Değirmendere'deki Trabzon Toyota Plaza Seçil'de düzenlenen ve Yeni Corolla, Verso, Auris, Avensis, RAV4, GT86 ve Yaris Hybrid modellerinin tanıtıldığı toplantıda konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Kurumsal İlişkiler Direktörü Selim Okutur, "Toyota tüm grup şirketleriyle 2012 yılında satışlarını yüzde 22 artışla dünya genelinde 9,75 milyon adete ulaştırdı ve 2007'deki rekor satış adedini geçerek tekrar lider oldu. Toyota'nın 2013 yılında 9 milyon 900 bin adetlik satış ve 10 milyonun üzerinde araç üretimi hedefi vardır" dedi.
Okutur, araçlarını her zaman rekabetçi fiyatlarla piyasaya sunmaya çalıştıklarını da söyleyerek, "Geçmiş yıllarda Japon yeni çok artmasına rağmen biz bunu yansıtmamak için çaba sarf ettik. Corolla son bir kaç yıldır Japonya'dan geliyordu, o bakımdan Corolla'nın Türkiye'de üretilmesi bizim zararımızı azalttı" diye konuştu.
- "Corolla'yı Türkiye'de üretmek stratejik bir adım"
Trabzon Toyota Plaza Seçil Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Kamil Hayali ise tüm yeni modellerin yanı sıra Türkiye'de üretimine başlayan Yeni Corolla'nın yoğun ilgi gördüğünü ifade ederek, şunları söyledi:
"Geçen ay ilk Corolla teslimatlarımızı gerçekleştirdik. Ülkemizde üretilen ve yerlilik oranı çok yüksek bir otomobil olan Yeni Corolla'ya ilgi sürekli artıyor. Bu modelimiz satışlarımızda lokomotif model olma yolunda hızla ilerliyor."
Türkiye'nin ekonomik olarak en büyük sorununun cari açık olduğunu kaydeden Hayali, "Toyota'nın Türkiye'de ürettiği her Corolla cari açığın biraz daha azalmasını sağlıyor. Toyota sadece kendisi için değil, aynı zamanda Türkiye için çalışıyor. Döviz girdisi sağlıyor ve cari açığın düşmesine yardımcı oluyor. Eskiden Corolla ithal ediliyordu, artık burada üretiliyor. Ülkenin dövizi elinde tutmasını sağlıyoruz. Corolla'yı Türkiye'de üretmek Türkiye için çok stratejik bir adım" şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından, dünyanın en çok tercih edilen otomobili olduğu belirtilen Corolla, yenilenen Verso, Toyota'nın yeni tasarım anlayışını ilk kez tam olarak yansıttığı aktarılan yeni Auris, lüks ve teknolojiyi buluşturan model Avensis, SUV segmentinden RAV4 ile dünyada 5 milyon 500 bin adet satılan Toyota'nın B segmentindeki ilk hibrit otomobili Yaris Hybrid'in tanıtımı gerçekleştirildi.