Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Şubat 2014 Pazartesi - 13:11

UND, tarafları harekete geçmeye çağırıyor

UND, Bulgaristan geçiş sorununda tüm tarafları acilen harekete geçmeye çağırıyor!

UND’nin Bulgaristan geçiş sorununda tüm tarafları hareket geçirmek için yayınladığı bildirge şu şekilde:

 

UND, gerek Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, gerekse Bulgar ve AB’deki muhatapları nezdindeki yoğun girişimleriyle çözme gayretinde olduğu “Bulgaristan transit geçiş sorunu” konusunda medyada son günlerde, Bulgar tarafının yönlendirdiğini öğrenilen asılsız haberler gündeme gelmektedir.

 

Bu haberlere gerekli cevap, meselenin her yönünün açıkça ve kanıtlarıyla birlikte medya temsilcilerimizle paylaşıldığı 31 Ocak tarihli basın toplantısında ve ilgili basın açıklaması ile verilmiştir.

 

Bulgar tarafının bu süreçte “servis ettiği” ve UND’ye de ilettiği, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın’a hitaben Bulgar Ulaştırma Bakanlığı’nın gönderdiği mektup da değerli medya temsilcilerimizle paylaşılmıştır.  

 

UND bu mektubun “Bulgar tarafının Türk tarafını masaya oturarak pazarın paylaşımı konusunda ek tavizler vermeye ikna etme “çabalarının bir başka kanıtı olarak kabul ediyor.

Bu mektupta yer alan “toplantı yapılana kadar” ibaresi, Bulgar tarafının ülkemiz nakliyecilerinin her halükarda hak ettikleri “transit” geçiş belgelerini teslim etmeyerek, kendi yük pazarımızdan daha fazla pay koparma fırsatçılığının açık bir göstergesidir.

 

Bulgar makamları işle yapılan toplamda ülkemize “125.000 geçiş belgesi” vermesi gereken Bulgaristan’ın, çeşitli uydurma bahanelerle, önce 5.000 belge, ardından 10.000 belge gibi, nakliyecilerimize gereksiz beklemeler ve maliyetler yaratan “yıkıcı” bir tutumla “elindeki belge kozunu oynamaya” çalıştığı aşikardır.

 

Bulgar nakliyeciler, ülkemiz nakliyecilerine karşı AB üyesi olarak kota ve vize gibi ek maliyetler olmadan elde tuttukları “avantajlarla” zaten Türkiye-Bulgaristan arasındaki taşımalarda % 80 pazar payını elinde bulundurmaktadır.

Bir başka deyişle, Türkiye’den Bulgaristan’a gerçekleşen 60 bin ihraç seferinden 50 bini Bulgar araçlarınca taşınmakta, sadece % 20’si, yani 10.000 seferi “taşınan yükün sahibi” ülkemiz nakliyecilerince taşınmaktadır.

 

Bulgar tarafı, bununla yetinmeyerek, daha fazlasını mı istemektedir?

Bulgar yetkililer, Türk şoförlerini yıldırmak amacıyla Bulgaristan üzeri taşımalarımızda her türlü haksız yaptırımı uygulamakta, şoförlerimize ve nakliyecilerimize “adeta kan kusturmaktadır.”

 

Bulgaristan’da Türk araçlarına kesilen cezalar ortalama 1.500 Euro’nun altında olmazken, Türkiye’de, köprülerimizden “kaçak geçen” veya “kırmızı ışıkta geçen” Bulgar araçlarından 1 Euro dahi ceza alamamaktadır.

 

 

UND bulgar makamlarına seslendi:

 

“Siz AB’ye katılmadan önce, Bulgaristan üzerinden transit geçişlerimiz serbest idi. Türkiye-AB arasında geçerli hukuk kurallarından “standstill” , yani, şartların mevcut durumdan kötüye dönüştürülememesi” kuralına göre, 2007’de transit geçişlerimize kota uygulamanız SUÇTUR !”

Nasıl, Türk şoförleri, ALMANYA ve HOLLANDA’da, Türkiye-AB arasındaki Ortaklık Anlaşması ve Gümrük Birliği Kararı öncesinde, “vizesiz giriş” hakkına sahipse, bugün de aynı hakka sahip olmalıdır!

 

Türkiye-AB arasındaki Gümrük Birliği’ni kuran 1/95 sayılı Ortaklık Konseyi Kararı, 1996’dan beri 28 AB Üyesini bağlayan AB hukukunun parçasıdır.

 

Bu Kararın 5. ve 6. maddeleri Türkiye’den AB’ye, AB’den Türkiye’ye “serbest dolaşımda olan malların miktarının kısıtlanmasını ya da bunu kısıtlayabilecek başka tedbirleri” yasaklamaktadır.

 

2007’de AB’ye üye olurken, Bulgaristan da imzaladığı katılım anlaşmasıyla, AB’nin tüm kurallarını, aynen KABUL ETMEMİŞ MİDİR?

 

Bu durumda, Türkiye ile imzalanan Kararın maddelerini de KABUL ETMEMİŞ MİDİR?

Topraklarınız üzerinden geçerek Türk mallarının ALMANYA’ ya gidişini engellediğinizin FARKINDA DEĞİL MİSİNİZ?

 

Bu engelin de Türkiye ile AB (Bulgaristan) arasında imzalanan anlaşmalara aykırı olduğunu BİLMİYOR MUSUNUZ?

 

Bunun Türkiye tarafına “tazminat hakkı doğuracağını” DÜŞÜNMÜYOR MUSUNUZ?

Peki, transit geçiş hakkını engellemekle Bulgar tarafı olarak, “suç işlediğinizin FARKINDA MISINIZ?

 

Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarına göre; “Hiçbir ülke kendi üzerinden geçerek başka bir üye ülkeye gidecek malların TRANSİT geçişini engelleyemez.”

 

Aynı DTÖ, 3–6 Aralık 2013 tarihlerinde Bali’de gerçekleşen Bakanlar Konferansı’nda Bulgaristan’ın da dâhil olduğu 159 ülke, bir kez daha GATT’ın 5. Maddesi’ni vurgulayarak şu kararı almıştır:

 

“HİÇBİR ÜYE ÜLKE, ÜZERİNDNE TRANSIT GEÇİŞİ ENGELLEYEMEZ, BU GEÇİŞLERE İZİN VERME HAKKINI CAYDIRICILIK OLARAK DA KULLANAMAZ”

 

Bulgaristan, bir DTÖ Üyesi DEĞİL MİDİR?

1 ay önce “tekrar paraf ettiği” anlaşmayı NEDEN KAALE ALMAMAKTADIR?

 

Bulgar Nakliyeci Dostlarımıza da Sesleniyoruz:

 

Sizleri kimin yönlendirdiğini herkes biliyor.

Lütfen onların OYUNCAĞI OLMAYIN!

Ayağa KALKIN!

Bakanlığınıza DOĞRULARI anlatın.

Bizler uzun yıllar beraber dostça yaşamış olan ve beraber çalışan uluslararası nakliyecileriz.

Yine birlikte çalışmak istiyoruz.

Bizler, bu muameleyi hak etmiyoruz.

2013 yılında taşımalarımız 2 kez durdu. Bu sebeple kim ZARAR ETTİ?

SİZLER VE BİZLER ZARAR ETTİK.

Malum nakliyeciler yine işlerini çözdüler.

 

 

Türkiye’deki Değerli Uluslararası Nakliyeci Dostlarımız !

 

Hükümetimizin aldığı bu kararda sonuna kadar yanındayız.

Hiç kimse bize uluslararası anlaşmalara aykırı birşey dikte edemez.

Buna bizler müsaade etmeyeceğiz.

Son olarak, tüm STK’larımıza sesleniyoruz:

Sayın TOBB, TİM, MÜSİAD, TÜSİAD, DEİK, YASED…

FARKINDA MISINIZ?

Türk TIRLARINI engellemiyorlar, aslında TÜRKİYE’NİN İHRACATINI ENGELLİYORLAR.

Bu konu aslında KARA taşımacılarının sorunu değildir.

TAMAMEN SİZLERIN DE SORUNUDUR!

TÜRKİYE’de üretim yapan ve AB’ye ihraç eden herkesin sorunu…

Özellikle de AB’ye yapılan ihracatın yüzde 29’unu gerçekleştiren Türkiye’deki ALMAN yatırımcıların sorunudur!

ARTIK HEPİMİZ, SÖZÜN BİTTİĞİ YERDEYİZ…

ÇÖZÜM İÇİN HERKESİN DESTEĞİNİ RİCA EDİYORUZ.

KAMUOYUNA SAYGIYLA DUYURULUR.

 
Uçuş mesafeleri kısacalacak
 
Boeing'den havacılık eğitimine destek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Uçuş mesafeleri kısacalacak
Bazı askeri bölgelerde uçuş yasağı kalkacak, yolcu uçaklarının uçuş mesafesi kısalacak.
Bulgaristan krizine UND'den çözüm
Türkiye ile Bulgaristan arasında yapılan anlaşma gereği 125 binerlik geçiş ...
Shell Eco-Marathon Avrupa'da
Shell’in, gençleri geleceğin enerji alternatifleri ile çalışan araçları ...
 
Pegasus'un yeni hattı Frankfurt oldu
Pegasus Hava Yolları, 22 Mart 2014’ten itibaren uçmaya başlayacağı Frankfurt ...
Otomobil almak isteyenlere kötü haber
Otomotiv satın alma sürecinde tüm alışkanlıkları değiştirecek BDDK tebliği ...
Yurtiçi Lojistik 2013 yılında %20 büyüdü
Arıkanlı Holding taşıma grubu şirketlerinden Yurtiçi Lojistik, 2013 yılını ...
 
Sınırdan geçen 1100 esrarengiz TIR!
Silopi'de bulunan Habur Sınır Kapısı'ndan 1100 TIR'ın bir günde Irak'tan ...
VW Beetle 64. yaşını kutluyor
Volkswagen ABD'de beetle type 1'in 65. yaşını kutluyor.
ÖTV'siz yakıt kullanımına kontrol
Gemilere takılacak cihaz ile alınan yakıt miktarı tespit edilecek.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonsrcdikkatbustreylertürkiyekamyonumlkwfahrer