UND bugün gazetelere verdiği yarım sayfa ilanla Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a açık mektup başlığı altında taleplerini sıraladı. Maliye Bakanlığı, EPDK ve diğer kamu yetkililerini ihracat konusundaki engelleri ortadan kaldırması için göreve çağıran UND açık mektubunda şu ifadelere yer verdi. “Size iletmeyi zorunluluk halinde gördüğümüz iki büyük anlaşılmaz uygulamayı aşağıda takdirinize arz ediyoruz. İhracatı desteklemek amacıyla sınır kapılarında uluslararası nakliyecilerin ÖTV’siz akaryakıt alabilmesine imkan sağlayan ve 2006 yılında yürürlüğe girmiş olan ÖTV Kanununda KDV Kanununda ve Petrol Piyasası Kanununda değişiklik yapılması hakkındaki 5493 Sayılı yasayı TBMM’nde tam mutabakatla yasallaştırdınız ve 1998 yılından itibaren sadece bazı kapılarda uygulanan yönetmeliği ise hem genişlettiniz; hem de bazı aksaklıkları ortadan kaldırdınız. Bunları gerçekleştirirken ki amacınız yasanın gerekçesinde de belirtilen yurtdışına yapılan ticari eşya taşımacılığında oluşan taşıma maliyetlerinin azaltılarak gerek taşımacılık sektörünün gerek ülkemizin ihracatının teşvik edilmesi amacıdır. Bunların yanı sıra denetimi ve kontrolü uygulamasında yaşanacak aksaklıklar içinde 4054 sayılı rekabetin korunması hakkındaki kanun 5015 Sayılı EPDK hükümleri çevresini geliştirdiniz. Son 10 yıldır bir genelgeyle uygulanan ama 2006 yılında yasalaşarak yürürlüğe giren kanunla yeniden düzenlenen bu destekle ihracatı arttırmak için verilen desteğin ihracatçıya ulaşması gerekirken;
1. Rekabet tesis edilemedi., uygulama kontrol edilemedi ve denetlenemedi. Ve milyonlarca doların nakliyecilerin ve ihracatçıların dışındaki şirketlerin cebine gittiği bir yapıya dönüştü. Şöyle ki; EPDK tarafından akaryakıt alt başlığı ve istasyonlu bayilik kategorisi altında verilen bayilik lisansı sahiplerince 4760 sayılı ÖTV Kanunu 7/A maddesi ve 3065 sayılı KDV Kanunun 14. Maddesinin (3) numaralı fıkrası kapsamında satışı yapılan akaryakıtların satış fiyatı, ilgili akaryakıt türünün edinim bedelinin % 8 fazlasını aşamaz hükmü bulunmasına rağmen, % 50’ye varan tekelci kararlarla düzenleyicinin ihracatın desteklenmesi amacı engellenmektedir.
2. Yasa koyucunun amacını anlamayan düzenleyiciler son iki ayda üç kez uygulamayı değiştirerek, sadece sınır kapılarında çıkış yapan araçlara verilmekte olan akaryakıta yönelik getirdikleri litre kısıtlaması da dahil yaklaşık araç başına 400 dolar olmak üzere ihracatçımız için toplamda 100 milyon dolarlık maliyet artışına yol açmıştır.
Bugünlerde ülkemizin ihracatının karşısındaki engellerin kaldırılması için Maliye Bakanlığımız, Rekabet Kurumumuz ve EPDK’nın sorumluluk alması en çok duymak istediğimiz destek paketidir.”
UND açıklamasını Başbakan Erdoğan’a yönelik şu mesajla bitirdi; “Tüm aktarmaya çalıştığımız bu hususlar ile ilgili duyarlılık ve hassasiyetiniz ile yaklaşacağınız duygusuyla sektörümüz adına saygılarımızı arz ederim.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |