Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Ocak 2024 Cuma - 16:26

TRAFİK DENETLEME ŞUBE MÜDÜRÜ SARAÇ RADYO TRAFİK'E KONUŞTU

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Ayhan Saraç, Radyo Trafik ortak yayınında 2023 yılını değerlendirdi, trafik kazalarını ve yoğunlukları önlemek için yapılan çalışmalar hakkında önemli bilgiler verdi.

TRAFİK DENETLEME ŞUBE MÜDÜRÜ SARAÇ RADYO TRAFİK E KONUŞTU

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Ayhan Saraç, Radyo Trafik özel yayınında geride bıraktığımız 2023 yılının trafik verileriyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Trafik kazalarının önlenmesi için yapılan çalışmaları anlatan Saraç, merak edilen birçok konuya da açıklık getirdi.

“ARAÇ VE SÜRÜCÜ SAYISI ARTTI, YOLLAR AYNI KALDI”

“Trafik kazaları önlenebilir, uymadığımız bazı kurallar trafiği daha güvensiz hale getiriyor.” diyen Ayhan Saraç, 2023 yılı içinde Türkiye genelinde sürücü ve araç sayısının arttığına vurgu yaptı. Saraç, İstanbul, İzmir, Ankara bağlamında bir öncesi yıla göre araç sayısının yüzde 9 arttığını söylerken, “Şubat depremleri sonrasında deprem bölgesinden büyük illere göç eden vatandaşlarımız da oldu. Bu da trafiğin artmasını sağladı. Resmi rakamlara göre sürücü sayısı da yüzde 4 oranında arttı. Ama yollarımız aynı oranda artmadı. Dolayısıyla yolların kapasitesi trafiği kaldırmıyor. Emniyet teşkilatında trafik hizmetlerinde görevli personel sayısı 24 bin. Emniyet teşkilatı içindeki payımızı artırmamız gerekiyor. Trafik güvenliğinde ileri düzeyde olan ülkelere göre geriden geliyoruz. Fahri Trafik Müfettişliği müessesiyle bu açığı kapatmaya çalışıyoruz. Teşkilat içindeki payımızı artırmak gibi bir hedefimiz var. Bütün polislere ekstra trafik eğitimi veriyoruz. Trafik polisleri yollarda trafiği tanzim etmek için yollardalar ama kaza gibi, uygunsuz park gibi ihbarları da değerlendirmek zorundalar.” şeklinde konuştu.  

“GEREKLİ MÜDAHALELER YAPILIYOR”

İstanbul’da trafik ekibi personelinin artırılacağını söyleyen Trafik Denetleme Şube Müdürü Ayhan Saraç, “Bütün illerde yoğunluk haritalarına göre, KGYS sistemleriyle bazı kritik noktaları belirleyip gerekli müdahalelerde bulunuyoruz. Çok sayıda aracın bir noktadan geçmeye çalışması ister istemez yoğunluk oluşturuyor. Biz daha çok emniyet şeridi gibi ihlal yapılan yerlere müdahale ediyoruz.” dedi.  

“MOBESE KAMERALARI DA CEZA YAZMAYA BAŞLAYACAK”

Saraç, EDS sistemlerinin belediyeler tarafından kurulan ve işletilen sistemler olduğunu hatırlatarak, “Biz bu görüntülere göre ceza uyguluyoruz. Ancak birçok bölgede biz kendi sistemlerimizi de kullanıyoruz. Ekipleri görmediğiniz yerlerde biz yokuz diye düşünmeyin. Biz elektronik sistemlerle gerekli denetlemeleri yapıyoruz. Bunun yanı sıra ekip sayımızı da arttırmaya çalışıyoruz. Bir yerde çok sorun varsa orada aynı zamanda çok polisin olması sorunun bir parçası haline geliyor. Çok polisin olması çözüm olmayabiliyor. Biz gereken yerde gerektiği sayıda ekiple çalışıyoruz. Örneğin trafik mevzuatına göre ışıklı bir kavşakta polisin olmaması gerekir. Ancak biz ışığın yetmediği yerlere ekip yönlendiriyoruz. EDS sistemlerini zaten etkin kullanıyoruz. İlerleyen süreçte çok daha iyi sistemleri hayata geçireceğiz. MOBESE kameraları da ceza yazmaya başlayacak. Zamanla tüm kameralar sisteme dahil edilecek. Ancak amaç ceza yazmak değil, insanlarda bir bilinç oluşturmak.” değerlendirmesini yaptı. 

“TRAFİK BİR ÜSTÜNLÜK ALANI DEĞİLDİR”

2023 yılında hastane verileri hariç 2 bin 984 kişinin kaza yerinde hayatını kaybettiğini kaydeden Ayhan Saraç, “Trafik bir üstünlük alanı değil, hepimizin ortak paydasıdır. Bu ortamda trafik kültürünü düzenleyen, hayat kurtaran trafik kurallarına uymak gerekiyor. Uymadığınız bir park kuralı, başkasının hayatına mal olabiliyor. Sis tek başına bir kaza yöntemi değil. Siz sisli bir ortamda önümde acaba riskli bir durum var mı diye düşünüp bunları hesaba katmazsanız ve hız yaparsanız kaza yaparsınız. Bu kazanın nedeni sis değildir. Sis kazanın sebeplerinden biridir.” uyarısında bulundu.

 “ARAÇ SİRKÜLASYONUNUN EN ÇOK OLDUĞU İL İSTANBUL’DA ÖLÜMLÜ KAZA SAYISI DAHA AZ”

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Ayhan Saraç, Türkiye'de en çok araç geçişişinin yaşandığı ilin İstanbul olmasına rağmen, Ankara’da ölümlü kaza sayısının İstanbul'a oranla daha çok olduğunu söyledi. Saraç, bunları takip edip, nedenlerini bulup buna göre önlemler almaya çalıştıklarından bahsetti.

 “HIZ SINIRLARI ARTIRILMAYACAK”

Radyo Trafik dinleyicilerinden gelen soruları da yanıtlayan Saraç, en merak edilen konulardan biri olan hız sınırlarıyla alakalı, “Hız sınırları arttırılmayacak. Yerleşim yerlerindeki hız limitlerinin standart hale getirilmesini hedefliyoruz. Aynı standarda bağlı yollarda aynı hız limitlerinin olmasını istiyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız sürüyor. Bunu tüm Türkiye'de yapacağız.” açıklamasında bulundu.

 “KİMSE HAKSIZLIĞINI KABUL ETMEK İSTEMİYOR”

Kaza tutanakları konusunda yaşanan kafa karışıklığı da Trafik Denetleme Şube Müdürü Saraç’ın gündemindeydi. Trafik kazalarına müdahale konusunda hızı artırmak için tabletler üzerinden düzenleme yaptıklarını aktaran Saraç, “Olması gereken sadece maddi hasarlı trafik kazasında tarafların kendilerinin tutanak düzenlemesidir. Ancak kimse haksızlığını kabul etmek istemiyor. Bu nedenle sistem aksıyor. Kamu araçları herkesin araçları olduğu için bu araçların karıştığı kazalarda ekiplerin gelmesi mecburidir. Polis maddi hasarlı kazada sadece kazaya karışan birinde ehliyet yoksa ve kamu aracı karışmışsa müdahale eder. İnsanların ekip beklerken trafiğin aksamasının sebebi polisin müdahale etmemesi değil, kişilerin kurala uymaması. Bizim de bir öncelik sıramız var. Resmi araçların karıştığı ve ölümlü ya da yaralanmalı trafik kaza noktalarına polis yönlendiriyoruz.” diye konuştu.

 “MOTOSİKLET DENETİMLERİ ARTACAK”

Ayhan Saraç, motosikletlerin karıştığı kaza sayısının otomobillerden sonra ikinci sırada geldiğini de bildirdi. Türkiye genelinde ölümlü-yaralanmalı kazaya karışan otomobil sayısının 2023 yılında 188 bin 445, motosikletlerin sayısının 93 bin civarında olduğuna vurgu yapan Saraç, “Pandemi sonrasında motosiklet kullanımı arttı. Kuryelerin disipline edilmesi ve yetkilendirilmesi konusunda çalışmalarımız var. Bu mekanizma hayata geçtiği zaman kusurdan sadece kurye sorumlu olmayacak. O kuryenin logosunu taşıdığı kurum da sorumlu olacak. Trafik ekiplerimizin bir kısmını sivil olarak görevlendiriyoruz. Özellikle bu sivil ekipler, polisi gördüğünde kaçıp trafik güvenliğini tehlikeye atan motosiklet sürücülerine yaptırım uyguluyorlar. Ayrıca, bazı kamera tanıma sistemlerini hem önden hem de arkadan plaka okuyacak şekilde düzenleyecek teknik bir çalışma yapıyoruz. Bu da motosikletlilerin denetimine katkı sağlayacak.” ifadelerini kullandı.

Ayhan Saraç, “İzmir’deki çevre yollarında EDS yoksa KGYS kameralarını kullanarak hız tespit etmeye yönelik çalışıyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.

 

 
PEUGEOT TÜRKİYE 2023’Ü REKOR SATIŞLA GERİDE BIRAKTI!
 
Goodyear ve Gatik Otonom Araç Güvenliğini Bir Adım İleri Taşıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, Makina İmalatçıları Birliği’ni ağırladı
• Makina İmalatçıları Birliği (MİB), Yönetim Kurulu ve üyelerinin katılımıyla ...
DÜNYA TİCARETİ İÇİN ORTA KORİDORUN ÖNEMİ VE GELECEĞİ
Covid-19 pandemisiyle küresel tedarik zincirlerinde başlayan dönüşümün ...
Rusya’da Yabancı Taşımacıların Yasak Süresiyle İlgili Yeni Karar
UND'nin 30.12.2022 tarihinde gerçekleştirdiği Rusya’nın yabancı taşımacılara ...
 
Avrupa Birliği’nin Rusya’ya Karşı Uyguladığı 11nci Yaptırım Paketi
Avrupa Birliği, 23 Haziran 2023 tarihli Konsey Tüzüğü (AB) 2023/1214 ve ...
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Sıfır ve İkinci El Araç Fiyatlarında Oluşan Balonu Takip Ediyoruz
Cumhurbaşkanı Erdoğan, kabine toplantısının ardından yaptığı açıklamada, ...
UTİKAD’ın Stajyer İstihdamı Projesi Genç Lojistikçileri Sektöre Hazırlıyor
Türk taşımacılık ve lojistik sektörünün en geniş kapsamlı sivil toplum ...
 
Çekya Transit Geçişleri Yılsonuna Kadar Serbest Olacak!
26 Nisan 2023 tarihinde Türkiye ile Çekya arasında İstanbul’da KUKK toplantısı ...
Türkiye'ye Dönüşlerde Azerbaycan Geçiş Belgesi Olmayan Taşıtlara İki Haftalık Muafiyet!
Azerbaycan tarafınca yürürlüğe alınan uygulamalar sonrası yurt dışında ...
Hırvatistan’da Yapılan Harcamalara KDV İadesi
UND'nin Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Zagreb Büyükelçiliği nezdinde KDV ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncufahrertreylerbus haberler newstürkiyekamyonumdikkat