Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Şubat 2020 Çarşamba - 16:32

Taşımacılık Sektörü, Araç Sürüş Sürelerinin Uzatılmasını İstiyor

Taşımacılık sektörü, yeni uygulamaların sektörün kalitesinin artıracağına, ancak altyapı yetersizliği nedeniyle geçiş sürecinde bazı zorluklar yaşanacağına dikkat çekti. Sektör temsilcileri, özellikle sayısal takograf uygulamasında araç sürüş sürelerinde uzatma ve sisteme kademeli geçiş talep etti.

Taşımacılık Sektörü, Araç Sürüş Sürelerinin Uzatılmasını İstiyor

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yurt içi Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Meclis Üyeleri, sektöre ilişkin gelişmeleri değerlendirdi. Özellikle 30 Haziran 2020 tarihine kadar ertelenen Ulaştırma Elektronik Takip Denetim Sistemine (U-ETDS) veri gönderme zorunluluğu, sayısal takograf uygulamaları ve Taşıma İşleri Organizatörlüğü (TİO) Belgesi konularına değinen meclis üyeleri, yeni yılda sektörde uygulanacak zorunluluklara dikkat çekti. Meclis üyeleri, uzun vadede yeni uygulamaların sektörün kalitesini artıracağını, ancak geçiş sürecinin sağlıklı yönetilmesi ve uygulamaları kolaylaştıracak altyapı yatırımlarına ağırlık verilmesi gerektiğini vurguladı.

Yüksel: "Araç sürüş sürelerinde uzatma ve sisteme kademeli geçiş talep ediyoruz"
Yeni yılla birlikte taşımacılık sektörüne getirilen zorunlulukları değerlendiren Meclis Katip Üyesi Kemal Yüksel, bu yeniliklerin fikir olarak iyi olduğunu, ancak uygulamada zorluklar yaşanabileceğini söyledi. Özellikle altyapıdaki eksiklikler nedeniyle firmaların hangi durumlarda uyum sağlamakta zorlanabileceğini anlatan Yüksel, "Yeni sayısal takograf uygulamasına göre şoförün 4 saat araç kullanıp 45 dakika dinlenmesi gerekiyor. Ancak bu 4 saatlik sürenin Türkiye'de hangi karayolunda hangi tesise denk geleceği belli değil, çünkü Türkiye karayollarında şoförlerin dinlenmesine imkan sağlayacak yeterli sayıda Tır Parkı ya da tesis bulunmuyor. Gümrüklerde ya da liman kapılarında uzun araç kuyrukları oluyor ve şoförlerimizin kaç saat burada bekleyeceğini tahmin edemiyoruz ya da bir ürünü alacağımız zaman fabrika hazırlamamış oluyor ve araçlarımız fabrikada uzun süre bekleyebiliyor. Kısaca kontak çalıştığı andan itibaren takograf devreye giriyor ama bizim dışımızda yaşanan birçok gecikme işimizi aksatıyor ve belirlenen süreler bekleme sırasında dolabiliyor. Bu nedenle gerekli altyapı hazırlanmadan araç sürüş sürelerinde uzatma ve sisteme kademeli geçiş talep ediyoruz" dedi.

“Yük bildirimlerini nakliye firması yapsın”
U-ETDS sistemine veri aktarımına yönelik değerlendirme de yapan Yüksel, bu konuda da yük bildirimlerini kamyoncu yerine nakliye firmasının yapmasını istediklerini, bu durumun sürecin daha sağlıklı işlemesini beraberinde getireceğini vurguladı.
R Belgelerinin yerini alacak TİO Belgelerinin de maddi açıdan sektörü zorlayabileceğine dikkat çeken Yüksel, belge alımları için taksitlendirme beklediklerini ifade etti. Yüksel, "Hükümet düşük faizli krediler tahsis etsin ki, herkes belgesini alarak çalışabilsin. Sektör disipline edilsin ama sektöre uyum şartları hafifletilsin. Amaç, ceza kesmek yerine herkesin bu belgelere ulaşabilirliğini artırmak olsun" diye konuştu.

Maya: "Mersin lojistikte iyi bir yıl geçirdi"
Meclis Üyesi Ufuk Maya ise Mersin'in lojistik sektörü adına iyi bir yılı geride bıraktığını söyledi. 2019 yılında Mersin Limanında elleçlenen konteyner hacminin yüzde 13 arttığını bildiren Maya, aynı şekilde kuru yük elleçlemesinde yüzde 2, ihracatta yüzde 7, Ro-Ro ile Avrupa'ya yapılan araç taşımasında ise yüzde 11 artış yaşandığını belirtti.

"Lojistik sektörü, krizlerden sanıldığı kadar etkilenmedi"
Türkiye'nin jeopolitik konumu gereği doğu ile batıyı, Asya ile Avrupa kıtalarını birbirine bağlayarak küresel ticaret için önemli bir kesişme noktasında yer alması yanında toplam küresel ticaretin yarısına karşılık gelen birçok pazara erişim sağlayan bir ülke olduğunu kaydeden Maya, şunları söyledi:
"Bu özellikleriyle bölgedeki taşımacılık faaliyetleri için bir üs işlevi görmektedir. Türkiye lojistik sektörü günümüzdeki hacmiyle Türkiye milli gelirinin yaklaşık yüzde 13'ünü oluşturur. 2018 yılında yapılan anketlerde ve yorumlarda 2019 yılında ekonomik daralma ve krizlerin lojistik sektörünü fazlasıyla etkileyeceği yönünde görüşler ortaya atılmasına karşın 2019 son ayında sektörün beklendiği kadar kötü bir tablo çizmediğini görmekteyiz. Son yıllarda dövizin hızlı yükselişi nedeniyle sektörün borç yükü artmış görünse de GSYH içindeki payıyla kıyaslandığında sektörün borç yükünün yüksek olmadığı görülüyor."
Türk taşımacılık ve lojistik sektörünün coğrafi konumu ve ekonominin dış ticaretteki esnekliği yanında Ulaştırma Bakanlığının sektörü disipline etme ve geliştirme tedbirlerinin de sektörün orta vadede önünü açacağına inandığını kaydeden Maya, "Bununla birlikte lojistik sektör uzun vadede küresel rekabetten geri kalmamak için dijital teknolojilerdeki gelişimle uyumlu olarak dönüşümü mutlaka gerçekleştirmelidir" ifadelerini kullandı.

 

KAYNAK: İHA

 
Kırklareli’de Can Pazarı: Emniyet Kemeri Kurtardı
 
Bitlis Valiliğinden Ağır Vasıta Sürücülerine Uyarı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kırklareli’de Can Pazarı: Emniyet Kemeri Kurtardı
Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesinde tırla otomobilin karıştığı trafik ...
Mercedes-Benz Türk ve Mercedes-Benz Otomotiv A.Ş’de Yeni Atamalar
Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevine Şubat 2020 itibariyle ...
Yeşil Kentlerin Tercihi Karsan Jest Electric!
Küresel bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Türkiye’nin yerli ...
 
Ağır Vasıta, Treyler ve Üst Yapı Zirvesi Düzenlendi
TAİD, TREDER ve ARÜSDER’in işbirliğiyle Ağır Vasıta, Treyler ve Üst Yapı ...
MERSİN NAKLİYAT TÜRKİYE-ALMANYA LOJİSTİK HATTINDA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR
Uluslararası taşımacılık alanında ki çalışmalarını sektöre adım attığı ...
Anadolu Isuzu’ya Üst Düzey Atama
Otomotiv sektöründe uzun yıllar farklı yöneticilik pozisyonlarında görev ...
 
Bir ayda 115 ocağa ateş düştü
Bir ayda 115 ocağa ateş düştü - 2020 yılının ilk ayında 31 bin 561 trafik ...
Kamyonlardan akü hırsızlığı iddiasına gözaltı
Kamyonlardan akü hırsızlığı iddiasına gözaltı
Şile’de iki hafriyat kamyonu kafa kafaya çarpıştı: 2 yaralı
- Şile’de iki hafriyat kamyonu kafa kafaya çarpıştı: 2 yaralı - İki sürücü ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyelkwtrucksrc haberler şoförkamyonumbuskamyoncu