Bu kapsamda Stellantis, 2023 sonuna kadar yeni Citroën’den Berlingo, Jumpy ve Jumper, FIAT Professional’dan yeni Doblo, Scudo ve Ducato, Opel/Vauxhall’dan Combo, Vivaro ve Movano, PEUGEOT’dan Partner, Expert ve Boxer, RAM’den ise ProMaster EV olmak üzere tüm segmentlerde “Altı Marka, Tek Güç” yaklaşımı ile kompakt, orta boy ve büyük yeni ticarileriyle geleceğe hazırlanıyor. Tüm modellerin, 420 kilometreye varan menzil, mevcut hidrojen yakıt hücreli orta boy ticari seçeneklerin, performanstan ödün vermeden hidrojen yakıt hücreli büyük ticari seçenekleriyle güçlendirilmesi ve 2. nesil BEV çözümlerle Sıfır Emisyon Önceliği bulunuyor. Ürün gamındaki yeni teknik özellikler arasında; yenilenen kokpitler, yeni 10 inçlik bilgi-eğlence sistemi, Otonom Seviye 2’ye uzanan 18 farklı güncellenen Gelişmiş Sürüş Destek Sistemi (ADAS), standart olarak tamamen bağlantılı sistemler, dönüşüm için çekiş bataryasının kullanılmasını sağlayan yenilikçi e-PTO (elektrikli PTO) çözümü bulunuyor. 2023’ün sonuna kadar yeni ticarilerin tamamı bağlantılı olacak ve 2026 yılından itibaren kablosuz güncellemeler yapılarak, Dare Forward 2030 stratejik planındaki yedi büyüyen iş kolundan biri olarak 5 milyar Euro bağlantılı hizmet geliri elde etme hedefine olanak sağlanacak.
Ticari ve profesyonel müşteriler için benzersiz beceri, güvenlik ve çok yönlülüğe odaklanan Stellantis, yenilenmiş, elektrikli kompakt, orta boy ve büyük ticari araçlardan oluşan kapsamlı bir ürün gamı tanıttı. Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi’nin Pro One stratejik atağı kapsamında Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT ve Vauxhall markalarından toplam 12 araç görücüye çıktı. Stellantis ve markaları, sürücüler için stressiz bir ortam ve ticaret erbaplarına güvenilir bir iş ortağı sağlamak üzere farklı gelişmiş elektrikli güç-aktarma sistemleri, güvenlik, ADAS ve bağlantı teknolojileri sunuyor.
Mevcut liderliğini pekiştirecek!
Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Xavier Peugeot, “Müşteri beklentileri doğrultusunda gelişmiş BEV menzili, ek yakıt hücresi teklifi, 18 ADAS, tam bağlantı ve elektrikli PTO gibi yenilikler sunan 2. nesil 0 emisyonlu ticarilerimiz, ticari BEV ve tüm ticari segmentlerindeki mevcut liderliğimizi daha da güçlendirecek” dedi.
Stellantis, güncel haliyle Avrupa ticari araç segmentinde 0 emisyonlu güç-aktarma sistemleriyle lider konumunda olup hem BEV hem de yakıt hücresi seçenekleri sunuyor. Yenilenen ticari araç serisi, kapasiteden ödün vermeden daha fazla menzil sunan şirket içi EV batarya sistemleri de dahil olmak üzere 2. nesil 0 emisyon teknolojilerini de beraberinde getiriyor. 2. nesil BEV tahrik sistemi, yeni kompakt ticarilerle 330 kilometreye kadar sınıfının en iyi menzilini sağlıyor. Yeni orta boy BEV ticarilerde batarya paketleri 50 veya 75 kilovatsaat (kWsa) enerji ve 350 km’ye kadar menzil sunuyor. Büyük ticari segmentinde 110 kWsa kapasiteli batarya, 420 kilometreye kadar sınıfının en iyi EV menzilini sunuyor. Ayrıca, 150 kW’lık hızlı şarj, büyük ticarinin bataryasını 1 saatten daha kısa sürede %0’dan %80'’e şarj edebiliyor.
İyileştirmeler aynı zamanda Stellantis’in 0 emisyonlu hidrojen yakıt hücresi güç-aktarma sisteminin liderliğini de ileriye taşıyor. 2024 ortalarında pazara sunulacak olan orta boy ticarilerde 2. nesil hidrojen yakıt hücresi, Stellantis’e özel bir orta güç sistemi ve 400 kilometreye kadar menziliyle segment rekoru sağlıyor. Hidrojen yakıt hücresi güç-aktarma sistemi, 2024 yılında orta güç mimarisi, 500 kilometreye kadar menzil ve 5 dakikalık yeniden dolum süresi ile büyük ticarilere de yayılacak.
Isı pompasıyla menzil artıyor!
Ek teknolojiler şunları içeriyor:
Aşağıdaki teknolojiler dahil olmak üzere sürücü, yenilenen ticari araç serisinin odak noktası oluyor:
RAM, Kuzey Amerika’da yeniden canlanacak!
Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Küresel Ürün – Seri Yaşam Başkanı Luca Marengo, “Tüm ticari araç ürün gamımızı yenilerken, müşterilerimizin menzil, performans, güvenlik ve bağlantıdan taviz vermemelerini sağladık” dedi. 400V e-Power Take Off (ePTO), aracın taşıma kapasitesinden ödün vermeden ticari araç ürün gamının elektrikliye geçişini mümkün kılıyor. ePTO, ayrı bir güç kaynağı gerektirmiyor, bunun yerine gücünü var olan çekiş bataryasından alıyor.
RAM marka ticari araç ürün gamı, 2023 yılının sonunda RAM ProMaster EV ve 2024’ün sonlarında RAM 1500 REV de dahil olmak üzere, yakında satışa sunulacak olan elektrikli ticari araç ve pick-up’larda Kuzey Amerika pazarında yeniden canlanacak. Gelecekteki ürün gamı hidrojen yakıt hücresi teknolojisini içeriyor. Daha fazla bilgi ilerleyen dönemde açıklanacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |