Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Temmuz 2020 Pazartesi - 16:32

Treder Başkanı ve Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şentürk; "Müşterilerimize Güvendiğimiz İçin Üretime Devam Ettik"

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Başkanı ve TREDER Başkanı Yalçın Şentürk ile canlı video konferans üzerinden pandemi sürecine ve sektöre dair bir söyleşi gerçekleştirdi. Korona virüs salgınının ihracata, üretime etkisi, sürecin sonrasına dair değerlendirmeler ve sektörün devletten beklentileri nelerdir, tümü haberimizde.

Treder Başkanı ve Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şentürk;  Müşterilerimize Güvendiğimiz İçin Üretime Devam Ettik

Müşterilerin isteğine göre lowbed araçlar ürettiklerini dile getirerek sözlerine başlayan Yalçın Şentürk, “4 senedir ihracata çalışıyoruz. Lowbed dediğimiz alçak iş makinesi taşıyan araçların yüzde 99,5'ini ihraç ediyoruz. 60'dan fazla ülkeye ihracatımız var. Butik, terzi usulü müşterimizin isteğine göre çalışıyoruz. Her biri birbirinden faklı oluyor çünkü kullanış tarzları farklı. İnsanlar ekipmanına göre römork yaptırmak istiyor; biz de onlar ne isterse harfiyen uyuyoruz.” diyor ve ekliyor, “2 akstan 10 aksa kadar üretimimiz var. 60 metre boyundaki rüzgar gülü taşıma pervanelerinin boyu uzun olduğu için özel araçlarla taşımak gerekiyor. 60 metreye kadar uzayabilen kanatları taşıyacak römorklar yapıyoruz. 3-4-5 aks ya da bu kuleleri çekmek için 8 akslı araçlar da üretiyoruz. Bir proje taşımacılığı geldiğinde yani müşteri gelip; ' bir projem var, bunu taşımak istiyorum' dediğinde, biz de oturup çalışıyoruz ve buna göre üretim yapıyoruz.”

“Bizim 4. Sınıf Dediğimiz Yani 4 ve 5 Akslı Araçları Üreten Birçok Firma Avrupa'da Kapattı; Biz Canla Başla Çalışmaya Devam Ettik”

Pandemi sürecinde yurt dışında birçok firmanın fabrikalarını kapattığını, kendilerininse bu süreçte çalışmalarını sürdürdüklerini vurgulayan Şentürk, “ Yurt dışında, birçok fabrika kapandı. Bizim 4. sınıf dediğimiz yani 4 ve 5 akslı araçları üreten birçok firma Avrupa'da kapattı; biz canla başla çalışmaya devam ettik.  Sadece bir kısıtlama oldu, bazı arkadaşlar vardiya usulü ile çalıştı. Biz de sabah 10, akşam 4 buçuk iki ay kısa dönem çalışma yaptık. Şimdi normale döndük ama kısa dönemde dahil olmak üzere üretimimiz devam etti. Aldığımız sıkı tedbirler ile sağlık konusunda diğer üretici arkadaşlarımız ve dernek üyelerinde de bir sıkıntı olmadı. Herkes tedbirini aldı. Pandemi olmasına rağmen siparişlerimiz ve üretim arttı. Şu anda bütün arkadaşlarım pazarın 2019'dan daha iyi olduğunu söylüyor. Herkesin işi var, ihracat arttı, başaracağız.” açıklaması yapıyor.

 

 

“Müşterilerimize Güvendiğimiz İçin Üretime Devam Ettik”

Şentürk, süreçte üretimin devam ettiğini şu sözlerle dile getiriyor; “Biz üretime devam ettik, diğer arkadaşlarımız da devam etti. Ancak bir buçuk ay gibi bir süre teslimatta zorlandık. Çünkü Avrupa'da pandeminin etkisi fazlaydı. Salgının etkisi fazla olduğu için insanlar ödemelerini yapmadılar, beklediler. Artık her şey normale döndüğü için ödemeler yapılıyor. Ama biz öyle olmasına rağmen,  müşterilerimize güvendiğimiz için üretime devam ettik. Zaten öncesinde bir avans alıyoruz, üretimi yaptık. Gecikmemesi için de yoğun bir şekilde çalışıyoruz.”

“Bir Takım Teşvik ve Desteklerden Mahrum Kaldık”

Üretimin aksamadan devam etmesinin nedenini siparişlerin önceden alınması olarak değerlendiren Şentürk aynı zamanda devletin sunduğu bazı teşviklerden yararlanamıyor olduklarının da altını çizerek, “Avrupa'da da herkesin elinde hazır araç yok. Önceden sipariş alıp gönderiyorlar. 1-2 ay üretim süresi var. O yüzden üretimimiz hiç aksamadı. Tek sıkıntımız destekten yoksun olmamız.  Almanya'dan sonra treylerde dünyanın 2'nci büyük üreticisiyiz. 100 bin adetlik üretim kapasitemiz var; ancak son 5 senede 5’inci 6'ıncı sıralara geriledik. Bir takım teşvik ve desteklerden mahrum kaldık. Devletimiz tabii ki her tarafa yetişemiyor; ancak ticari araçlarda hurda teşviki var. Bizi hurda teşvikine almıyor. Aslında bizi alması gerekir! Çünkü ağır vasıta C sınıfı araçlarımız var. Oldukça eski araçlar çalışıyor ve bunların her an kaza yapma riski var. Televizyonlarda da fireni boşaldı, patladı şeklinde izliyoruz. Bizi de hurda teşvikine alırlarsa; müşteriler araçlarını yenileyecek. Ayrıca kendimiz için de istiyoruz tabi; müşteri elindeki eski aracı verip yenisi ile değiştirirse ekonomi de canlanacak, bu şekilde daha iyi olacak.” diyor.

“Bu Şekilde Rekabet Etme Şansımız Günden Güne Daralıyor, Çünkü Hep Kendi İmkanlarımızla Çözüyoruz”

Devletten beklentilerine değinen Şentürk, “Devlet desteğinde tabii ki sadece hurda teşviki değil, ticari araçlara yüzde 45'ler, 65'ler civarında kredi ve faiz ile teşvikler veriliyor, onu biz de istiyoruz. O da olmuyorsa bize KDV'de indirim yapılması lazım. Çünkü bir takım ürünlerimizi alırken bizlere KDV'de indirim yapılırsa ihracatta diğer ülkeler ile rekabet şansımız artar. Bu şekilde rekabet etme şansımız günden güne daralıyor, çünkü hep kendi imkanlarımızla çözüyoruz. Tabii ki kredi gerekli olduğunda devlet hiçbir zaman eksik etmiyor, hele ki bu pandemi döneminde herkes kredisini aldı. Ben kendi dernek arkadaşlarımdan da biliyorum. Müracaat edip de almayanı görmedim. Mübalağa olmasın, bankalar telefon bile açtı, 'kredi kullanmak ister misiniz' diye. Bize bir takım teşvikler sağlanmalı; KDV ya da hurda teşviki.  Diğer ticari araçlar gibi bu araçlarda da müşterilere düşük faiz oranı ile kredi verirlerse, müşterilerin treyler alması kolay olacak, ekonomi de canlanacaktır.” şeklinde konuşuyor.

“TREDER Olarak 600 Bin Dolarlık İhracatımız Var, Bunu Çoğaltmak İstiyoruz”

Treyler üretiminin çoğaltılmasının gerektiğini ve amaçlarının dünyada treyler sektörünün lideri olmak olduğunu belirten Şentürk, “İkinci ayda Sayın Sanayi Bakanımız Mustafa Varank Bey ile bir toplantı düzenledik. Bir şeyler yapılacaktık ama virüs gelince her şey biraz ertelendi. Treyler çok önemli, ilaçtan gıdaya, çimentoya kadar gerekli, treyler olmasa nakil ne şekilde yapılacak. Bu araçların hepsini Türkiye'ye yapmaya muktediriz ve yapıyoruz. Treylerde dışarıya bağımlı değiliz. Bu ürünler Türkiye'de de lazım. TREDER olarak 600 bin dolarlık ihracatımız var, bunu çoğaltmak istiyoruz. Treyler üretiminde Türkiye olarak dünya liderliğine oynamamız lazım, amacımız bu.” şeklinde anlatıyor.

“Her Türlü Ürünü Yapacak Kapasitedeyiz ama Burada Bir Takım Destekler de Lazım”

Devletten destek beklediklerini vurgulayan Şentürk şöyle konuşuyor; “Her türlü ürünü yapacak kapasitedeyiz; ama burada bir takım destekler de lazım. Makine parkı desteği veya diğer teşvikler ve yatırım teşvikleri gibi. Kısa dönemde olacak inşallah, biz canla başla çalışıyoruz.” diyor.

“2020’nin 2019'dan Çok Daha İyi Geçeceğini Tahmin Ediyoruz”

Bu yıl için büyüme öngörüsünden bahseden Şentürk, “Bu yılı büyüme ile geçireceğiz. Bütün Dünya'da eksi yüzde 5 gibi gerileme öngörülüyor ama biz bu çalışma azmimiz ve kapasitemiz ile artıda kapatacağız. 2020’nin 2019'dan çok daha iyi geçeceğini tahmin ediyoruz. Zaten pandemi başlamadan çok ümitliydik, çok iyi gidiyorduk; pandemi ile bir ara verdik, hepsi o kadar. Türk insanı çalışkan, sağlık konusunda devletimiz bir numara. Sağlıkta olduğu gibi üretimde de bir numara olmak istiyoruz.” açıklamasında bulunuyor.

Pandemi Döneminde 675 Bin Liralık Bağış

Pandemi sürecinde bağış kampanyasına da destek verdiklerini belirten Şentürk, “Biz bu pandemi döneminde 675 bin liralık bağışta bulunduk. TREDER üyelerimiz ile biz her zaman devletimizin yanındayız. Biz çalışıp üreteceğiz devlet de bize yardımcı olacak.” şeklinde konuşuyor.

 

 
Mercedes-Benz Türk Tersine Mentorluk Programında Üçüncü Dönemi Tamamladı
 
Arnavutköy Belediyesi İş Makinesi Kiralayacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk Tersine Mentorluk Programında Üçüncü Dönemi Tamamladı
Mercedes-Benz Türk, alışılmış mentorluk uygulamalarının aksine, genç yeteneklerin ...
İran Plakalı Taşıtlar ve İran Menşeeli Ürünlerin Gürcistan’a Girişine Müsaade Edilmeyecek
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Gürcistan sınır gümrüğü makamlarının ...
Büyükşehir Kurtboğazı Barajı’nda Aydınlatma Çalışmalarını Tamamladı
Ankara Büyükşehir Belediyesi yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte yeşil ...
 
Toyota Kurumsal Kimliğini Yeniledi
Toyota, Avrupa için kurumsal kimliğinde değişikliğe gitti. Toyota, marka ...
Repsol Honda Motogp Takımı, Yeni IVECO Çekiciyi Tercih Etti
Uzun süredir MotoGP sponsoru olan IVECO, şimdi de önümüzdeki iki sezon ...
Avrupa'da Uygulanacak Yol Kısıtlamaları
Avrupa'da uygulanacak yol kısıtlamaları haberimizde yer almakta. Buna ...
 
Keçiören’deki Parklara Bakım Yapıldı
Keçiören Belediyesi, 499 adet parkın 24 tanesini son bir yılda inşa etti. ...
Başkeşkent’te Can Dostlar İçin Arta Kalan Gıda Toplama Projesi Hayata Geçiriliyor
   Ankara Büyükşehir Belediyesi hayvan dostu uygulamalara bir yenisini ...
Tehlikeli Mal Taşımacılığı Eğitimine İlişkin İşlemler Eğitimin Başlama Tarihinden 3 Gün Öncesine Kadar Yapılabilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayoluyla Tehlikeli Madde Taşıyan Araç ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonşoförnewskamyoncusrc haberler kamyonumtreylerdikkat