Daimler, elektrikle çalışan araçlarda bile pili yeniden şarj etme zahmetine girmeden uzun mesafelere ulaşılabileceğini kanıtlamak istiyor. Las Vegas'taki CES teknoloji fuarında, Stuttgart merkezli otomobil üreticisi, kompakt bir pille şarj etmeden bin kilometre yol kat edebilen bir araştırma aracı olan Vision EQXX'i tanıttı. Bu, bugün çoğu elektrikli otomobilin yapabileceğinin kabaca iki katı.
Daimler yönetim kurulu üyesi Markus Schäfer, otomobilin bileşenlerinin ve teknik detaylarının iki ila üç yıl içinde gelecekteki seri araçlarda görülebileceğini söyledi. Şirketin geliştirme ve satın alma sorumlusu, aracın birkaç ay içinde yolda test edilmesi gerektiğini belirterek, "Şimdi 1000 kilometreyi göstereceğiz" diyen Schäfer, açıklanan menzile atıfta bulundu.
Mercedes-Benz başkanı Ola Källenius, yeni araç hakkında "Mercedes-Benz Vision EQXX, elektrikli otomobillerin geleceğini nasıl hayal ettiğimizdir" dedi.
Batarya, EQS’dekinin yarısı büyüklüğünde ve yüzde 30 daha hafif. Bununla birlikte, hala neredeyse 100 kWh kapasiteye sahip. Dahası, aracın tavanında 25 km’ye kadar ek menzil sağlayabilen ultra ince güneş panelleri bulunuyor.
Vision EQXX, aerodinamik olarak optimize edilmiş hafif bir otomobil; toplam ağırlığı 1.750 kg. Mercedes-Benz, 0.17’lik bir sürtünme katsayısı ile EV’nin bir futbol topundan (0.18 ila 0.2’lik) daha aerodinamik olduğunu söylüyor. Üstelik şirket, pil enerjisinin yüzde 95’inin tekerleklere yönlendirildiğinin altını çiziyor.
Mercedes’in araştırma ve geliştirme merkezlerinden ekipler, konsept üzerinde Formula 1 ve Formula E mühendisleriyle birlikte çalıştı. Aracı hafifletmek için jantlar magnezyumdan ve fren diskleri alüminyum alaşımdan üretildi. Ayrıca Vision EQXX’te çok sayıda dönüştürülmüş ve bitki bazlı malzeme kullanıldığı da söyleniyor.
Vision EQXX’in bilgi-eğlence sistemi, tek bir 47,5 inç’lik mini LED 8K ekrandan oluşuyor. EQS’deki Hiper Ekran gibi, tek parça bir ekran olmasına rağmen kabinin neredeyse tüm genişliğini kapsıyor. Otomobil üreticisi, uydu görüntüsü içeren yakınlaştırma ve kaydırma işlevlerine sahip bir navigasyon sistemi üzerinde NAVIS Otomotiv Sistemleri ile çalışmış. “Hey Mercedes” sesli asistanı da bilgi-eğlence sistemine entegre edilmiş.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |