“İndirim Beklerken Zam Geliyor”
Geçtiğimiz günlerde brent petrol son 9 ayın dip seviyesini görürken akaryakıt fiyatlarına indirim beklentisi oluştu. Beklentilerin aksine benzin ve motorin fiyatlarına peş peşe zam geldi. Vatandaşları üzen zam haberleri lojistik sektörünü şaşkına çevirdi. Zam yağmurunun kesilmeyeceğinin anlaşılmasıyla insan ve eşya taşıyan sektör alternatif enerji arayışlara girdi.
“Stratejik Bir Sektör”
UKAT Uluslararası Karayolu Yük Taşımacıları ve Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Turan, “Uluslararası nakliye Türkiye açısından stratejik bir sektör. Türkiye’nin ticari rekabeti için karayolu taşımacılığı sürdürülebilir olmalı. Fosil yakıt fiyatlarında sektöre özel düzenleme yapılabilir. Elektrikli, çevreci ve daha verimli yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz” dedi.
“Sürdürülebilirlik Şart”
Uluslararası lojistik sektörü, Türkiye açısından stratejik bir sektör. Yaklaşık 50 ülkeye karayolu taşımacılığı yapıyoruz, bu ülkelerden 40'tan fazlasıyla deniz sınırımız yok. Pandemi nedeniyle karayolunun dünyada önlenemez bir yükselişi var. Çünkü üretim, stoksuz çalışma, e-ticaret, hızlı ticaret deyince uluslararası nakliye sektöründe Avrupa'nın en büyüğü deniliyor Türkiye. Avrupa genelinde karayolu taşımacılığı oranı yüksek. Pandemi döneminde sınırlar kapatılınca zorluklar yaşadık. Biz UKAT olarak temassız taşıma başlattık, sınırda şoför ve araç değişimi vs. yaparak ihracatın önünü açmaya çalıştık. Şokun atlatılmasından sonra batı ülkeleri tedarik noktasında Çin dışında alternatiflere yöneldi. Konteyner, krizi vb. diğer gelişmeler, navlunların yükselmesi, Çin ürünlerinin fiyatını artırdı, Türk ürünlerinin piyasadaki oranı arttı. Çin ile rekabet imkanı artınca karayolu taşımacılığı ve lojistikçiler, pandemi de altın çağını yaşadı ve yaşıyor da. E-ticaretle tek tek paket taşıma oranı artıp kişiye özel ticaret olunca taşınan paket sayısı da arttı. Otobanlar stok alanına dönüştü, ciddi bir araç yoğunluğu oluştu." dedi.
Başkan Ayhan Turan, karayolu taşımacılığının gelecekte de sürdürülebilir olması için doğru planlama ile hareket edilerek elektrikli vb. çevreci teknolojilerle üretilen araçlara, yeni teknolojilere geçmesi, optimizasyon ve verimlilik çalışmalarıyla da boş hareketliliği azaltıcı planlar yapması gerektiğini belirterek sektörün buna hazırlanmasının önemine dikkat çekti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |