Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Aralık 2007 Salı - 00:00

UTİKAD 24. Olağan Genel Kurulu

UTİKAD 24. Olağan Genel Kurulu

UTݝKAD Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenler Derneği 24. Olağan genel Kurulu yapıldı. Genel Kurul’a üye katılımı yüksekti. Mali Genel Kurul’da Yönetim Kurulu’nun çalışmaları, derneğin mali tabloları görüşüldü ve onaylandı. Derneğe kurumsal üyeliğin yolunu açan ve kurumsal üyelik şartlarını düzenleyen tüzük değişikliği de oy çokluğuyla kabul edildi.

Kosta Sandal’cı kapsamlı bir değerlendirme yaptı.

Kosta Sandalcı’nın yorumlarından bazı notlar ise şöyle:

  • Seçimler sonrasında Ulaştırma Bakanlığı ve ilgili kurumlarda başlatılan yeniden yapılandırma süreci son derece olumludur.

  • Geride bıraktığımız yıl lojistik alanını ilgilendiren bir dizi özelleştirme ihalesi gerçekleşmiştir. Bu gelişmelere genel olarak olumlu yaklaşmakla birlikte, özelleştirme sonrası devir teslimlerde yaşanan aksaklıklar ve özeleştirilen işletmelerin hizmet bedellerinde yükselişler yaşanmasından kaygı duymaktayız.

  • Türk uluslararası taşımacılık ve lojistik şirketleri uluslararası alanda rekabet etmeye hazırdır ancak bunun için kamu desteğine ihtiyaç vardır.

  • Özellikle iç piyasalarda düşük döviz kuru politikaları geliri döviz cinsinden elde eden, giderlerini ise YTL üzerinden ödeyen lojistik sektörünü zorlamaktadır.

  • Türk lojistik firmaları dünyanın en yüksek reel faizlerinden birine sahip ülkemizde finansman sıkıntısı içinde bulunmaktadır.

  • Petrol fiyatlarının 90 dolar seviyesine yükselmesi, sektöre yakıt masraflarının yükselmesi olarak yansımakta, maliyetleri artırmaktadır. Yakın gelecekte bu baskıyı daha da hissedeceğiz.

  • Dış ticaret açığında navlun kayıplarının payı artmaktadır. Son 5 yılda navlunda Türkiye’nin kaybı 5,227 milyar dolara yükselmiştir. Buna paralel olarak navlunda yerli payı 2002’de yüzde 60 seviyesinden 2007’nin Ekim ayında yüzde 34’e kadar gerilemiştir.

  • Navlun kayıplarında özellikle denizyolu ithalatın payı büyüktür. Bunun sebebi ise Uzakdoğu ülkeleri ile dış ticarette verdiğimiz aşırı seviyelerdeki açıktır.

  • Türkiye’nin sınır komşularıyla ticareti artmakla birlikte yetersizdir. Bunun artması için komşu ülkelerle ulaşım bağlantılarının güçlendirilmesi gerekir.

  • Türkiye’nin KEݝ ve Orta Asya ülkeleriyle dış ticareti artmaktadır ancak özellikle Orta Asya Cumhuriyetleriyle ticaretimiz yetersiz seviyededir. Türkiye’den bölgeye tek yönlü mamul mal akışının olması taşıma maliyetlerini artırmaktadır. Türkiye’nin bölge ile demiryolu bağlantıları geliştirilmelidir.

  • Türkiye’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri ile ticareti artmaktadır. Dengeli seyreden bu trafiğin daha da hızlanması için deniz, kara ve demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi gerekir.

  • Türkiye’nin ABD ile ticareti görece dengeli seyretmektedir. Ancak ABD’nin tüm dünyaya zorunlu kıldığı güvenlik şartları gederek daha fazla sıkıntı yaratmaktadır.

  • Avrupa ülkeleriyle ticari ilişkiler büyük önem taşımaktadır. Avrupa ülkeleriyle yapılan ticarette yakalanan nispi denge lojistik optimizasyon süreçlerini kolaylaştırmaktadır. Bu açıdan bu ülkeler ile yapılan karayolu taşımacılığının önündeki vize, belge ve kota sıkıntılarının aşılması hayati önem taşımaktayken, demiryolu ve kombine taşımacılık olanaklarının geliştirilmesine çalışılmalıdır.

  • Sonuç olarak Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Sektörü kur, faiz, yüksek istihdam ve girdi maliyetlerinin baskısı altındadır. Lojistik sektörü üzerindeki yüklerin hafifletilmesi uluslararası ticarette önemli bir rekabet avantajının elde edilmesini sağlayacaktır.

  • Lojistik sektörünün uluslararası pazarlarda daha aktif olması ve Türkiye’ye döviz kazandıran bir sektör olması için “Stratejik açıdan öncü bir devlet”e ihtiyacı vardır. Stratejik açıdan lojistik sektörün öncü devlet; “Lojistiğin dış ticarette rekabet avantajı yaratmadaki önemini anlamış;  Lojistik maliyetleri azaltmak için lojistik sektörünün üzerindeki yükleri hafifleten; Lojistik sektörüne yeni pazarlara girmesi yardımcı olan; Lojistikçilerin üçüncü ülkelerarası hizmet üretip ülkemize döviz kazandırmasını teşvik eden; Ülke içinde lojistik altyapıyı sadece kendi ihtiyaçlarımıza yetecek kadar değil bölgemizden geçen transit trafiği ülkemize çekecek şekilde yapıp hazır tutan devlettir.

  • Ulaştırmaya ilişkin kurumlarda başlatılan yeniden yapılanma sürecinde uluslararası taşımacılık ve lojistik sektörünün beklediği bir yapının oluşmasını arzuluyoruz.

 
Petrol Vergi Fiyatlarının Yükselmesini IRU Onaylamıyor
 
Geçiş Belgeleri KARABORSA'da
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyonum haberler bustrucktreylertürkiyeşoförkamyoncu