Bu şirketlerin büyük çoğunluğunun karbon ayak izlerini azaltmak için hedefler belirlediği görülürken, görüşülen kişilerin %78'i CO2 emisyonu çok az olan veya hiç olmayan bir nakliye tedarikçisine daha fazla ödeme yapmaya hazır olduklarını ve %85'i gereksinimlerini karşılamazlarsa nakliye tedarikçilerini değiştirmeye hazır olduklarını bildirdi.
Araştırma ayrıca gelecekteki iş fırsatları ile fosil yakıtsız ulaşım seçenekleri arasında açık bir bağlantı olduğunu gösteriyor. Şirketlerin %60'ı, tüketicilerinin çok az veya sıfır CO2 emisyonlu teslimat taleplerini karşılayamazlarsa, önümüzdeki üç yıl içinde müşterilerini kaybetme riskiyle karşı karşıya olduklarına inanıyor.
Volvo Trucks Başkanı Roger Alm, “Fosilsiz kamyon taşımacılığı için bu büyük baskıyı görmek çok olumlu. Bu, önümüzdeki yıllarda sektörde büyük bir değişim göreceğimiz anlamına geliyor. Elektrifikasyonun sıfır emisyonlu karayolu taşımacılığına yönelik temel itici güç olacağına inanıyoruz ve çoğu görev için şimdiden tamamen elektrikli kamyon alternatifleri sunmaktan gurur duyuyoruz. Elektrikliye geçiş daha fazla iş fırsatı anlamına geliyor” diyor.
Volvo Trucks, 2030'da satılan tüm yeni kamyonların %50'sinin BEV veya FCEV olması şeklinde küresel bir hedef belirledi. Elektriğe geçiş, hedeflerin daha da yüksek olduğu Avrupa ve Kuzey Amerika tarafından yönetiliyor. Örneğin, Avrupa'da 2030'da satılan tüm yeni kamyonlar için hedef şu anda %70 civarında.