Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
14 Ağustos 2014 Perşembe - 18:49

Türkiye’nin ilk yerli Trambus’ü Bozankaya’dan

1989 yılından bu yana toplu taşımacılık alanındaki çözümleriyle hizmet veren Bozankaya A.Ş., Türkiye'nin ilk Trambus’ünü üretiyor. Modern çağın toplu taşıma aracı olan Trambus, belediyelerin çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyaçlarına cevap veriyor.

Türkiye’nin ilk yerli Trambus’ü Bozankaya’dan

Bozankaya’nın geliştirdiği modern çağın sistemlerinden Trambus, elektrikle çalışan, taşıma kapasitesi yüksek, enerji tüketiminde ekonomik, yolcuların konforu için tasarlanan, çevre dostu, %100 düşük tabanlı yeni nesil araçlar olarak toplu taşımacılık alnında birçok avantajı bir arada sunuyor. İlk yatırım maliyetinin düşüklüğü ile öne çıkan Trambus, yolcular için konforlu ve güvenli ulaşım sağlıyor.

 
Türkiye’nin ilk Trambus’ü
 
Bozankaya A.Ş., Türkiye'nin ilk Trambus'ünü geliştirdi. Cer enerjisini çift telli katenerden alan Trambus’te lastik tekerlekler kullanılıyor. Böylece aslında şehir trafiği ile entegre ilerleyen Trambus, herhangi bir ray sistemine ihtiyaç duyulmadığı için yatırım maliyetinde de avantaj sağlıyor. Bozankaya’nın ilk olarak Malatya Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edeceği Trambus’ler ile ilgili bilgi veren Bozankaya Raylı Sistemler Koordinatörü ve Trambus Proje Müdürü Halil Söyler açıklamasında; “Trambus, hem raylı sistemler olmayan şehirler için iyi bir alternatif olacak, hem de raylı sistemlere entegre çalışabilecek. Trambus sistemleri, bazı özellikleri ile tramvay ve metrobüs sistemleriyle benzerlik göstermektedir. Trambusler, karma trafik ve tahsisli yollarda sinyalizasyon öncelikli olarak çalışabilirler. Tercih edilecek araç niteliklerine göre tramvay sistemlerine yakın bir yolcu kapasitesi sağlamak mümkün” diyor.
 
Düşük maliyetli ve donanımlı
 
Projedeki özellikler, sistemler, araç sayısı, tipi ve hat uzunluğu gibi değişkenlere bağlı olarak bütçeler farklılaşabilse de Trambus’te km başına düşen yatırım maliyeti 1,2 ile 1,5 milyon Euro arasında, Tramvay’da km maliyeti 5 ile 7 milyon Euro arasında, metro ve hafif raylı sistemlerde ise inşaatın viyadükte-tünelde bulunmasına göre 30 milyon Euro’dan 70-80 milyon Euro’lara kadar oluyor. Dolayısıyla Trambus sistemlerinde araç fiyatlarının ve alt yapı (ray, makas, sinyalizasyon vb.) gereksinimlerinin daha az olması, ilk kurulum yatırımlarında büyük avantaj sağlıyor. Bu nedenle, nüfusu çok fazla olan büyükşehirlerde ana arterler dışındaki kısımlarda, diğer büyükşehirlerde ise ana ve yan arterlerde elektrikli araç olarak trambus sisteminin kullanılması doğru tercih oluyor.
 
Ayrıca Trambus, işletme maliyeti olarak da konvansiyonel araçlara göre, daha uzun bakım periyodu olduğu için düşük bakım maliyetli, eğer uzun araçlar kullanılırsa daha az personel maliyeti sağlıyor.
 
Trambus aracının; çelik, kataforez kaplamalı yüksek dayanıklı şasi özelliği aracın artı özellikler olarak sıralanıyor. Trambus aracında çift tahrikli sürüş sistemi entegre ediliyor.

 
Enerji tasarrufu
 
Trambus aracının kullandığı teknoloji olan elektrikli tahrik sistemi, enerji ve çevreci çözüm planı ile farklılık yaratıyor. Toplam ağırlığı 40 tona yaklaşan konvansiyonel araçlara göre enerji tasarrufunda yaklaşık olarak %75’e avantaj sağlanıyor. Trambus’ün yakıt sarfiyatı ise konvansiyonel dizel araçların yakıt maliyetine göre 4-5’te biri (%20-25’i kadar) oluyor.
 
Trambus ile yüksek yolcu kapasitesi
 
Trambus araçlarında motor ve aktarma organları ek yer kaplamadığı ve araç uzunlukları 25 metreye kadar çıkabildiği için aynı uzunluktaki klasik dizel motorlu araçlardan daha yüksek kapasiteye sahiptirler. Eğer ayakta duran yolcu m2 başına 8 kişi hesaplanırsa 18,75 metrelik araçta 180-190 yolcu (oturan 40-50 kişi), 24,70 metrelik araçlarda ise 260-270 yolcu (oturan 50-60 kişi) olarak değişiyor.
 
Çevre dostu
 
Şehirlerdeki nüfus artışı ile beraber ekonomik büyüme ve artan kişi başına düşen milli gelir, otomobil sahipliği ve mobilitenin her geçen gün artmasına yol açıyor. Araç sayısının artması ve çevre kirliliği, büyüyen şehirlerde ancak toplu taşıma seçenekleri artırılarak çözülebiliyor. Çevreci özelliği olan Trambus sistemleri, elektrikli olduğu için sıfır emisyon ilkesiyle çalışarak çevreye duyarlılık gösteriyor.
 
Belediyelerin tercihi Trambus
 
Halil Söyler açıklamasında Türkiye’de ilk olarak Malatya Büyükşehir Belediyesi’ne 12 Trambus aracı teslim edeceklerini belirterek; “Trambus'ün yüksek performansı ve verimliliği, hem operatörler, hem sürücüler, hem de yolcular için ideal taşımacılık çözümlerini bir araya getiriyor. Bu nedenle yerel yönetimlerin Trambus araçlarına büyük ilgisi var. Ayrıca yeni yol yapımının zor olduğu ve altyapıda değişiklik gerektiği durumlarda da Trambus hafif raylı sistemlere göre çok ideal bir çözüm oluyor” diyor.
 
Günümüzde kullanılan diğer toplu taşıma araçlarına ile karşılaştırıldığında Trambus; yolcu kapasitesi, enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve modern yüzü ile bir adım öne çıkıyor. 

 
Ford’un Ağustos Kampanyası Doludizgin
 
Atak İstanbul Yollarında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford’un Ağustos Kampanyası Doludizgin
Ağustos ayında Ford’un ticari modelleri 30.000 TL için yüzde 0 faizli ...
Güvenlik mi? İşte...
Güvenlik mi? İşte...
Allison, Her Alana Güç Katıyor
Warsteiner Fabrikası’nda bulunan Allison donanımlı tramvay, ziyaretçilere ...
 
As Çimento Yeni Yatırımında Çinler’i Tercih Etti
Çinler Treyler As Çimento’ya 15 adet Sal Dorse teslimatı gerçekleştirdi. ...
Brisa, Karını 81 milyon TL’ye Yükseltti
Bridgestone, Lassa, Bandag ve Dayton markaları ile Türkiye lastik pazarı ...
TOTAL’den Yapılacak Harcamalara 40 TL Parafpara
Total ve Halkbank iş birliği çerçevesinde Paraf sahiplerine akaryakıt ...
 
Muayene Öncesi Yapabilecek 10 Basit Kontrol
TÜVTÜRK, muayene öncesinde, araç sahiplerinin kendilerinin de kolaylıkla ...
Hidromas Dünya Markası Yolunda
Hidromas “Dünya markası’’ parolası ile çıktığı yola ara vermeksizin devam ...
Gulf DLG-ÖÇP Tarım ve Teknoloji Günleri’nin Sponsoru Oldu
İlki 22- 25 Mayıs 2014 tarihlerinde İzmir’in Torbalı ilçesinde gerçekleştirilmiş ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonşoförlkwkamyoncubussondakikatreylernewstürkiye