TAYSAD açıklamasına göre, Derneğin üye toplantısında konuşan Dudaroğlu, sadece küresel pazarlardaki iş hacimlerini artırarak 2023 hedeflerine ulaşmanın zorluğuna dikkati çekerek, 2023 hedeflerine yalnızca dış pazardaki değil, iç pazardaki ölçeği de büyüterek ulaşabileceklerini vurguladı.
Dudaroğlu, bu sebepten dolayı sektörün 2023 yolunda sistematik olarak desteklenmesi için yerli araç kullanımını özendirecek yeni düzenlemelerin yapılmasını, vergi yüklerinin kademeli olarak düşürülmesini ve dolayısıyla iç pazarın güçlendirilmesini arzu ettiklerini belirtti.
Küresel anlamda geleceğe hazırlandıklarını, bunun için Türkiye'de toplam 147 Ar-Ge merkezinin 47 adedinin üyeleri tarafından kurulduğunu hatırlatan Dudaroğlu, 2023 hedeflerine ulaşabilmek için "Güçlü Sanayi, Güçlü Marka" sloganıyla çalıştıklarını bildirdi.
Dudaroğlu, sektörel olarak en fazla Ar-Ge merkezine sahip olduklarını ve amaçlarının üniversite sanayi işbirliğiyle topyekün Ar-Ge seferberliği başlatmak ve yapılan başarılı çalışmaları ihraç etmek olduğunu aktardı.
2013 yılında 21,3 milyar dolarlık otomotiv ihracatının yüzde 43'ünün tedarik sanayi tarafından yapıldığını anlatan Dudaroğlu, 2014 yılında da araç üretiminin bir milyon 200 bin adedi bulacağını, ihracatın ise 21,5 milyar dolar seviyesinde olacağını öngördü.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu da Türkiye'nin 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmasının, otomotiv endüstrisinin de ilk 10 içinde olmasına bağlı olduğunu belirtti.
Bunun için Ar-Ge, tasarım ve inovasyonun önemine değinen Burhanoğlu, Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) olarak 3. kez 'Ar-Ge Proje Pazarı ve Tasarım Yarışması' düzenleyeceklerini hatırlattı.
Burhanoğlu, Ar-Ge merkezini canlı tutmak için ciddi projelere ihtiyaçları olduğunu belirterek, yarışmanın bunun için önem taşıdığını ve çok değerli projeler ortaya çıktığını, bunları hayata geçirmeye çalıştıklarını kaydetti.
Bosch Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Steven Young ise 2050 yılında dünyada 160 milyon araç üretimi öngörülürken, bunların yüzde 50'sinin konvansiyonel araç olabileceğini bildirdi.
Bugün dünyada yaklaşık 80 milyon konvansiyonel araç üretildiğini ve gelecekte de bir o kadar da elektrikli veya farklı yakıtlarla çalışan araçlar olacağını ifade eden Young, Asya bölgesinde otomotive muazzam talep olacağını ve bu bölgeye yönelerek fırsatlar yakalanabileceğini dile getirdi.
Young, E-Mobilite ile Google Car ve Tesla Model araç örneklerinin yaygın kullanılacağını belirterek, buna göre araçların yaygın şekilde sürücüsüz güvenli bir şekilde yol alabileceğini dolayısıyla da TAYSAD üyelerinin de yeni teknolojilere odaklanması gerektiğini vurguladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |