Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Eylül 2016 Cumartesi - 09:00

Toyota '0 Emisyon' Hedefi İçin Gaza Bastı

Toyota, yeni nesil Prius ile “sıfır emisyon” hedefine doğru adım adım ilerliyor. Roma Üniversitesi tarafından farklı yaş ve farklı hibrit sürüş deneyimleri olan 20 sürücüyle bir araştırma gerçekleştirildi.

Toyota  0 Emisyon  Hedefi İçin Gaza Bastı

 Araştırmaya katılan sürücüler günün farklı saatlerinde belirlenmiş bir güzergah üzerindeki 37 kilometrelik mesafede yolculuk yaparak Toyota Prius’un verimliliğini ortaya koydular. Araştırma sonuçlarına göre 2,200 km’den fazla kat edilen mesafede, yolculuk süresinin yüzde 73,2’si ve gidilen mesafenin yüzde 62,5’i “sıfır emisyon” ile gerçekleşti.
 
Açıklanan verilere, aracın hareket etmediği ve motorun otomatik olarak durdurulduğu süreler de dahil edildi. Bu mesafede gereken enerjinin yüzde 45’i de Prius’un elektrikli motoru tarafından üretildi. Enerji üretimindeki gücün üçte biri ise üretken fren sistemi tarafından sağlandı.
 


Dördüncü nesil Yeni Prius, yoğun iş yolculuklarında çalışma kabiliyeti ile ilgili yapılan akademik testte elektrik gücü ve sıfır egzoz emisyonu sayesinde üstün sonuçlar verdi. Roma Üniversitesi'ndeki ekibin yaptığı araştırmanın sonuçları, Toyota'nın en ünlü hibrit modelinin verimliliğini ne kadar artırdığını doğruladı.
 


Gürültü, kirlilik ve hava kalitesinin son derece önemli olduğu bazı şehir içi bölgelerde ise sonuçlar çok daha başarılıydı. Güzergahın bu bölümlerinde Prius, yolculuk süresinin yüzde 79,4'ünde ve güzergahtaki mesafenin yüzde 76,3'ünde sıfır emisyon üretti.
 
Toyota'nın en yeni Hybrid Synergy Drive motor ve şanzıman sistemleri ile gerçekleşen bu performans için araç gücünün yaklaşık yüzde 45'ini elektrik motorundan aldı. Ayrıca elektrik gücü üretiminin yüzde 34,3'ü de üretken fren sistemi tarafından gerçekleştirildi. Böylece test araçlarının lastiklerini döndürmek için kullanılan elektrik gücünün üçte birinden fazlası yalnızca frenleyerek veya yavaşlayarak üretilmiş oldu.


 
Toyota Motor Italy tarafından yaptırılan araştırmada, 35 yaş altı ve üstü erkek ve kadınlardan oluşan 20 sürücülü bir ekip çalıştı. Daha önce hibrit araç kullanan ve kullanmayanların oranı da yarı yarıyaydı. Tüm katılımcılar günün üç farklı saatinde (sabah, öğleden sonra ve akşam) 17 inç jantlı standart bir Prius Style ile Roma içinde 37 km'lik yolu gidip döndüler.
 
Toyota'nın gelişmekte olan hibrit teknolojisindeki liderliği sayesinde, bugüne kadar dünyanın en çok satan hibrit otomobili olan Yeni Prius, önceki nesilleri ile karşılaştırıldığında, bugüne kadar görülmemiş bir emisyon ve yakıt tüketimi performansı artışı elde etti. Prius'un başarıları, verimliliğinin daha da etkileyici olmasıyla sınırlı değil. İlk seri üretim modelin piyasaya sürülmesinden 18 yıl sonra, günümüzde üretilen Yeni Prius sezgisel, sessiz ve tepki kabiliyeti yüksek bir şekilde kapsamlı bir "iyi sürüş deneyimi" sunacak şekilde tasarlandı ve geliştirildi.
 


Gelişmiş tarzı ve gerçekten tatmin edici yol tutuşu ile ilk kez Toyota New Global Architecture tabanlı platform tarafından desteklenen Prius, 21. yüzyılda bir hibrit aracın neler sunacağı konusunda kalıcı, güvenilir kalite geçmişi ile standartları tekrar belirliyor.

 
Karayollarında Son Durum
 
Infiniti, Paris Otomobil Fuarı’nda Yeni VC-Turbo Motorunu Tanıttı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Karayollarında Son Durum
Karayollarının bazı kesimlerinde devam eden yol yapım ve onarım çalışmaları ...
Scania, '2017 Yılın Kamyonu' Seçildi
Scania’nın yeni uzun yol serisi, 2017 Yılı Uluslararası Yılın Kamyonu ...
OKT, IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda “Türkiye’nin Treyler Üretim Gücü” nü Sergiliyor
Türkiye’ de treyler sektöründe öncü markalar arasında yer alan OKT Trailer, ...
 
Bosch VisionX, IAA Ticari Araçlar Fuarı'nda
Süper kamyon, yolları bilgi otobanına dönüştürecek VisionX konsept çalışması, ...
DAF Trucks, Hanover IAA 2016'da
DAF, 22-29 Eylül tarihleri arasında Hanover'da düzenlenecek IAA 2016 fuarında ...
Karayollarında Son Durum
Karayollarının bazı kesimlerinde devam eden yol yapım ve onarım çalışmaları ...
 
Anadolu Isuzu’nun Bursa Çıkarması
Anadolu Isuzu, Bursa Yetkili Bayii Bursa Ağır Vasıta (BAV Otomotiv) ile ...
Mercedes-Benz Türk’ün Yeni Başkanı Süer Sülün
Mercedes-Benz Türk A.Ş.’nin yeni Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün, ...
Bosch Mobilite Çözümleri, Pazarın İki Katı Hızda Büyüyor
Bosch’un Mobilite Çözümler iş sektörü hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newstreylerdikkatfahrerbustrucktürkiyekamyonumsrc