1992 yılından beri yakıt hücreli hibrit araç (FCHV) üzerinde çalışan ve kendi bünyesinde hidrojen yakıt hücresini ve yüksek basınçlı hidrojen tankını geliştiren Toyota, petrol yakıtlı motorun yerine yakıt hücresi kümelerini yerleştirerek HSD® teknolojisini FCHV’ye dönüştürme konusunda çalışmalarını Frankfurt Motor Show’da tanıtma imkanı buldu.
Pillerin dayanıklılığı ve güvenliği başta olmak üzere, maliyet azaltma konularında da araştırmalarına devam eden Toyota, geleneksel içten yanmalı motorların performanslarına eşdeğer sedan yakıt hücreli hibrit aracını (FCHV) 2015 yılında Japonya, ABD ve Avrupa pazarına sunacak. Bu model, Toyota’nın litre başına 3,0 kW ile dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip, ilk hidrojen yakıt hücreli 4 kapılı sedanı olacak. -30°C’de bile çalışabilen FCHV, 830 km’ye varan bir menzil sunarken, çevreye sadece su buharı salıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |