Radikal'den Mehmet Ali Kantarcı'nın haberine göre Scania Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv 16 ton ve üzeri kamyon pazarında bu yıl % 7 gelecek yıl ise yaklaşık 3 bin adet % 10 pazar payı hedefliyor. Türkiye’de 2012’de 1326, 2013’te 1623 adet Scania kamyon satan Doğuş Otomotiv bu yıl 2 bin adetlere koşuyor. Bu rakamlar Türkiye’yi 100’den fazla ülkede satış yapan Scania dünyasında en fazla satan 8’inci ülke konumuna getirecek. Markanın en fazla sattığı pazar Brezilya (19.7 bin) iken İngiltere (6.5 bin) ikinci Rusya (5.7 bin) üçüncü konumda bulunuyor.
20 yıldır Türkiye’de
Doğuş Otomotiv Scania Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel İsveç’de gerçekleşen basın toplantısında Scania’nın Doğuş Otomotiv’in en eski markalarından olduğunu bu yıl 20’inci yaşını kutladıklarını belirtti. Scania’nın, müşterilerinin her ihtiyacına cevap verebilmek amacıyla 250 ile 730 beygir arası güç seçeneğine sahip 18 farklı motor seçeneği sunduğunu belirten Adnan Yücel, “Bildiğiniz gibi Türkiye’de lojistik faaliyetlerinin büyük bir bölümü karayolu taşımacılığı ile gerçekleşiyor. Biz de 16 ton ve üzeri ağır vasıta pazarında geniş ürün yelpazemiz ile hizmet vererek müşterilerimizin çözüm ortağı olmak istiyoruz. Bir lojistik firmasının işletme maliyetlerinin yüzde 60’dan fazlasını akaryakıt gideri oluşturmaktadır. Scania bünyesinde gerçekleşen AR-GE çalışmaları sonucu geçtiğimiz yıl tanıtımını yaptığımız Streamline modelimiz ile yüzde 4’e varan oranlarda daha az yakıt tüketimi sağlanırken, bu yıl IAA fuarında tanıttığımız teknolojik yenilikler ile özellikle Euro 6 normundaki motorlarda bu orana yüzde 3 daha ekledik. Çalışmalarımızın odak noktası, maliyetleri düşürmek, sürücü ve yük güvenliğini artırmak ve sürüş konforu ile performansı en üst noktaya taşımaktır” dedi.
Pazardan fazla büyüdü
Pazar paylarını artırma için çalışmalar yaptıklarını kaydeden Yücel
geniş ürün gamlarıyla ağır ticari araçların kullanıldığı tüm sektörlerde yer almak istediklerini vurguladı. Yücel şöyle devam etti:
“2014 yılının ilk 10 ayını 1.446 adetlik satışla tamamladık. Bu yıl toplam pazarda 2013 yılı aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir artış yaşanırken, aynı karşılaştırmada Scania satışlarında yüzde 17’lik artış yaşandığını görüyoruz. Scania, 2013 yılını 1.672 adetlik satışla kapatmıştı. Bu yılın sonunda bu rakamları yüzde 20 oranında artırarak yılı 2000 adet seyivesinde kapatmayı öngörüyoruz.” açıklamasında bulundu.
Euro 6 geçişi
2016 başında Türkiye’nin Euro 6 normlu motorlara geçeceğini kaydeden Yücel 2015’te bu nedenle alımların artabileceğini ayrıca seçim dolayısıyla hareketli bir yıl olabileceğini dile getirdi. 2015’te pazarı 30 inler civarında öngördüklerini anlatan Yücel 2.5 bin 3 bin adet satış hedeflediklerini söyledi.
Otobüs ithalatı değerlendirilir
Avrupa ’da 1 milyon Türkiye’de ise 30 bin adetten fazla kamyon pankı oan Scania’nın otobüs gamı da mevcut. Yücel , otobüs konusunda ithalatın henüz gündemde olmadığını ancak ekonomik gelişmelere göre önümüzdeki dönemde fırsat çıkması durumunda fizibileteye geçebileceklerini ifade etti. Doğuş Grubu’nun Scania’nın tüm ürün gruplarını getirmekten yana olduğuun belirten Yücel ,”Otobüs ithalatı fizibl olursa neden getirmeyelim” dedi.
Özel ülke müdürü atandı
Öte yandan Türkiye’nin potansiyelini öngören Scania yönetimi ülkeye yönelik bir yönetici atadı. Scania Türkiye’den sorumlu Ülke Müdürü Per Stümer ise bu göreve yeni atandığını belirterek “Türkiye çok büyük bir pazar ve benim için heyecan verici bir ülke. Türkiye coğrafi açıdan 3 kıtanın ortasında bulunmakta ve büyük bir potansiyele sahip. Doğuş Otomotiv gibi büyük bir şirket ile sürdürdüğümüz işbirliği sayesinde mevcut potansiyelden yararlanmak istiyoruz. Türkiye, dünyada en fazla ürün teslimatı yaptığımız ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Şu an iyi bir pazar payımız var ve bunu daha da ileriye taşımak istiyoruz'' diye konuştu.
Kaynak: Radikal