Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Eylül 2017 Çarşamba - 13:35

Türkiye'nin Yükü Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğü'nün Omuzlarında

Göreve geldiği dönemden beri Genel Müdürlüğü kapsamında birçok yeniliğe imza atan Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Saim İlçioğlu, Kamyonum’a çok özel açıklamalarda bulundu.

Türkiye nin Yükü Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğü nün Omuzlarında

Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nden U-ETDS sistemine, belge türlerinden denetimlere kadar yaptıkları çalışmaları kapsamlarıyla anlatan  Saim İlçioğlu, yaptıkları çalışmalarda kamu - özel sektör işbirliğine verdikleri öneme dikkat çekiyor. Günümüzde, taşımacılık sektörünün yaklaşık yüzde 95’inin kayıt altına alındığını vurgulayan İlçioğlu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin yürürlüğe girmesi ile de yetki belgesi sayısının 53’ten 13’e indirileceğini de ifade ediyor.

Bugüne Kadar 63 Ülke ile İkili Taşımacılık Anlaşması imzaladıklarına vurgu yapan Saim İlçioğlu, ülkemizin Avrupa’nın en geniş taşıma filosuna sahip olduğunu söylüyor.

“Belge Ücretlerinde Yüzde 50 İndirim”
 

Sayın Genel Müdürüm; göreve geldiğiniz dönemden beridir Genel Müdürlüğünüz kapsamında birçok yeniliğe imza atmış bulunmaktasınız. Bunların içinde en radikal olanlarından birisi de yetki belgesi türlerinin 13’e inmesini kapsayan yeni yönetmelik çalışması. Sektörün yasamakta olduğu bir takım sıkıntı ve karışıklıklara çözüm olacağını düşündüğünüz bu süreçten ve diğer çalışmalarınızdan bahseder misiniz? Taslağın oluşmasında ne gibi çalışmalar yapıldı?

Öncelikle, ülkemizdeki karayolu taşımacılık sektörünün düzenlenmesindeki temel mevzuat olan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne ilişkin çalışmalarımız devam etmekte olup, bu kapsamda adil, sürdürülebilir ve rekabetçi bir piyasanın oluşturulmasının sağlanması için Yönetmeliğin yeniden hazırlanmasında son aşamaya gelindi.  Hazırlanan Yönetmelik taslağında, karayolu taşımacılığına ilişkin birçok yenilik bulunmaktadır. Bu çerçevede; yetki belgesi sayısının 53’ten 13’e indirilmesi, belge ücretlerinde yüzde 50’ye yakın bir indirime gidilmesi, bürokrasinin azaltılması için E-Devletin daha aktif kullanılabilmesi, taşımaların etkin takibinin yapılabilmesi için U-ETDS sisteminin getirilmesi ve daha birçok yenilik, hazırlanan taslakta yer alıyor. Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin yürürlüğe girmesinden sonra, ihtiyaç ve taleplere göre Karayolu Taşıma Kanunu’nda da değişikliğe gidilmesi planlarımız arasında yer alıyor.

Sizin hedefinizde sektör için çok büyük önem taşıyan Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün yapısı ve işleyişi hakkında ileriye yönelik nasıl bir plan var? Detaylandırır mısınız?

Genel Müdürlüğümüz, karayolu taşımacılığı sektöründe faaliyet göstereceklere ilişkin şartların belirlenmesi ve bunların yetkilendirilmesi, taşımacılık piyasasının adil, sürdürülebilir ve rekabetçi bir ortamda yürütülmesinin sağlanması, tüm karayolu taşıtlarının teknik muayenelerine ilişkin standartların belirlenmesi, yaptırılması ve denetlenmesi ile karayolu ulaştırma hizmetlerinin gerektirdiği uluslararası ilişkilerin yürütülmesi, ikili ve çok taraflı anlaşma gerçekleştirilmesiyle ilgili çalışmaları yürütmektedir. Söz konusu bu hizmetlerin etkin bir şekilde yürütülmesi amacıyla, Genel Müdürlüğümüzün yapısına ilişkin çalışmalarımız devam ediyor.

“K Türü Yetki Belgelerinin, Yetkilendirilmiş Odalar Tarafından Düzenlenmesi İmkânı Getirildi”

KDGM’nin sorumluluğunda olan diğer mevzuat ve yönetmelikler neler? Karayolu taşımacılığının gelişimi açısından sektörle birlikte yapılan çalışmaları değerlendirir misiniz? Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından kamu-özel sektör iş birliğinin artmasına yönelik hangi adımlar atılıyor?

Genel Müdürlüğümüzün yetki ve sorumluluğunda bulunan temel kanunlarımız, 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu’dur. Ancak, sorumluluğumuzda bulunan diğer mevzuatlardan bahsetmek gerekirse, bunlar;

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu,

  • 5228 sayılı Kanun (Muayene Yetkisi),  
  • Araç Muayene İstasyonlarının Açılması,
  • İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik,
  • Kamu Kurum ve Kuruluşları Personel Servis Hizmet Yönetmeliği,
  • Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği

olarak sıralanabilir. Ayrıca, sorumlu olduğumuz birçok ikincil mevzuat (233 sayılı Taşıt Kanunu gibi) bulunmaktadır.

Genel Müdürlüğümüzce, kamu - özel sektör işbirliği çerçevesinde yürütülen en önemli faaliyetlerden birisi, periyodik araç muayenelerinin, Bakanlığımız denetim ve kontrolünde, özel sektör tarafından gerçekleştirilmesine ilişkin yetki devridir. Ayrıca, kamu - sivil toplum kuruluşları işbirliğinin bir örneği olarak, TOBB ile imzalanan protokol çerçevesinde, Karayolu Taşıma Kanunu çerçevesinde düzenlenen K türü yetki belgelerinin, yetkilendirilmiş odalar tarafından düzenlenmesi imkanı getirildi.

Türkiye’de yük ve yolcu taşımacılığında gelinmesi gereken noktaya ilişkin yorumlarınız nelerdir? Karayolları üzerinde yapılan karayolu taşımalarının ekonomik, teknik, sosyal ve ulusal güvenlik gibi konular noktasında nasıl bir çalışma yapmaktasınız?

Ülkemizde ulaştırmayla ilgili olarak yaşanan temel sorunlardan birisi, modlar arası dengesizliktir. Ülkemiz; üç tarafı denizlerle çevrili olması ve yüz ölçümünün genişliği de değerlendirilerek, boru yolu taşımacılığı da dahil olmak üzere tüm taşıma modlarına uygun bir yapıya sahip olmasına rağmen, taşınan yük (petrol ve türevleri dahil) ve yolcunun yaklaşık yüzde 89’luk kısmı karayoluyla gerçekleşiyor. Her ne kadar, karayolu taşımacılığı, özellikle yük ve yolcunun son kullanıcıya ulaştırılması bakımından vazgeçilmez bir mod olsa da, şehirlerarası veya uluslararası taşımacılıkta payının azaltılması, taşıma da güvenliğin arttırılması ve maliyetlerin düşürülmesi bakımından önem arz eden konuların başında yer alıyor. Karayolu taşımacılığının diğer modlara göre payının düşürülmesi gerektiği açıktır.

Taşıma Sektörünün Yaklaşık Yüzde 95’i Kayıt Altına Alındı

Genel Müdürlüğümüz yetki ve sorumluluğunda bulunan karayolu taşımacılık sektörünü değerlendirecek olursak; ülkemizin karayolu taşımacılık sektörüne ilişkin ilk kanuni düzenlemesi olan 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu, 2003 yılında yasalaşmış ve sektördeki büyük bir açığı kapatmıştır. Ulusal ve uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün kayıt altına alınması ile faaliyet alanlarına göre sektörde faaliyet gösterenlerin yükümlülük ve sorumlulukların belirlenmesi, yine ilk defa bu Kanunla düzenlenmiştir. Bahse konu kanuna dayanılarak 2004 yılında ilk defa yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile sektörde faaliyet gösterenlerin/göstereceklerin, kayıt altına alınması, yükümlükleri, sorumlulukları ile hizmet alanların hak ve sorumlulukları ayrıntılı bir şekilde düzenlenmiştir. Günümüzde, sektörün yaklaşık yüzde 95’i kayıt altına alınmış olmasına rağmen, taşımacılarımızın almış olduğu yetki belgeleri kapsamı dışında faaliyette bulunup bulunmadıklarına ilişkin etkin bir denetimin gerçekleştirilemiyor. Bu husus sektörün en büyük sorunlarından birisini oluşturuyor. Gerek taşıma piyasasının, gerekse de hizmet görenlerin hak ve sorumluluklarının korunması açısından da olumsuzluklara sebep oluyor.

Bu kapsamda, taşıma piyasasının etkinliği arttırmak ve rekabetçi bir yapıya kavuşturulması sağlamak amacıyla, Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı hazırlanarak sektörün görüşüne sunulmuş ve gelen görüşler doğrultusunda da son şeklini almak üzere. Ayrıca, yukarıda da mega proje olarak belirtmiş olduğum ve Yönetmelik taslağında yasal altyapısı da kurulmuş olan U-ETDS sistemi tasarlandı. Bu sisteminin büyük bir açığı kapatacağı ve piyasanın genel yapısını büyük ölçüde düzelteceği gibi, ulusal güvenliğimiz açısından da çok önemli hale geleceğini öngörmekteyim.

“Denetimler U-ETDS Sistemi İle Daha Kolay Olacak”      

Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün ana faaliyetlerinden biri de karayollarının denetlemesini kapsıyor. Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından yapılan denetimler nelerdir, neleri kapsıyor?

Daha önce de ifade ettiğim üzere, Ülkemizde Karayolu Taşıma Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan firmaların yaklaşık yüzde 95’i kayıt altına alınmış ve yetkilendirilmiştir. Ancak, Kanunda da öngörüldüğü üzere, taşımacıların (hizmet alan) ve taşıttıranların (hizmet alan) hak ve sorumluluklarını korumak ile taşıma piyasasını, adil, sürdürülebilir ve rekabetçi bir hale getirmek etkin bir denetim mekanizmasının kurulmasıyla mümkün hale gelecektir. Bu çerçevede, en önemli projelerimizden birisi olan ve taslak Yönetmeliğimizde de yasal altyapısı hazırlanan U-ETDS sistemi ile taşınan eşya veya yolcuların her türlü bilgisinin, anlık olarak Bakanlığımıza ulaşacak. Gerekli denetimlerin elektronik olarak etkin, verimli ve hızlı bir şekilde yapılması ile gerek taşımacılarımızın, gerekse de vatandaşlarımızın hak ve menfaatleri, en üst seviyede korunacak.

Kusur Tablosu Yeniden Düzenlendi

Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü'nce araç muayenelerinde uygulanan kusur tablosunda yapılan değişiklikle standartlara uygun olmayan plakalar, muayeneden geçemeyecek. Bu doğrultuda 3 Temmuz itibarıyla geçerli olacak kusur tablosu neleri kapsamaktadır?

Araç plaka takılma yeri, ölçü ve özellikleri Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde belirtilmiştir.

Ebatları uygun olmayan, harf ve rakamları Yönetmelikte belirtilenlerden farklı olan, harf ve rakamlarının ölçüleri ve renkleri Yönetmelikte belirtilenlerden farklı olan, plaka basım yerinin mührü olmayan, harf ve rakamları okunamayacak derecede silinmiş olan, yırtık, kırık ve hasarlı olan, aracın üzerine uygun olmayan yere takılan, üzeri folyo vb. maddeler ile kapatılmış olan, alüminyumdan farklı malzemeden yapılan, (TR) rumuzu olmayan, üzerinden harflerin doğru okunmasını engelleyecek vida vb. malzemeler bulunan, yetkisi olmayan kişilerce basılmış olan, farklı renkte zemin olan, plakayı basan resmi yetkili kurumun kullandığı karakter ve rakamların sonradan koyulaştırılan, okunamayacak şekilde bir yere monte edilen, 5 mm kalınlığında olması gereken dış çerçeve olmayan veya kesilerek araca takılan, Güvenlik işareti (hologram)  (TR ifadesi ve Bayrak) bulunmayan plakalar ağır kusurlu olarak değerlendirilecek.

Yetki ve Denetim

Karayolu taşımacılığı alanında taşımacı, organizatör, acente,  komisyoncu, lojistik işletmecisi, terminal işletmecisi ve benzeri faaliyette bulunanlar ile şoförler başta olmak üzere bu işlerde çalışanların mesleki yeterlik şartlarını belirlemede hangi nitelikler aranmakta? Denetleme noktasında nasıl bir çalışma içerisindesiniz?

Mevzuatımız gereği her taşıma faaliyeti için ayrı yetki belgesi düzenlenmekle birlikte, her yetki belgesi için de, ayrı mesleki yeterlilik şartları aranmaktadır. Bu çerçevede özetlemek gerekirse; Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 43 üncü maddesinin 22 inci fıkrası gereğince, B1, C2, D1, L1, L2, M2, M3, N2, P2, R1, R2 ve T1 yetki belgesi sahiplerinin, en az birer adet üst düzey yönetici ve orta düzey, A türü ile B2, C3, D2, K3, M1, N1, P1, T2 ve T3 yetki belgesi sahipleri ile tüzel kişiliği haiz K1 yetki belgesi sahiplerinin, en az birer adet orta düzey yönetici türü mesleki yeterlilik belgesine sahip olmaları veya anılan mesleki yeterlilik belgelerine sahip kişileri istihdam etmeleri şartı bulunuyor.

Şartların ilk yetki belgesi alındığı tarihten itibaren 6 ay içerisinde yerine getirilmesi gerekiyor. Aksi halde 4925 sayılı Kanunun 26’ncı maddesinin (k) bendi gereğince cezai müeyyide uygulanmakta. Ayrıca, taşıma faaliyetlerinde çalışan/çalıştırılan şoförlerin de uygun olan SRC türü mesleki yeterlilik belgesine sahip olması zorunluluğu bulunmakta. Mesleki yeterlilik şartlarının sağlanıp sağlanmadığı hususları hakkında, elektronik olarak yapılan denetimlerde, şartları sağlamayan firmalara idari para cezası uygulanmakta ve bu şartı yerine getirmesi için 30 günlük süre tanınmaktadır. Yine SRC’si bulunmayan şoförlere, yapılan denetimler neticesinde, gerekli cezai müeyyideler uygulanıyor.

TÜRSAB ile Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü işbirliğinde gerçekleştirilen Turizm Taşımacılığı Çalıştayı sektör temsilcilerince olumlu karşılandı. Turizm sektörüne yönelik planlanan çalışmalar neleri kapsamaktadır? Sektörün bu noktada Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nden talepleri nelerdir?

TÜRSAB ile gerçekleştirmiş olduğumuz Turizm Taşımacılığı Çalıştayı, tarafımızca da olumlu karşılandı. Çalıştayda; sektör temsilcilerine taşımacılık sektörünün ayrıca düzenlenmiş bir branş olduğunu belirttik. Hiçbir sektör için ayrıca bir düzenleme yapılmadığı ve yapılamayacağını söyledik.  Mevzuatımızın herkes için eşit bir şekilde uygulandığını vurguladık. Turizm taşımacılarımızın karşılaştığı sorunların dinlenmesi ve çözümü noktasında görüş alışverişinde bulunduk.  Sektör temsilcilerinin yaşadığı sorunları mevzuat çalışmalarımızda değerlendirmeye alacağız.

“Ülkemiz, Avrupa’nın En Geniş Taşıma Filosuna Sahip”

Karayolu taşımacılık faaliyetlerinde kullanılan her türlü taşıtın cins, kapasite, sahiplik, yaş ve benzeri yönden asgari niteliklerini belirlemede hangi kriterler ve koşullar göz önünde bulundurulmaktadır? Türkiye’de hem yolcu hem de yük taşınması noktasında araçların yeterliliği sizce hangi düzeyde? Geliştirilmesi için yapılan çalışmalar neler?

Karayolu taşımacılık sektöründe kullanılacak ve asgari kapasiteden sayılacak taşıtlara ilişkin yaş ve kriterler belirlenirken, hangi taşımacılık faaliyetinde bulunulacağı hususu önem arz etmektedir. Bu kapsamda, uluslararası taşımacılık faaliyetinde kullanılacak taşıtlar için asgari kapasiteden sayılan taşıtlarda 14, diğer taşıtlarda ise 20 yaş sınırı bulunmakta. Ancak, uluslararası taşımacılık faaliyetleri hariç olmak üzere, sadece yurt içinde faaliyette bulunmak üzere düzenlenen yetki belgeleri için, asgari kapasite şartını sağlayan taşıtlarda 20 yaş şartı bulunmasına rağmen, diğer taşıtlar için yaş şartı aranmamakta. Bununla birlikte, taşımacılık faaliyetlerinde kullanılacak tüm taşıtların, geçerli araç muayenesinin bulunması zorunludur. Ülkemiz, Avrupa’nın en geniş taşıma filosuna sahip. Yaşlı araç alımı gibi teşviklerle taşıma filomuzda kullanılan taşıtların yaşlarını küçültüyoruz.

Çevre Duyarlılığı
 

Ulaştırmanın çevreye olumsuz etkilerinin giderilmesinde koordinasyonu nasıl sağlıyorsunuz? Yol çalışmaları, emisyon ve taşıt sayısını göz önünde bulundurduğumuzda alınan önlemler nelerdir?

Ulaştırmanın çevreye olumsuz etkilerinin azaltılması ve giderilmesine ilişkin en önemli faaliyetlerimizden birisi, hurda araç alımına ilişkin teşviktir. Bu kapsamda, 31 Aralık 2013 tarihi itibariyle 1990 ve daha düşük modeldeki toplam 118.560 adet otobüs, kamyon, tanker, çekici, minibüs ve kamyonet cinsi araç imha edilerek hurdaya ayrıldı. Şu ana kadar 581.923.418,40 TL toplam ödeme yapıldı. Bununla birlikte, ticari taşımacılık faaliyetinde bulunacaklar için, yetki belgesi alımlarında mevzuatımızda öngörülen şartlar, piyasaya fazladan taşıt arzının da önüne geçilmesini sağlamakta. Dolayısıyla, piyasaya girişi engellenen taşıtların çevreye etkisinin de önüne geçilmekte.

“Bugüne Kadar 63 Ülke ile İkili Taşımacılık Anlaşması İmzaladık”

Karayolu ulaştırma hizmetlerinin gerektirdiği uluslararası ilişkileri yürütme, anlaşma ve karma komisyon çalışmaları taşıyan Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından yapılan önemli bir görev. Bu noktada uluslararası taşımacılık alanında yapılan çalışmalar neleri kapsamaktadır? Değerlendirir misiniz?

Bugün Türk taşımacısı Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarında 70’e yakın ülkeye uluslararası taşıma yapıyor. Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü olarak, öncelikli hedefimiz, uluslararası taşımaları mümkün hale getirecek ve kolaylaştıracak yasal çerçevenin tesis edilmesi, karayolu taşımacılığımızda yeni taşıma pazarlarının ve ulaştırma koridorlarının geliştirilmesi amacıyla ikili karayolu taşımacılığı anlaşmalarının imzalanmasıdır. Bu bağlamda, bugüne kadar 63 ülke ile ikili taşımacılık anlaşması imzaladık, bu anlaşmalardan 59’u onay süreci tamamlanarak yürürlüğe girdi. Ayrıca, yapılan çalışmalar sonucunda bu ülkelerden 24’ü ile ikili veya transit taşımalar serbest hale geldi. Uluslararası karayolu taşımacılığında, “Eşit Rekabet Şartlarında Geçiş Belgesiz/Kotasız Bir Karayolu ile Uluslararası Eşya Taşımacılığı Düzeninin Sağlanması” temel politikamız olup, bu hedef doğrultusunda, taşımacılarımızın uluslararası taşımalarda yaşadığı sorunların giderilmesine yönelik olarak ilgili ülkeler ile mevcut anlaşmalar çerçevesinde Kara Ulaştırması Karma Komisyon (KUKK) Toplantıları ve teknik toplantılar düzenliyoruz.

Taşımacılarımız yaşadığı sorunları genel olarak; Geçiş belgeleri kotaları (Özellikle transit taşımalarda), yüksek geçiş ücretleri, mod dayatmaları (Ro-Ro, Ro-La) profesyonel sürücü vizeleri, başlıkları altında toplayabiliriz. Bu sorunların çözümü sadece taşımacılarımızın değil, ticaret erbabımızın da üzerindeki yükü hafifletecek. Bu çerçevede, yapılan toplantılarda karşılaşılan sorunlar yoğun bir şekilde gündeme getirilmekte ve toplantı sonunda imzalanan Protokoller ile bu sorunlara çözüm aranmakta. Bu noktada, taşımacılarımızın uluslararası taşımalarda karşılaştıkları bu tür sorunların çözümüne yönelik önemli aşamaların kaydedildiğini söyleyebilirim.  Ayrıca, uluslararası taşımacılık sistemine entegrasyonun sağlanması, taşımalara belirli standartların getirilmesi ve mevzuat uyumu amacıyla, başta Avrupa Birliği (AB) ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM/AEK) olmak üzere, çeşitli çok taraflı uluslararası platformlara da Genel Müdürlüğümüzce katılım sağlanmakta.

U-ETDS Sistemi ile Yollar Daha Güvenli Olacak
 

Son olarak; taşıyan Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen projeler nelerdir?  Özellikle MEGA projelerde üstlendiğiniz görevler ve hizmetler noktasında nasıl bir çalışma içerisindesiniz?

Sayın Bakanımız Ahmet ARSLAN’ın 29.05.2017 tarihli basın açıklamasında da kamuoyuna belirttiği üzere, Karayollarındaki güvenlik açıklarını kapatacak, her türlü yolcu ve yükü kayıt altına alacak "Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi"’nin (U-ETDS) faaliyete geçirilmesini planlamaktayız. Söz konusu sistemle, Ülkemizde taşınan yolcu, yük ve kargolara ilişkin her türlü bilgi, anlık olarak izlenecek ve takip edilecek. Yerli ve yabancı yolcuların ayrıntıları ile seyahat alışkanlıkları yine bu sistem üzerinden kayıt altına alınacak ve ulusal güvenliğimiz açısından, kolluk birimlerimizle yine anlık olarak paylaşılacak. Büyük bir açığı kapatması öngörülen bu sistemle, kaçak yollardan ülkemize giriş yapan bir kişinin, karayolu üzerinde seyahat etmesinin önüne geçilmesi öngörülmekle birlikte, aranan veya güvenlik olarak tehlikeli bulunan şahısların, güvenlik birimlerimiz tarafından takibi veya yakalanması yeni oluşturacağımız sistemle daha da kolay ve hızlı hale gelecek. Bir diğer husus ise, yük ve kargolara ilişkin bilgilerin takip edilmesinde özellikle adil ve sürdürülebilir bir piyasanın oluşturulabilmesi amacıyla, elde edilecek olan istatistiki verilerin yoğun bir şekilde kullanılması öngörülmekte. Ülkemizde yaklaşık olarak günlük 7 milyon kargo gönderisinin bulunduğu da göz önüne alınarak, gönderici ve alıcı hareketlerinin izlenmesi, tüketici mağduriyetlerinin asgariye indirilmesi amacıyla, kurulacak sistemin yine aktif olarak kullanılması öngörülmekte. U-ETDS’nin faydaları sadece bunlarla sınırlı değildir; ancak son olarak belirtmek isterim ki, yukarıda belirtilen verilerin değerlendirilmesiyle, şoförlerin güzergah alışkanlıkları da izlenebilecek ve ülkemiz açısından yapılacak yol yatırımları da dahil diğer taşıma modlarına ışık tutulabilecek.

Karayolu Taşıma Yönetmeliği Çalışması

Bir diğer projemiz ise, taşımacılık sektörüne ilişkin yürürlükte bulunan Karayolu Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin güncellenmesi hususudur. İlk olarak, Yönetmeliğe ilişkin güncelleme çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor. Bu konuda son aşamaya gelindi. Yönetmelik çalışmaları sırasındaki temel prensibimiz, sektörde faaliyet gösterenlerin kolay, hızlı ve adil bir şekilde hizmet almaları ve bürokrasinin de mümkün olan en az seviyeye düşürülmesi olmuştur. Yeni Yönetmelik taslağımızda birçok yeni hüküm yükümlülük getirilmiş olup, gerek taşımacılarımız (hizmeti üreten), gerekse tüketicilerimiz (hizmeti alan) lehine birçok düzenleme ve yenilik getirilmiştir.

 
Karayolları Günlük Yol Durumu
 
Scania kullanmak şoför için ayrıcalıktır
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Karayolları Günlük Yol Durumu
Karayollarının yapım ve onarım çalışmaları sürdürülen kesimlerinde ulaşım kontrollü sağlanıyor.
Gaz Grup FIFA Dünya Kupası İçin Turist Otobüsü Tasarladı
Rusya'nın bir çok alanda yatırımı bulunan lider endüstri grubu Basic Element'in ...
Rize ve Artvin İçin Şiddetli Yağmur Uyarısı
Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Rize ve Artvin için bugün şiddetli yağış uyarısında bulundu.
 
Tırsan, Türkiye’nin İlk Swap Body Aracını Üretti
 Treylerin lideri Tırsan, intermodal taşımacılığa uygun Swap Body ürünlerini müşterilerine tanıttı.
Vezirköprüde Çifte Yarış Nefes Kesti
2017 Türkiye Offroad Şampiyonası 6. yarışı, Vezirköprü Offroad Kulübü ...
Brisa, 3. Samsun Tarım Fuarı’nda, Çiftçilerle Buluşuyor
?Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, tarım alanındaki öncü çalışmalarıyla ...
 
Schmitz Cargobull 125'inci Yıl Dönümünü Kutluyor
Schmitz Cargobull 2017/2018 mali yılında, taşımacılık dünyasında kalıcı ...
Elektrikli Treyler Çekiciler 2021’de Yollarda
Elektrifikasyon tahminlerin de ötesinde gelişiyor. Nikola Motor Company ...
TUVTÜRK Çalışanları Piknikte Buluştu
TÜVTÜRK’ün, İstanbul genelinde 15 muayene istasyonu çalışanı ve ailelerinden ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busKamyonfahrertürkiyesondakikalkwkamyonumkamyoncutreyler