THY'den yapılan açıklamaya göre, THY, Sharklet kanat ucu donanımlı A321 ailesini kullanan ilk Avrupalı hava yolu şirketi olacak. Dokuz A321 uçağından ilkine Türk Teknik MRO tarafından gerçekleştirilen ilk uyarlama, diğer 8 uçakta da takip edilecek. Dokuz uçak gelecek haftalarda İstanbul'da THY için hazır hale getirilecek.
Bu aerodinamik iyileştirme sayesinde, THY'nin bu uçaklarının yakıt maliyetinde yüzde 4 azalma; karbon salınımında yılda 900 ton azalma ve görev kabiliyetinde de 100 deniz miline varan artış sağlayacak.
Airbus, Aralık 2012 tarihinden bu yana Sharklet kanat uçlarını yeni nesil A320 ailesi uçaklarında opsiyonlu olarak sunuyor. Sharklet "üretim-uyarlama" seçeneği, herhangi bir ek yapısal takviye gerektirmeden, en son kanat üretim standartlarıyla üretilen yeni nesil uçaklarda sunuluyor.
Airbus, üretim-uyarlama çözümüne ek olarak, Sharklet kanat uçlarının şu an kullanımda olan bir önceki kanat tasarımına sahip A320 uçakları ile uyumlu olmasını sağlayan "hizmet uyarlama" programını başlattı. Eski versiyon A320 ailesi uçakları kullanan operatörler, kanat takviyesini içeren "hizmet uyarlama" çözümünden 2015 yılı itibariyle yararlanabilecek.
1984 yılından bu yana A320 Ailesi, en son teknolojilerle geliştirilen A320neo ve Sharklet verimli kanat ucu donanımları ile pazarın getirdiği talepler doğrultusunda geliştirilmeye devam ediyor.
Bugüne kadar 10 binden fazla A320 Ailesi uçağı sipariş edilirken, dünya çapında 390'ın üzerinde müşteri ve işletmeye 5 bin 800'ün üzerinde uçak teslim edildi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |