Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
29 Haziran 2017 Perşembe - 16:28

Sürücülerin Park Çilesi Son Buluyor!

Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, yürüttüğü çalışmalar kapsamında araçlara bağımsız park etmeyi öğretti.

Sürücülerin Park Çilesi Son Buluyor!

Otomotiv dünyasının son dönemde üzerinde durduğu konuların başında otonom sistemler geliyor. Bu sistemler kullanılarak hayata geçirilen çözümler, sürücülerin zaman zaman zorlandıkları park etme konusunda da önemli kolaylıklar sunacak.

Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, otomatik sürüş konusunda yürüttüğü çalışmalar kapsamında araçlara bağımsız park etmeyi öğretti.

Sürücülerin araç kullanımıyla ilgili öğrenmeleri gereken en temel konuların arasında park etmek yer alıyor. Bu konu pek çok kişi için güç ve çok da hoşlanılmayan bir görev olmayı sürdürüyor. Artan araç sayısı ve park alanlarının sınırlılığı park etme konusunda sürücülerin işini iyice zorlaştırıyor.

Park etme konusundaki ihtiyaçları dikkate alan Continental, en azından tekrarlayan park etmelerde sürücüleri rahatlatacak bir çözüm geliştirdi.

Buna göre, Eğitimli Park işlevi ile bir park etme süreci kaydedilip, saklanabiliyor. Söz konusu park etmenin tekrarında, sürücü, aracı kayda başladığı yere yakın bir yerde sürüp bir düğmeye bastığında araç, önceden öğrenilen park etme sürecini bağımsız olarak yerine getirebiliyor.

Eğitimli Park işlevinde, aracın içinde bulunan sensör, kamera ve radarlar kullanılarak çevre algılanıyor. Eğitimli Park, araçlarda sensör teknolojisinin çoklu kullanımının nasıl etkin sonuçlar verebileceğini göstermesi açısından önemli bir örnek sunuyor.

Araç park ederken sürücü seyredecek

Öğrenme sürecinde, yani rota manuel olarak ilk çalıştırıldığında, sistem sensör verilerinden çevrenin kesin bir haritasını üretiyor ve bu haritayı saklıyor. Araç bu harita kapsamındaki alanda olduğunda, kesin konumunu belirleyebiliyor ve öğrenilen rotayı otomatik olarak kullanabiliyor.

Sürücü, park etme prosedürünü etkinleştirmeden önce araçtan çıkabiliyor. Eğitilmiş Park bu şekilde hem sürücüyü sıkıcı bir rutinden kurtarıyor hem de dar alanlarda park etmeye izin veriyor. Bu sayede sürücü, dışarı çıkma konusunda da zorluk yaşamıyor.

Eğitimli Park, 2 versiyon halinde sunulacak. İlk versiyonda kısmen otomatikleştirme sağlanırken, sürücünün denetimi gerekli olmaya devam edecek. Sürücünün bir düğmeye veya cep telefonunda bir tuşa basmaya devam ettiği sürece bu işlev aktif olacak. Bu versiyonun 2020'de seri üretimde olması bekleniyor. Bir sonraki geliştirme adımında, sürücü denetimi gerektirmeyen tamamen otomatikleştirilmiş çözüm sunulacak.

Çocukları fark edip duracak

Eğitimli Park sisteminde, birkaç park rutini depolanabilecek. Aracın park alanından çıkması için de park etme prosedürü tersine çevrilebilecek.

Sistem, araçlara her park etme prosedürü için 360 derecelik çevre gözleme imkanı sağlayacak. Bu sayede çevresel etkilere de daha duyarlı olacak. Araç, çöp kutusu gibi engel tespit etmesi durumunda çarpmamak adına manevralar yapacak. Araç, çevrede oynayan çocukların tespit edilmesi durumunda ise duracak. Çevresi tekrar engelsiz kaldığında park etme görevine devam edecek.

Otoyolda direksiyona "Seyir Şoförü" geçecek

Continental, otoyollardaki uzun sürüşlerde sürücülere destek olmak için de "Seyir Şoförü"nü de geliştirdi.

Sistem aktif hale getirildiğinde, araç kontrolü sürücüden alınıyor ve otoyol boyunca trafik koşulları ve yönetmeliklerine uygun olarak sürüş devam ettiriliyor. Sürücünün otoyoldan çıkana kadar aracı devralması gerekmiyor.

Sürücünün sağlık sorunu ya da başka herhangi bir nedenle aracın yönetimini devralamaması halinde araç otomatik olarak güvenli şekilde durabiliyor. Bu işlev, 2020'de üretim için hazır olduğunda Seyir Şöförü'nün bir parçası olarak kullanıma sunulacak.

Robo taksi CUbE yola çıkıyor

Continental, özellikle şehirlerde şoförsüz mobiliteyi sağlamak için bir demo aracı üretti.

Şirket, CUbE (Continental Urban mobility Experience) adlı verilen robo taksiyi Frankfurt bölgesinde denemeye hazırlanıyor.

Denemeler, karmaşık ve gerçekçi bir rota için optimum koşullar sağlayan sokak levhaları, trafik yoğunluğu, yaya geçitleri ve bordürler gibi tipik bir şehir altyapısı içeren bölgede gerçekleştirilecek.

Araçta kullanılan teknolojinin birçok yönü, bugünün seri üretim araçlarına monte edilmiş sürücü yardım sistemleri ve sensörlere dayanıyor. Bunun yanında lazer sensörü gibi yeni teknolojiler de kullanılıyor. Bu sistemler sayesinde aracın tamamen özerk kontrolü sağlanacak.

Şoförsüz yolcu taşımacılığına bir çözüm olarak düşünülen robo taksilerin, trafik yoğunluğu, kaza, hava kirliliği ve park etme gibi sorunların çözümüne olumlu katkıda bulunması bekleniyor. 

 
Toyota, Hibrit Test Sürüşü Deneyimine Yeni Bir Boyut Getirdi
 
Barış Onatça: İkinci El Güven İster
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Toyota, Hibrit Test Sürüşü Deneyimine Yeni Bir Boyut Getirdi
Toyota, en geniş hibrit ürün gamı ile tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de ...
Borusan Lojistik’e Eko Liman Sertifikası
Borusan Limanı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan “Yeşil ...
Türkiye, Trafikteyken Sosyal Medyada En Çok Gezinen Avrupa Ülkesi
Aviva’nın, Türkiye de dahil toplam 13 ülkede gerçekleştirdiği “Direksiyon ...
 
Schaeffler, LuK GearBOX Şanzıman Onarımı Portföyünü Genişletiyor
Schaeffler, Ağustos ayından itibaren LuK GearBOX kullanılan binek ve hafif ...
SOCAR Türkiye'de Bayrak Değişimi
Azerbaycan Devlet Petrol  Şirketi (SOCAR) Türkiye'nin Dış İlişkiler Başkanlığı ...
En Fazla Ödül Yine Mars Logistics'e!
Değerlendirmesi Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ve IRU tarafından ...
 
Krone, 2017’nin En İyi Markası Seçildi
Krone, Almanya’daki Euro Transport Media (ETM) okuyucularının Ticari Araçlar ...
Pirelli Endüstriyel Lastikler 3. Havalimanı İnşaatının En Büyük Lastik Markası
Pirelli Endüstriyel Lastikler dünyanın en büyük havalimanı olacak 3. havalimanı ...
Ford 1.0 Ecoboost Motor, 6. defa En İyi Motor Seçildi
?Ford’un 1.0-litre EcoBoost motoru, 2017 Uluslararası Yılın Motoru (International ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonsrcsondakikabuskamyonumnews haberler fahrertruck