilen Ankara’da denenmeye başlanan ve 1 Nisan’dan itibaren tüm Türkiye’de uygulanması planlanan projeyle vatandaşlar, tescil şubesine gitmeden veya iş takipçisine vekalet vermeden aracını tescil ettirebilecek.
Bu projeyle vatandaşlar, vekaletname ücreti ödemek zorunda da kalmayacak.
Bayi tarafından yaklaşık 15 dakikada hazırlanacak geçici tescil belgesini alan vatandaşlar, satın aldıkları aracı bu belgeyle kullanabilecek. Böylece müşteri, trafiğe çıkmak için aracın tescil edilmesini beklemek zorunda kalmayacak.
Projeyle bütün işlemler ilk müracaat noktasında ve tamamen elektronik ortamda sonuçlandırılacak. Sisteme erişim, e-devlet üzerinden yapılacak. Sistemi kullanacak bayilerin, güvenlik açısından mutlaka elektronik imza sahibi olmaları gerekecek.
Bilgi ve belgelerin elektronik ortamda kaynağından temin edilmesiyle sahtecilik ortadan kalkacak, çalıntı veya değiştirilmiş edilmiş araçların tescili de önlenecek.
Projeyle 568 trafik tescil şubesinde çalışan yaklaşık 4 bin 500 personelin büyük bölümü trafiğin denetimi ve düzenlenmesinde görevlendirilecek. Araç veri giriş işlemlerini yürüten Maliye Bakanlığı personelinden de tasarruf sağlanacak.
Halen yeni bir araç satın almak isteyen vatandaşlar, sigorta bedeli ve özel tüketim vergisini yatırdıktan sonra bayiden aldıkları uygunluk belgesi ve fatura ile şoförler odasına başvuruyor. Buradan araç tescil dosyası alan vatandaşlar, dosya içindeki müracaat formlarını daktilo ile doldurduktan sonra tescil şubesine gidiyor. Şubenin yoğunluğuna göre ortalama 3 gün içinde aracını tescil ettiren vatandaşlar plaka basımı için tekrar şoförler odasına gidiyor. Burada plaka bastıran vatandaşlar, tescil şubesinde plakayı mühürlettikten sonra aracı kullanmaya başlıyor. Tüm bu işlemlerle uğraşmak istemeyenler ise bayinin anlaştığı iş takibi yapan kişilere vekaletname veriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |