UND Yetkilileri aldıkları kararları şöyle açıkladılar; “Öncelikle, Derneğimiz tarafından alınan karar doğrultusunda Bulgar TIR’larına yükleme yapan üyelerimiz tespit edilecek ve bu üyelerimiz yükleme yapmaması konusunda uyarılacak; aynı fiyatlarla, aynı koşullar altında UND Yönetim Kurulu tarafından kendilerine Türk TIR’ları ile taşıma yapılması taahhüt edilecektir. Tüm bunlara uyulmaması durumunda ise tespit edilen firmalar Disiplin Kurulu’na sevk edilecektir.
Diğer Yandan,
• Türk ihraç mallarının Bulgaristan dışındaki bir ülkeye Türk araçları dışındaki yabancı araçlarla taşınması sınırlı sayıda izin belgesi ile gerçekleştirilmektedir. Bu tür taşımalar 3. ülke taşıması olarak adlandırılmaktadır. Ancak yapılan incelemelerde, izin belgesi olmadan Bulgaristan’a taşıma yapılıyormuş gibi gösterilerek yüklenen bir Bulgar TIR’ı Bulgaristan’a geçtikten sonra Bulgar mevzuatının kendisine getirmiş olduğu basit bir ayrıcalıkla aynı Türk ihraç malını Almanya, Fransa, İngiltere gibi Batı ülkelerine taşımaktadır. Bu kanunsuzdur. Bu nedenle iç gümrüklerde ve sınır kapılarında taşımalara ilişkin tüm belgelerin kontrolü yapılmalıdır. Ve bu kontrollerde daha önce Ulaş Net’te (2002 -2006 yıllarında Gümrük Müsteşarlığı, Ulaştırma Bakanlığı ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği arasında imzalanan protokol ile kurulan izleme sistemi) olduğu gibi UND personeli de görev almalıdır.
• Yine aynı sistem yardımıyla UBAK belgesi ile yapılan taşımalarda belgenin UBAK kuralları ve süreleri içerisinde kullanımı mutlak olarak denetlenmelidir.
• Konvansiyonel araçlarla ülkemize veya ülkemiz üzerinden Bulgaristan araçlarının taşıma yapılmasına engel getirecek yasal düzenleme hiç vakit kaybetmeden yapılmalıdır.
Ayrıca, tespit edilen her türlü usulsüzlük durumunda 3.000-Euro ceza uygulaması başlatılmalıdır.
• Türkiye dış ticareti için alternatif çıkış noktası olan Çeşme ve Pendik-Trieste RO-RO hattını işleten şirketlerin Bulgaristan ile eş zamanlı olarak zam yapması Rekabet Hukuku açısından da düşündürücüdür. Türk taşımacısı için en önemli ve neredeyse tek alternatif olan Çeşme ve Pendik RO-RO hatlarını işleten şirketler adeta Bulgaristan’ın getirdiği her türlü engelden fırsat yaratmakta; eş zamanlı olarak akaryakıt artışı bahanesiyle yüksek artışlarla taşımacılık sektörümüze ve tabii ki ülkemiz ekonomisine darbe vurmaktadırlar. Bu iki şirket, son yaptıkları zamların gerekçelerini kamuoyu ile paylaşmalıdırlar.
Bir an önce rekabet imkİ¢nları yaratılmalıdır. Çeşme limanı bugün için rekabetçi olabilecek diğer RO-RO şirketlerine kapalı durumdadır. Rekabet Kurumu tarafından da tespit edilen bu durum artık çözüme kavuşturulmalıdır. Derneğimiz tarafından Rekabet Kurumu’na gerekli başvuru da yapılacaktır.
Rekabet ortamının yaratılmasının ilk adımı olarak ise, Çeşme Limanı’nın özelleştirilmesine yönelik Danıştay tarafından onaylanan ve kesinleşmiş iptal kararının bir an önce uygulanması ve böylece buraya gelecek olan diğer RO-RO şirketleriyle rekabetinin sağlanması gerekmektedir.
Konunun çözümünde Özelleştirme İdaresi ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’ne önemli bir görev düşmektedir. Bu konuda büyük bir ihmal söz konusudur.
• Ulaştırma Bakanlığı tarafından en kısa sürede Bulgaristan hattının alternatifi olan Yunanistan –Makedonya güzergİ¢hı Türk taşımacılarının kullanımına açılmalı; Bulgaristan’dan gidişler bir süre durdurulmalıdır.
• Bulgaristan’ı by pass edecek olan Türkiye-Köstence RO-RO hattının kurulması için Derneğimiz hiçbir özveriden kaçınmamakta olup; hat ile ilgili çalışmalara başlanmasına karar verilmiştir.
Bu haksız uygulamayı sona erdirebilmek için başta Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN olmak üzere, Devlet Bakanımız Sayın Kürşad TÜZMEN, Dışişleri Bakanı ve AB Baş Müzakerecimiz Sayın Ali BABACAN, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali YILDIRIM, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Rifad HİSARCIKLIOĞLU, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Sayın Oğuz SATICI’nın ülkemizin böyle bir hayati problemini sahiplenmelerine ve liderliklerine ihtiyaç vardır.
Bunların olmaması halinde Türk taşımacısı yine birlik ve beraberlik içerisinde mücadelesini sürdürecek ve 10 Temmuz 2008 Perşembe günü İstanbul, Trabzon, Mardin, Gaziantep, Hatay, Mersin, İzmir, Kayseri, Konya, Ankara, Bolu olmak üzere 11 bölgemizden toplam 1000 aracımızla Ankara’ya ve Bulgaristan Büyükelçiliği’ne hareket edecektir.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |