Ford’un ağır ticari araç üretim ve mühendislik merkezi Ford Otosan, tamamen kendi geliştirip ürettiği kamyonları uluslararası pazarlara açmaya devam ediyor. Bu çerçevede “Ford Truck” markasıyla Ortadoğu ve Körfez Bölgesi’ndeki bayi ağı yapılanmasını tamamlayan Ford Otosan, 2020’ye kadar Cargo’nun satıldığı ülke sayısını 50’ye ulaştırmayı hedefliyor.
Ortadoğu pazarındaki iddiasını altyapı çalışmalarıyla güçlendiren Ford Trucks, Suudi arabistanve Birleşik Arap Emirlikleri’nin ardından, geçtiğimiz günlerde Umman, Katar ve Bahreyn’de de bayi açtı. Distribütörlük konusunda Ortadoğu ve Körfez ülkelerinin önde gelen şirketleriyle işbirlikleri yapan Ford Otosan, böylelikle kamyon ihracatının yüzde 25’ini bu bölgeye gerçekleştirmeyi planlıyor.
Büyüme sürecek
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Trucks olarak öncelikli pazarlarından biri olan Ortadoğu’ya yönelik başlattıkları atılımın, Katar, Umman ve Bahreyn’deki yeni bayi açılışlarıyla önemli noktaya ulaştığını kaydederken “Global büyümemiz büyük hızla devam edecek” dedi.
Yenigün “Bölgeye özel olarak geliştirdiğimiz ürünlerimizle beklentileri karşılayacağımıza eminiz. Önümüzdeki dönemde, ihracatımızın yüzde 25’ini Ortadoğu bölgesinin oluşturmasını hedefliyoruz. Ford Trucks’ın global yatırımları yalnızca Ortadoğu ile sınırlı değil. Global büyümemiz büyük bir hızla devam edecek” ifadesini kullandı.
2020 yılına kadar 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanmasını tamamlamayı hedefleyen Ford Trucks, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’ndeki bayi geliştirme çalışmalarının yanı sıra, KuzeyAfrika ağır ticari araç pazarında ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyor.
İlk üçe girecek
Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim ve Ar-Ge merkezi olan Ford Otosan, geliştirdiği Ford Trucks modelleriyle büyümesini sürdürüyor. Ford’un “One Ford” (Tek Ford) stratejisinin ağır ticari araçtaki ilk ürünü olan yeni Cargo, aynı zamanda Latin Amerika pazarı için Brezilya’da üretiliyor. Böylelikle Türkiye’de geliştirilen Cargo’nun satıldığı ülke sayısı 80’i bulacak.
Arabistan’da da test edildi
Cargo’yu farklı pazarlara göre farklı ortamlarda test edip geliştiren Ford Otosan, Ortadoğu ve Körfez ülkeleri için hazırlıklarını Suudi Arabistan yarımadasında yürüttüğü testlerle yapmıştı. Nitekim bu bölgedeki satılan araçlar, sıcak ve tozlu bölge koşullarına uygun olarak güçlendirilen klima, filtre ve radyatörü içeren “Sıcak İklim Paketi” ile sunuluyor.
Ford Otosan, bununla birlikte Brezilya’nın yanı sıra, daha önce motor lisansı verdiği Çinli JMC firmasına da kamyon kabini geliştirmek üzere mühendislik anlaşması imzalamıştı.
(MİLLİYET)