Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Nisan 2016 Salı - 16:36

Tırsan'dan Değerlendirme

TIRSAN İKİNCİ AR-GE MERKEZİNİ KURUYOR

Tırsan dan Değerlendirme

  • Treyler sektörünün ilk Ar-Ge merkezini açan Tırsan ikinci Ar-Ge merkezini kurmak için çalışmalara başladı.
  • 61,2 milyon TL yatırımla kurulacak tesis, 9400 m2’si prototip ve test alanı olmak üzere 16,600 m2 kapalı alana sahip olacak.
  • Yeni Ar-Ge merkezinde tasarlanan ürünlerin kullanım ömrü boyunca maruz kalacağı tüm yol ve yükleme koşulları, iklim ve korozyon etkileri de dahil olmak üzere test edilebilecek.
  • Testleri gerçekleştirilecek ürün prototipleri, CNC üretim, 3D hızlı prototipleme, robotik birleştirme gibi ileri prototip üretim teknolojileri kullanılarak üretilecek.
  • Yeni Ar-Ge merkezi 150’si Ar-Ge mühendisi olmak üzere 300 ek istihdam yaratacak.
  • Tırsan Ar-Ge merkezi 15’ten fazla ulusal ve uluslararası üniversite ve enstitünün yanı sıra dünyanın önde gelen sistem tedarikçileriyle ortak araç ve sistem geliştirme projeleri yürütmektedir.
  • 2015 yılı itibarıyla Tırsan Ar-Ge merkezi 77 proje geliştirmiştir.
  • 2015 yılında toplam 59 adet patent başvurusu gerçekleştiren Tırsan, yılın ilk yarısında TPE sıralamasında ülke çapında 5. sırada yer almıştır.
  • Tırsan Ar-Ge merkezinin şu anda devam eden 11 adet TÜBİTAK/TEYDEB projesi bulunmaktadır.
  • 2015 yılında bilimsel dergi, konferans ve sempozyumlarda toplam 11 adet bilimsel yayın yapılmıştır.
5 Nisan 2016, İstanbul -Türkiye treyler sektöründe inovasyonun öncüsü Tırsan ikinci treyler Ar-Ge merkezini kuracağını açıkladı. Şirket 2009 yılında Türkiye treyler sektörünün ilk ve tek Ar-Ge merkezini kurmuştu.
Buna göre, Tırsan Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde bulunan TOSB Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde 61 milyon 216 bin TL yatırımla şirketin ikinci Ar-Ge merkezini kurmak için çalışmalara başlandı. Gerçekleşen proje ile kurulacak tesiste, 7.200 m2’si tasarım ofisleri, 9.400 m2’si ise prototip ve test alanı olmak üzere toplam 16.600 m2 kapalı alan yer alacak.
Tırsan’ın ikinci Ar-Ge merkezi projesine ilişkin bilgi veren Tırsan Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, “Tırsan olarak önceliğimiz değer üretmek olduğundan, dünya çapında 55’ten fazla ülkede doğru müşteriye doğru araç çözümünü sunmak için araştırma-geliştirme projelerine ve iş birliklerine yatırım yapıyoruz. Konsept tasarımlardan ileri teknoloji araştırmalarına, çözüm mühendisliğinden seri üretime kadar, son kullanıcılar için toplam sahip olma maliyetini düşürmeye odaklanarak çevreci, sürdürülebilir ve güvenilir araç çözümleri için projeler geliştiriyor ve sonuçlandırarak müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz. 2009 yılından bu yana faaliyette olan Adapazarı Ar-Ge merkezimizde fiziki kapasitenin sınırlarına ulaştık. Şirketimizin yılda 20.000 adet treyler üretimine ulaşma hedefini yeni merkezimizde geliştireceğimiz ürünlerle desteklerken, bazı ürün gruplarının tasarımlarını, prototip üretimlerini ve geliştirme testlerini yeni tesisimizde gerçekleştireceğiz. Sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da en büyük test merkezi olacağız” açıklamasını yaptı.
Nuhoğlu, “Yeni Ar-Ge merkezimizde de, bir aracın ürün tanımının yapılmasından final mühendislik onayının verilmesine kadar olan tüm ürün geliştirme süreç adımları gerçekleştirilebilecek. Tesiste tasarlanan araçların bilgisayar destekli analiz ve simulasyon faaliyetlerinin yanında, tasarlanan ürünlerin kullanım ömrü boyunca maruz kalacağı tüm yol ve yükleme koşulları, iklim ve korozyon etkileri de dahil olmak üzere fiziki olarak test edilebilecek, sürüş güvenliğiyle ilgili bazı çarpışma ve devrilme testleri de gerçekleştirilebilecek. Geliştirme testlerinin yanı sıra bazı önemli sertifikasyon ve tip onay testleri de yeni merkezimizde yapılabilecek. Testleri gerçekleştirilecek ürün prototipleri, CNC üretim, 3D hızlı prototipleme, robotik birleştirme gibi ileri prototip üretim teknolojileri kullanılarak üretilecek,” dedi.
Tırsan Adapazarı üretim kampüsü içerisinde yer alan Ar-Ge merkezinde hali hazırda 100’e mühendis çalışmaktadır. Yeni Ar-Ge merkezinin tam kapasiteyle faaliyete geçmesiyle birlikte, 150’si Ar-Ge mühendisi olmak üzere toplam 300 ek istihdam yaratılması planlanmaktadır.
Tırsan’ın Çayırova’da kurulacak yeni Ar-Ge merkezinin 2017 yılı sonunda faaliyete geçmesi hedeflenmektedir.
Akademik ve Sektörel İşbirlikleriyle Ulaşılan Başarı
Tırsan Ar-Ge merkezi; aralarında İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Hacettepe Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Leibniz-Institut, Fraunhofer Institut (Almanya), RWTH Aachen Üniversitesi (Almanya), Atina Teknik Üniversitesi, Türk – Alman Üniversitesi, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’nin de yer aldığı 15’ten fazla ulusal ve uluslararası üniversite ve enstitünün yanı sıra, WABCO, Knorr Bremse, BPW ve SAF gibi dünyanın önde gelen sistem tedarikçileriyle ortak araç ve sistem geliştirme projeleri yürütmektedir.
Prototip ve araç test tesisini bünyesinde barındıran Tırsan Ar-Ge merkezi, test, sertifikasyon ve süreç geliştirme projelerini de TÜV SÜD, tarafsız denetim ve belgelendirme kuruluşu DEKRA, European Institute of Pharma Logistics (EIPL), İngiltere merkezli otomotiv sektörüne yönelik mühendislik, test, araştırma ve belgelendirme kuruluşu MIRA, OTAM (Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme San. ve Tic. A.Ş.) gibi kurumlarla yürütmektedir.
2015 yılı itibarıyla Tırsan Ar-Ge merkezi 77 proje geliştirmiştir. Bunun yanında, 2015 yılında toplam 59 adet patent başvurusu gerçekleştiren Tırsan, 2015 yılının ilk yarısında toplam 16 patent ile Türk Patent Enstitüsü sıralamasında önceki yıla göre 24 sıra birden yükselerek Türkiye’de en çok patent başvurusu yapan 5. kuruluş olmuştur. 2007 yılından bugüne toplam 125 patent ve faydalı model başvurusu yapılmış, bunların % 50'si geçen faaliyet dönemi içerisinde gerçekleştirilmiştir. Yine 2007 yılından günümüze kadar Tırsan Ar-Ge merkezinde geliştirilen 14 adet endüstriyel tasarım tescillenmiş olup, bunların yarısı 2015 yılında gerçekleşmiştir.
Tırsan Ar-Ge merkezinin şu anda devam eden 11 adet TÜBİTAK/TEYDEB projesi bulunmaktadır. Bunların iki tanesi 1509 uluslararası proje, sekiz tanesi 1501 sanayi projeleri niteliğinde, bir tanesi ise 1505 üniversite-sanayi işbirliği projesidir. 2015 yılında bilimsel dergi, konferans ve sempozyumlarda toplam 11 adet bilimsel yayın yapılmıştır.
 

TREYLER İHRACAT ŞAMPİYONU TIRSAN İLK ÇEYREKTE YURTDIŞI SATIŞLARINI %70 ARTIRDI
  • 2016 yılı ilk çeyrekte Tırsan ihracat siparişlerini geçen yılın aynı dönemine göre %70 artırarak 1.835 adede ulaştı.
  • İlk çeyrekte toplam üretiminin %52’sini ihraç etti.
  • Ocak-Şubat döneminde satışlarını Almanya’da %75, Fransa’da %45, Polonya’da %95 yükseltti.
  • Daralan Rusya pazarında payını artıran tek uluslararası üretici oldu.
  • 2015 yılında Türkiye toplam treyler ihracatının %34’ünü, tanker ihracatının %80’ini tek başına gerçekleştirdi. Almanya, Fransa, Avusturya, Polonya ve İsrail’e treyler ihraç eden tek Türk üretici oldu.
  • 2016 yılında, yeni girilen ihracat pazarları İspanya ve Portekiz’e treyler ihraç eden tek Türk üretici olacak.
  • 2015 yılında faaliyet gösterdiği Avrupa pazarlarında %48 trafiğe kayıt artışı ile en hızlı büyüyen üretici oldu.
 
Türkiye’nin treyler ihracat şampiyonu olan lider üreticisi Tırsan, 2016 yılının ilk çeyreğinde ihracat siparişlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre %70 artırdı. Toplam üretiminin yarısının satışını yurt dışı pazarlarda gerçekleştirdi. 2015 yılında Tırsan, Türkiye’nin toplam treyler ihracatının %34’ünü tek başına gerçekleştirmişti.
5 Nisan 2016, İstanbul - Türkiye treyler sektöründe kurulduğu 1977 yılından bu yana aralıksız pazar lideri olan Tırsan’ın 2018 hedefi 10.000’i yurtdışı olmak üzere toplamda 20.000 adetlik satışa ulaşmak. 2018 hedeflerine yürürken,  geçen sene ki üretim adedine paralel olarak üretimini 9.000 adet seviyesinde tutmayı planlayan Tırsan, bu sene üretimin yarısını  yani 4.500 adedini ihraç etmeyi hedeflemektedir.2016 yılının ilk çeyreğinde şirket yurt dışı satışlarının, faaliyet gösterdiği Avrupa piyasalarında pazar payını artırmasına paralel olarak geçen yılın aynı dönemine göre %70 yükselterek 1.835 adede ulaştı. Söz konusu dönemde şirketin yurt dışı pazarlara gerçekleştirdiği satışlarının toplam satışları içerisindeki payı %52,3 olarak kaydedilirken, geçen yılın aynı döneminde bu oran %28 seviyesindeydi.
Buna göre, pazar verilerinin açıklandığı 2016 ilk iki ayında, Almanya treyler pazarındaki büyüme oranı %17 seviyesinde yer alırken Tırsan’ın satışları %75, Fransa treyler pazarındaki büyüme oranı %8 seviyesinde kalırken Tırsan’ın satışları %45 oranında artmıştır. Tırsan’ın yoğun olarak faaliyet gösterdiği bir diğer pazar olan Polonya’da yılın ilk çeyreğine ilişkin büyüme beklentisi %20 seviyesinde olmasına karşın, açıklanan ön verilere göre pazar büyümesi %45 seviyesinde gerçekleşerek beklentilerin üzerinde kaydedilmiştir. Bu dönemde Tırsan ise Polonya pazarındaki treyler satışlarını %95 yükseltmiştir. Tırsan’ın söz konusu pazarlarda genel büyüme oranının üzerinde satış artışı kaydetmesi, pazar payını yükselttiğini göstermektedir.
Tırsan’ın 2011 yılından bu yana faaliyet gösterdiği Rusya pazarı, ülkede 2014 yılında başlayan ekonomik krize bağlı olarak bu yılın Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre %15 oranında daralmıştır. Buna karşın Tırsan, söz konusu dönemde satışlarını geçen yılın ilk iki ayındaki seviyelerinde koruyarak daralan Rusya pazarında payını artıran tek uluslararası üretici olmuştur.
Tırsan’ın ihracat performansını değerlendiren şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, “38 yıldır Türkiye treyler sektöründe aralıksız olarak pazar lideriyiz. Ekonomik, siyasi ve bölgesel belirsizliklerle geçen 2015 yılını %34 pazar payı ile lider kapattık. Üretimimizin üçte birinin satışını, Avrupa pazarlarına gerçekleştirdik. Bu yılın ilk çeyreğinde ise toplam üretimimizin yarısını ihraç ettik. İspanya ve Portekiz pazarlarına çok hızlı bir giriş yaptık. Türkiye’nin treyler ihracat şampiyonuyuz. 2015 yılında Türkiye’nin toplam treyler ihracatının %34’ünü, tanker ihracatının ise %80’ini ise tek başımıza gerçekleştirdik. Geçen yıl Türkiye’den Almanya, Fransa, Avusturya, Polonya, ve İsrail’e gerçekleşen treyler ihracatının tamamını Tırsan tek başına yaptı. Yine 2015 yılında, Belçika’ya yapılan ihracatın %80’inin, İtalya’ya yapılan ihracatın %77’sinin, Rusya’ya satılan treylerlerin yarısının arkasında Tırsan bulunuyor,” açıklamasını yaptı.
Nuhoğlu, “2015 yılında yurtdışı satışlarının %95’ini Avrupa’ya gerçekleştiren Tırsan, bugün, Avrupa’nın önde gelen treyler üreticilerinden biridir. Üretim gücü bakımından ilk üç üretici arasında yer alıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz Avrupa pazarlarında geçen yıl %48 büyüme yakalayarak en hızlı büyüyen treyler üreticisi olduk.” ifadelerini kullandı.
 
 
 TIRSAN’DAN 26,7 MİLYON TL ÜRETİM TEKNOLOJİSİ YATIRIMI
 
5 Nisan 2016, İstanbul -Türkiye’nin lider ve öncü treyler üreticisi Tırsan, 2015 yılında sadece son çeyrekte üretim teknolojilerine 3 milyon 143 bin TL yatırım gerçekleştirdiğini, 2016 yılında bu alandaki yatırımlarının ise 26 milyon 675 bin TL seviyesinde olduğunu açıkladı.
Tırsan, 1993 yılından bu yana Avrupa’nın en yüksek kapasiteli ve en modern treyler üretim tesislerinden biri olan Adapazarı kampüsünde, 12 treyler ürün grubunda 100’den fazla farklı tipte treyler üretimi yapmaktadır. Toplam 365.000 m² alan üzerine kurulu olan üretim kampüsü, perdeli ve tenteli, platform araçlar, paslanmaz çelik tanker, alüminyum tanker ve silo, kutu tipi treyler, low-loader ve low-bedler, damper ve konteyner taşıyıcı olmak üzere yıllık standart üretim kapasitesi toplam 20.000 adet olan, bağımsız iş birimleri mantığıyla çalışan sekiz farklı fabrikadan oluşmaktadır.
 
Tırsan, Adapazarı tesisinde gerçekleşen üretimin kalitesinin yükseltilmesi ve verimliliğinin artırılmasının yanı sıra, üretim tesisinin çevresel etkilerinin minimize edilmesine yönelik olarak 2015 yılı son çeyrekte beş büyük projeyi 3.143.000 TL yatırımla hayata geçirmiştir. 2016 yılı için ise Tırsan, toplam 26.675.000 TL yatırımla, bazıları hem Türkiye hem de dünyada ilk olacak üretim teknolojisi projeleri yürütmektedir.
 
Bu projelerden bazıları şunlardır:
 
Tenteli/Perdeli Treyler Boyahanesi Otomasyon Projesi
 
Tırsan’ın Adapazarı tesislerinde yılda yaklaşık 8.000 adet standart treyler şasisi boyanmaktadır.
 
Toplam 4,7 milyon TL yatırımla gerçekleştirilmekte olan yeni proje ile astar ve son kat boya kabinlerinde boya robotu sistemine geçilecektir. Sekiz adet boya robotunun kullanılacağı otomasyon projesi neticesinde hem treyler boya kalitesi artacak, hem de araç başına kullanılan boya miktarında %40 tasarruf elde edilecek, bu sayede toz ve organik uçucu madde (VOC) emisyonunda önemli düşüş sağlanacaktır.
 
Her bir aracın boya kabinlerindeki işlemlerinin tamamlanma süresini 12 dakikaya indirecektir.
Proje 2016 yılının üçüncü çeyreğinde devreye alınacaktır.
 
Hidro-şekillendirme Presi ile Tanker Bombe İmalatı
 
Tanker üretiminde en meşakkatli ve en çok uzmanlık gerektiren aşama tank silindirinin uçlarındaki bombelerin imal edilmesidir. Tırsan Adapazarı tesislerinde üretilen Kässbohrer tankerler, Tırsan’ın uzman iş gücü ve üretim kalitesi sayesinde Avrupa pazarında ayrıcalıklı bir konuma sahiptir.
 
2016 yılının son çeyreğinde devreye alınması planlanan bu proje kapsamında, büyük boyutlu sac parçalardan eliptik ve dairesel bombe üretimi gerçekleştirmek için hidro-şekillendirme presi ve kalıpları geliştirilerek üretilecektir.
 
Su ile şekillendirilecek bombeler, Türkiye’de ilk defa üretilecek olan eliptik bombe hidro-şekillendirme presi ve kalıpları ile ülke ithalatının azaltılması, dışa bağımlılığın ortadan kaldırılması sağlanacak, yurt dışındaki üreticilere ödenen yılda ortalama 5 milyon TL ülke ekonomisine tasarruf olarak katkı sağlayacaktır.
 
Bununla beraber konvansiyonel yöntemler ile 2,5-3 saat kadar sürede gerçekleşen dairesel bombe üretiminin süresi yaklaşık 1 saate düşecek ve bu sayede hem zaman ve enerji kazancı sağlanacak, hem de üretilen bombelerde kalite artışı elde edilecektir.
 
Treyler Kaynak Otomasyonu Projesi
 
Bu proje ile Tırsan’ın sağlamlığı ile ün yapan şasilerinin, Kässbohrer Açık Kasa üst yapı parçalarının ve Kässbohrer Akaryakıt Tankeri gövdesinin tam otomasyon sistemi ile kaynaklanması hedeflenmektedir. Proje kendi alanında Türkiye ve dünyada bir ilk olacaktır.
 
Tırsan’ın konsorsiyum lideri olarak rol aldığı proje 21 milyon 325 bin TL yatırımla gerçekleştirilecektir. Projenin ilk adımı olan açık kasa treylerlerin üst yapı parçalarının kaynak otomasyonunun 2016 yılı ikinci çeyreğinde, ikinci adımı olan akaryakıt tankeri gövdesi kaynak otomasyonunun aynı yılın üçüncü çeyreğinde, şasi kaynak otomasyonunun ise 2017 yılı sonunda tamamlanması planlanmaktadır.
 
Kaynaklama işleminde verimliliği önemli ölçüde artıracak olan proje, ürün kalitesinde de ciddi artış sağlayacaktır.
 
TIRSAN: AVRUPA’NIN EN HIZLI BÜYÜYEN TREYLER ÜRETİCİSİ
  • Almanya’da 1998 yılında üretim tesisi açarak Avrupa’da üretim yapan ilk ve tek Türk üretici oldu.
  • 2002 yılında Alman ticari araç üreticisi Kässbohrer’in semi-treyler bölümünü devraldı.
  • 2003 yılında Hollanda’nın kutu treyler üreticisi Talson’u devraldı, hava kargosu segmentinde pazar lideri yaptı.
  • 2007’da Alman tanker üreticisi Hendricks’i devraldı.
  • 2011 yılında Rusya’da faaliyet göstermeye başladı, 2012’de üretim tesisi açarak Rusya’da üretim yapan tek Avrupalı üretici oldu.
5 Nisan 2016, İstanbul - Tırsan, 1998 yılında Almanya’nın Goch kentinde üretim tesisi açarak Avrupa’da üretim yapan ilk ve tek Türk treyler üreticisi olmuştur. 2002 yılında, Almanya’nın 120 yıldan fazla geçmişi olan ticari araç üreticisi Kässbohrer’in semi-treyler bölümünün tamamını devralınmasıyla, Goch üretim tesisi de Tırsan bünyesinde yer alan Kässbohrer Fahrzeugweke GmbH şirketinin ana satış, operasyon ve dağıtım merkezi olmuştur.
2003 yılında ise şirket, Hollanda merkezli kutu-tipi treyler üreticisi Talson’u devralarak Talson Trailer B.V. şirketini kurmuştur. Talson’un geniş ürün yelpazesi içerisinde tekstil, dağıtım ve hava kargo tipi kutu treylerler yer almaktadır. Tırsan’ın devralımından sonraki süreçte Talson, Avrupa’da hava kargo taşımacılığı segmentinde pazar lideri olmuştur.
2007 yılında, tehlikeli madde taşımacılığı konusunda uzman Alman tanker üreticisi Hendricks de Tırsan tarafından devralınmıştır.
Birleşmiş Milletler E-karayolu ağının bileşenlerinden olan E-31 karayolu ile Amsterdam’dan Roma’ya uzanan E-35 karayolunun birleşiminde bulunan Goch üretim tesisi, Almanya’nın ihracatının ve intermodal taşımacılığının kalbinde yer almaktadır.
Goch'tan tüm Avrupa'ya
Toplam 108.000 m² alan üzerine kurulu olan Goch tesisinin kapalı alanı 20.000 m²’dir. Bugün itibarıyla tesis, Kässbohrer markalı perdeli ve tenteli treylerlerin son montajını, tanker ve siloların konteyner taşıyıcıların, low-loader ve low-bed’lerin yanı sıra Talson markalı kutu tipi treylerlerin teslimat öncesi kontrollerini gerçekleştirmektedir. Ana dağıtım merkezi olan Goch tesisinden Almanya, Hollanda, Avusturya, Polonya, İtalya ve Fransa başta olmak üzere Avrupa ülkelerine araç ihraç edilmektedir.
Montaj faaliyetlerinin yanı sıra, Goch tesisi aynı zamanda Tırsan’ın Kässbohrer markası için Avrupa ana satış sonrası servis merkezi ve yedek parça deposu olarak faaliyet göstermektedir. Tüm orijinal parçalar ve sarf malzemelerinin yanı sıra, tedarikçilerden temin edilen orijinal parçalar da burada depolanmaktadır.
 
Sanayi Birliği Üyelikleri
  • 1994 – Türk-Alman Sanayi Odası üyeliği
  • 2003 – Alman Otomotiv Sanayi Birliği (VDA) üyeliği
  • 2013 – ESTA (Avrupa Karayoluyla Özel Yük Taşıma ve Mobil Vinç Birliği)
  • 2014 – BSK (Alman Ağır Nakliyat ve Vinç Birliği) üyeliği
  • 2015 – ECTA (Avrupa Kimyasal Taşımacılığı Birliği) üyeliği
 
TIRSAN: RUSYA’NIN TEK AVRUPALI TREYLER ÜRETİCİSİ
Tırsan, 2011 yılında Rusya’da, Kässbohrer Fahrzeugwke GmbH çatısı altında LLC Kässbohrer şirketini kurdu.
Tırsan’ın Rusya’nın Tula oblastında yer alan üretim tesisi 2012 yılında 42.000 m2 alan üzerinde faaliyet göstermeye başlamıştır. Tesisin devreye alınmasıyla birlikte Tırsan, Rusya’da üretim tesisi işleten tek Avrupalı treyler üreticisi olmuştur. Daha sonra gerçekleştirilen yatırımlarla birlikte, tesis alanı 50.000 m2’ye ulaşmıştır.
Tula oblastı, Rusya’nın makine imalatı, kimya, tekstil, cam, çimento ve inşaat malzemeleri sektörlerinin yoğun olarak yer aldığı ekonomik merkezi içerisinde yer almakta, çelik, mühendislik, kömür madenciliği ve kimya endüstrisi ile ön plana çıkmaktadır.

Rusya operasyonunun kalbi
Tula tesisi, 2002 yılından itibaren Tırsan bünyesinde yer almakta olan Kässbohrer’in Rusya’daki montaj hattı olarak rol oynamasının yanı sıra, Rusya ana satış sonrası hizmetler merkezi ve ana yedek parça deposu olarak hizmet vermektedir.
2014 yılı yazı başında Tula tesisi, Rusya inşaat piyasası için özel geliştirilen K.SKS Kässbohrer damperin üretimine başladı. Önümüzdeki dönemde ürün gamının genişletilmesi planlanmaktadır.
 
TIRSAN’DAN ALTI AYDA SEKİZ YENİ ÜRÜN
 
5 Nisan 2016, İstanbul - Avrupa’nın en geniş ürün yelpazesini sunan treyler üreticisi olan Tırsan, 2016 yılının ilk yarısında 5 ürün grubunda 8 yeni ürünü daha ürün gamına ekleyeceğini açıkladı.
Tırsan’ın yeni ürünleri arasında yeni nesil Tırsan Perdeli Hafif Maxima Plus ve Tırsan Perdeli Maxima Rulo Taşıyıcı’nın yanı sıra, Türkiye’nin ATP mevzuatına uygun ilk gıda tankeri olan Kässbohrer Gıda Tankeri K.STL 30, ADR mevzuatına uygun 34 m3 hacimli Kässbohrer Kimyasal Tanker, K.STC 34, çimento taşımacılığına göre optimize edilen 31 m3 hacimli Kässbohrer Yatay Silobas K.SSL 31 bulunmaktadır.
Bunun yanı sıra Tırsan, 26-28 Nisan 2016 tarihlerinde İngiltere’nin Birmingham şehrinde düzenlenen  ülkenin en büyük ticari araç fuarı olan Commercial Vehicle Show’da İngiltere pazarına yönelik olarak geliştirilen Kässbohrer Ağır Hizmet Platformu SPW.XS’in tanıtımını yapacak. Aynı ürünün Fransa pazarına göre optimize edilen bir diğer versiyonu da Tırsan’ın yeni ürünleri arasında yer alıyor. İngiltere taşımacılık sektörününe özel ihtiyaçlara uygun olarak donatılan Kässbohrer Konteyner Şasi, SHG.LS de 2016 yılının ilk yarısında İngiliz kullanıcılarla buluşacak.
Geliştirilen yeni ürünlerle ilgili olarak açıklama yapan Tırsan Yönetim Kurulu Başkanı, Çetin Nuhoğlu, “Yeni ürün çalışmalarımızı müşteri ihtiyaçlarını dinleyerek ve pazarların kendine özgü yol, iklim, mevzuat özelliklerine göre şekillendiriyoruz. Son 6 ayda 8 adet yeni ürün tasarladık, bunlar ağırlıkla hem yurt içi hem de uluslararası müşterilerimiz için planlandı. Özelikle rulo taşıyıcı aracımız, Avrupa’da diğer rakiplerimize göre hem kalite açısından hem sunduğu avantajlar ile bizi rekabette daha öne taşıyacaktır. Daha önce var olan hafif treylerimizin yeni versiyonu çıkacak, bu aracımızda 1.250kg daha az ağırlıkla daha fazla yük taşıyabilecek hale gelecektir. Ayrıca gıda tankeri üretimine giriyoruz, daha önce vardı ama ürün komple yeniden masaya yatırıldı. 2016 yılının ilk yarısında ürün yelpazemize ekleyeceğimiz ürünler de, Tırsan’ın hem niş pazarlara hem de ülkelere göre değişen ihtiyaçlara uygun taşımacılık çözümleri geliştirmedeki uzmanlığını yansıtmaktadır,” ifadelerini kullandı.
Tırsan’ın Türkiye pazarı için öne çıkan yeni araçlarının özellikleri şöyle:
T.SCL X+ / 150 - 12 / 27
Perdeli Hafif Maxima Plus
 
Tırsan Ar-Ge merkezi tarafından geliştirilen Tırsan Perdeli Hafif Maxima Plus, T.SCL X+, sadece 5.600 kg olan boş ağırlığı ile kullanıcısının yükünü hafifletir. Hafifliği sayesinde en az 1,9 ton daha fazla yük taşır, boşken ise yakıt ve işletme giderlerinde tasarruf sağlar.  Sektörün en kaliteli çeliği kullanılarak dayanıklılığı ve sağlamlığı artırılan özel şasisinin ve tüm çelik komponentlerinin kataforez (KTL) kaplamalı olması sayesinde 10 yıl paslanmazlık garantisi altındadır.
 
T.SCL X+ farklı yüklerin en güvenli şekilde taşınabilmesi için her biri 2,5 ton kapasiteli 236 yük bağlama noktasından oluşan K-fix Yük Sabitleme Sistemi ile donatılmıştır. Yenilenen Tırsan Perdeli Hafif Maxima Plus, Code XL yük güvenliği sertifikasının yanı sıra, tüm içecek taşıma sertifikalarına da sahiptir.
 
T.SCC X+ / 100 - 12 / 27
Perdeli Maksima Plus Rulo Taşıyıcı
 
Tırsan Perdeli Maksima Plus Rulo Taşıyıcı, T.SCC X+,  Avrupa’nın en uzunu olan özel tasarım rulo havuzu sayesinde tüm sac ruloları taşımaya uygundur. Yenilenen T.SCC X+ artık 600 kg daha hafif olduğundan sağladığı yakıt tasarrufuyla kullanıcısının toplam sahip olma maliyetini aşağı çeker. Açılır tavanıyla yükleme seçeneklerini artırır. Farklı paket ve hidrolik çatı kaldırma seçenekleri semi-treylerin fonksiyonelliğini artırır. Kataforez (KTL) uygulaması sayesinde korozyon direnci yüksektir, paslanmaz. İntermodal taşımacılığa uygun olarak tren yüklemelidir.
 
K.STL 30 / 3 - 10 / 24
Gıda Tankeri
 
Türkiye’nin ATP mevzuatına uygun ilk gıda tankeri olan 30 m3 hacimli Kässbohrer Gıda Tankeri, K.STL 30, süt ürünlerinden meyva sularına, fermente içeceklerden bitkisel yağlara, tehlikeli madde sınıfında yer almayan tüm sıvıların taşınması için özel olarak tasarlanmıştır. 10 yıl paslanmazlık garantili KTL kaplamalı şasi üzerinde yer alan üç gözlü paslanmaz çelikten tank gövdesi gıda güvenliğini artırmak üzere yalıtımlıdır. 5.750 kg boş ağırlığı ile ekonomiktir.
 


 

 
Ars-Pet Nakliyat Yoluna Krone ile Devam Edecek
 
OTOKAR'IN KÖRÜKLÜSÜNE İLK SİPARİŞ
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ars-Pet Nakliyat Yoluna Krone ile Devam Edecek
İzmirli köklü taşımacılık firması Ars-Pet, yine İzmirli olan Krone Tire ...
Falken, Azenis FK453 artık Türkiye’de
Falken, sürüş konforundan vazgeçemeyenler için Azenis FK453'ü piyasaya sundu
OYPG, Automechanika'da Sektörle Buluşuyor
Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği (OYPG), Bağımsız Yenileme ...
 
Gözler Ekranda, Sunumlar Akılda!
Bayisi artanlar denetimlerde bilgi ekranlarına yöneliyor
Otomobil Pazarı İlk Çeyrekte Yüzde 2,75 Daraldı
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2016 yılı ilk çeyreğinde ...
'Abdülhamid’in Yapamadığı Yerli Otoyu Yapacağız'
ABD’de temaslarda bulunan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, ...
 
Dolar/TL 2,82'nin Üzerine Çıktı
Dolar/TL, dün yaklaşık 5 ayın en düşük seviyesi olan 2,8056'ya kadar gerilemesi ...
Üçlü Güç Automechanika'da
Yedek parça sektörünün iki büyük devi Teknorot ve Atak Taşıt, bu yıl stantlarına ...
Doğuş Otomotiv’le ‘Biriz’ Dediler, ‘Bir iz’ Bıraktılar!
Doğuş Otomotiv, şirkette 10 ve 15’inci yıllarını dolduran çalışanlarına, ‘Kıdem Ödülleri’ni verdi.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncufahrertrucktreylertürkiye haberler bussondakikakamyonum