İSTANBUL, Türkiye – Türkiye Elektrik İletim A.Ş. (TEİAŞ), Türkiye’nin elektrik enerjisi ihtiyaçlarını, teknolojik gelişmeler doğrultusunda karşılayarak çalışmalarına devam ediyor. Devletin genel enerji politikalarına uygun olarak TEİAŞ’ın hizmetleri, elektrik şebekesinin alt yapı bakımını ve enterkonnekte (birbirine bağlı) hatlarla yaklaşık 110,000 megavat kapasitede, 50,000 kilometreden fazla olan enerji iletim hattının geliştirilmesini kapsıyor. Yıllık yaklaşık 240 milyar kWh (kilovat saat) üretim ve tüketim kapasitesi ile TEİAŞ, güvenilir ve kesintisiz elektrik gücü sağlarken önemli ekipmanların taşınmasında Allison şanzıman donanımlı araçlara güveniyor.
TEİAŞ Özel Yükler ve Mobil Merkezler Taşıma ve İşletme Müdürü Makine Mühendisi Tuncer Tokaç konuyla ilgili açıklamasında; “Araçlarımızın verimliliği ve sağlamlığı, operasyonlarımız açısından kritik bir öneme sahip. Elektrik kesintisi hayatı durdurduğundan, bizim operasyonlarımızda durmamamız gerekiyor. Allison şanzımanlar, bu anlamda tüm beklentimizi en iyi şekilde karşılıyor ve araçlarımızın operasyonlara kesintisiz devam etmesine yardımcı oluyor,” diyor.
TEİAŞ, 1985 yılında satın aldığı Allison CLBT 6061 tam otomatik şanzıman donanımlı sekiz adet ağır hizmet Kaelble aracını, halen orijinal yürüyen aksam parçaları ile aktif olarak kullanılıyor. Bu araçlar, neredeyse 30 yıldır ağırlıkları 50 ila 190 ton arasında olan trafo, reaktör gibi tek parçalı bölünemez yüklerin yurdun her tarafından Ankara’da bulunan trafo tamir ve bakım merkezine veya bu merkezden farklı yörelere, ayrıca farklı yörelerdeki trafo merkezleri arasında taşınmasını sağlıyor. Allison donanımlı Kaelble araçlar, ağır yükleri arıza yapmaksızın yılda yaklaşık 150,000 kilometre emniyetli ve güvenilir bir şekilde taşıyor. Bu nedenle, dört adet yeni ağır yük taşıma aracının satın alınmasında TEİAŞ, Allison donanımlı Volvo FH kamyonlarını tercih etti.
Tuncer Tokaç açıklamasında; “İşimizin gereği olarak zaman zaman zor arazi şartlarında ve aşırı eğimlerde çalışmamız gerekebiliyor. Tork konvertörlü ve retarderlı Allison tam otomatik şanzımanlar, durma ve kalkışlarda önemli avantajlar sağlıyor. Ayrıca bakım aralıklarının uzun olması, hem maliyet hem de aracın çalışır kalması açısından fayda sunuyor. Üstelik masraflı debriyaj tamir ve değiştirme maliyetleri olmadığı için Allison ile bakım giderleri kayda değer ölçüde daha az,” dedi.
TEİAŞ’ın yeni teslim aldığı Volvo FH ağır yük taşıma araçları, retarderli Allison 4700 tam otomatik şanzıman ile donatıldı. Allison’ın Continuous Power Technology™/ Kesintisiz Güç Teknolojisi™ sayesinde eşsiz kalkış, yumuşak vites değiştirme ve tekerleklere sürekli güç aktarımı sağlayan bu şanzıman, özellikle en sert koşullarda görev yapmak için tasarlandı.
Allison, ayrıca zorlu koşullarda sürücüler için kullanım kolaylığı ve konfor sağlıyor. Tuncer Tokaç konuya ilişkin olarak; “Sürücülerimiz de diğer şanzımanlı araçlara göre Allison tam otomatik şanzımanlı araçlarımızı kullanmayı tercih etmektedirler,” diyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |