Kongrede takografın icadından günümüze kadar olan serüveni, dijital takografın önemi, AB mevzuatı ve takografın geleceği konuları ele alındı. Ayrıca kongrede yerli takograf üretimi üzerine çalışan özel kuruluşlar ile ülkemizde takograf üretmek isteyen yabancı üreticiler, kat ettikleri mesafeyi kongre katılımcıları ile paylaşarak üretimi üzerinde çalıştıkları dijital takograf hakkında bilgi verdiler.
Takograf kongresinde açılış konuşmasını yapan Uluslararası Takografçılar Derneği Başkanı Mustafa Çobanlı, kongrede trafik kazalarının azaltılması ve karayolu güvenliğinin arttırılması hususunda takografın öneminin tartışmak olduğunu, dijital takografa geçiş sürecinin tarafları nasıl etkileyeceğini ve yetkili takograf servislerinin problemleri ve beklentilerinin ele alınacağını söyledi.
Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürü Bayram Tek, ‘’takograf cihazının, sürücülerin çalışma koşullarının düzenlenmesi ve kontrol edilmesi, güvenli taşımacılık açısından önem arz ettiğinden dolayı 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kamyon, çekici ve otobüslerde takograf cihazlarının kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Yasal Metroloji, Ölçüler ve Ayar Kanunu kapsamında olan ölçü ve ölçü aletlerinin teknik düzenlemelerinden piyasaya arzına, kullanımdaki cihazların muayenelerinden damgalanmasına birçok düzenlemeyi kapsamakta olup bunlara ilişkin tüm faaliyetler Genel Müdürlüğümüz sorumluluğundadır. Dolayısıyla 2006 yılında Ölçüler ve Ayar Kanunu kapsamına alınmasıyla birlikte takograf cihazları ile ilgili teknik düzenlemeler, muayene ve damgalama işlemleri ve bu cihazlara servis hizmeti verilmesi ile ilgili faaliyetler de genel müdürlüğümüzün görev alanına girmiştir’’ dedi.
Takograf cihazları ile ilgili yol kenarı denetimlerinin başladığını söyleyen Bayram Tek, ‘’gerçekleştirilen bu yol kenarı denetimlerinde; mevzuata aykırı olduğu tespit edilen takograf cihazı kullanıcılarına Ölçüler ve Ayar Kanunu gereği 1.464TL’ye kadar idari para cezası uygulanmaktadır. Bu mevzuatla birlikte önemli bir uygulama olan dijital takografa geçiş sürecinin de yakın zamanda başlaması öngörülmektedir. Yetkisiz müdahalelere izin vermeyecek şekilde üretilmiş, güvenlik seviyesi yüksek dijital takografların kullanımının zorunlu hale gelmesi ile birlikte takograf uygulamasının daha da etkin hale geleceği şüphesizdir. Bu çerçevede yeni tescil edilecek araçlarda 1/1/2014 tarihinden itibaren, 96 model ve sonrası araçlarda (ki bu yaklaşık 500bin araç anlamına gelmektedir) ise aynı tarihten itibaren beş yıl içinde belirlenmiş geçiş süreci sonunda dijital takograf kullanımı zorunlu hale getirilmiştir’’ şeklinde konuştu.
Ülkemizde ihtiyaç duyulacak dijital takograf cihazlarının yerli üretimlerle karşılanabilmesi için sektördeki firmaların çalışmalarının olduğunu dile getiren Bayram Tek, ‘’takografla ilgili tüm tarafları bir araya getiren, şimdiye kadar yapılanların ve tecrübelerin paylaşılacağı, birbirimizden beklentilerimizi ve sistemin işleyişine ilişkin çözüm önerilerimizi sunacağımız ve en önemlisi de bundan sonra sektörle ilgili olarak kurumlar arası işbirliğine vesile olacağına inandığım ve ilk kez gerçekleştirilecek olan böyle bir kongrenin düzenlemesinde sponsor olmak suretiyle destek olan TOBBUND, Başarı Elektronik, TürkTrust, Norm Elektronik, Intermobil, Alberen, Aselsan, Pars Ar-Ge firma ve kurumlarımıza teşekkür ediyor ve kongrenin başarılı geçmesini temenni ediyorum’’ diyerek konuşmasına son verdi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|