Bilindiği üzere, Suriye’deki iç karışıklık nedeniyle ülkemizden karayolu ile körfez ülkelerine yapılan taşımalar Mersin ve İskenderun Limanlarından Mısır’ın Port Said limanına başlatılan Ro-Ro seferleri ile devam ettiriliyor.
Mısır’ın karayolu ile geçilmesi nedeniyle bu ülke gümrük makamlarınca taşıt aracının geçişi için “Triptik ücreti” adı altında gidiş ve dönüşte ücret alınmakta, ayrıca eşyanın gümrük vergileri karşılığı gümrük idaresine yatırılması gerek teminat için de Mısır’daki acenteler tarafından ücret talep ediliyor.
TOBB-UND Lojistik Yatırım A.Ş., taşımacılarımızın maliyetlerinin düşürülmesi amacı ile Kahire Büyükelçiliğimiz kanalı ile Mısır Gümrük İdaresine eşyanın gümrük vergileri karşılığı global bir teminat sunma amacıyla girişimlerde bulundu.
Ayrıca, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu tarafından “Mısır geçerli” olarak düzenlenen CPD Karnelerinin araçların Mısır geçişlerinde ayrıca bir ücret ödenmeden kabul edilmesi TOBB-UND Lojistik Yatırım A.Ş.’nin çalışmaları sonucunda gerçekleşmiş bulunuyor.
Mısır geçerli CPD karnesi, taşıt aracının yabancı bir ülkeden geçişi için teminat hüviyetinde uluslararası geçerliliği olan bir belge olup, ülkemizde Turing ve Otomobil Kurumu tarafından her bir plaka için 160 TL ücret ve 1000 TL teminat karşılığında bir yıl geçerli olarak düzenleniyor.
TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş. Turing ve Otomobil Kurumu’na taşımacı firma tarafından her bir plaka için verilmesi gereken 2.000 TL teminatı çekici+dorse kombinasyonu için yılda bir sefere mahsus olmak üzere 150 USD Doları ücret karşılığında üstlenerek, taşımacı firmanın teminat vermekten kaynaklanan maliyetlerinin düşürülmesine imkan sağlıyor. Bu sayede, İskenderun’dan kalkan Sisa Denizcilik işletmesine ait gemilerde triptik ücreti alınmayacağından maliyetlerde her bir sefer için 75 USD düşüş sağlanıyor. Mısır geçerli CPD karnesi olmaksızın Mısır’a ayda 2 sefer olmak üzere yılda toplam 24 sefer yapan bir çekici+dorse kombinasyonunun ödeyeceği Triptik ücreti maliyeti, araç başına yaklaşık 1.600 USD azaltılmış oluyor. Bu durumda ortalama 30 aracı olan bir filo için yıllık 48.000 USD maliyet avantajı sağlanmış oluyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |