“Hattın birinin açık kalması uygun değil”
TCDD’den yapılan açıklama da ise; “Bu kesimde eski hatla yeni hattın birbirinin üzerine inşa edilmesi söz konusudur. Bu çerçevede, yapılan çalışmayla tren trafiğini aynı anda sürdürmek, zamanlama ve güvenlik açısından mümkün olmamıştır. Hatların aynı platform üzerinde bulunmasından dolayı da hattın birinin açık kalıp diğerinde çalışmanın yürütülmesi uygun değildir. 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze arasındaki mevcut hattın, 122 yıl sonra yeniden Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecektir. Hat üzerinde biri aç-kapa olmak üzere 9 tünel, 10 adet köprü, 122 adet menfez olmak üzere 141 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Yapım kapsamında yaklaşık 1 Milyon 800 bin metreküp kazı ve 720 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecektir.” şeklinde bilgi verildi.
Otobüs seferleri İzmit ile İstanbul arasında seferlere başladı
Treni kullanan yolcuların mağdur olmaması için, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin bu hatta koyduğu otobüsler de sefere başladı. Belediyeye ait 10 otobüs karşılıklı olarak seferlerine devam edecek. İzmit'te Derbent durağı ile İstanbul Tuzla İçmeler'deki istasyon durağının bulunduğu noktalar arasında sefere başlayan ve Kent Kart ile binilebilen otobüslere beklenen ilgi gerçekleşmedi.