Elektrikli otomobil devrimi kapımızda, 2020'den itibaren bu tür araçlarda bütük bir patlama yaşanması bekleniyor. Büyük otomotiv markaları elektrikli araç planlarını ya açıkladı veya üretime geçmeye başladılar. Tesla gibi genç firmalar ise Model 3 ve benzeri yenilikçi elektrikli arabalarla pazara hakim olmaya başladılar bile. Ama işin bir de ağır araçlar kısmı var. Kamyonların da elektrikli olması lojistik sektöründe büyük değişimlere yol açabilir.
Deutsche Post 2 bin 500 elektrikli kamyonet ile çevreyi koruyor
Almanya'da elektrikli yük kamyonlarının ihtiyacı olan yüksek batarya gücünü farklı bir yoldan sağlamak için çalışmalar başlamış bile. Eskiden sokaklarımızda gördüğümüz troleybüs teknolojisi şimdi otobanlara uygulanmaya başlıyor. Bu teknolojide araçlar motorlarını çalıştırmak için gereken elektriği yolun üzerinden geçen elektrik hatlarından direk alıyorlar. Sistemi kullanan elektrikli kamyonların tepesine elektrik bağlantı kolları takılması gerekli. Düzenli şarj için maksimum hız ise saatte 90 kilometre olarak belirlenmiş.
Bu projenin testi için Alman firması Siemens, Hesse eyaleti tarafından görevlendirilmiş. Eyaletin otobanındaki Zeppelinheim/Cargo City Süd kavşağından Darmstadt/Weiterstadt kavşağına kadarki 10 kilometrelik alanda kurulmakta olan sistem, ‘eHighway' (eOtoban) ismi ile anılıyor. Sistemin tüm maliyetini eyalet ve federal idare kurumları karşılamakta. Benzer denemeler İsveç'de ve ABD'nin Kaliforniya eyaletlerinde de yürütülmekte. Bu yöntem sayesinde çevreye hiç zararlı gaz emisyonu olmadan yük taşımacılığı yapmak mümkün.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |