Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Ocak 2021 Salı - 15:39

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, '2021 Lojistik Sektörünün Toparlanma Yılı Olacak'

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener 2021 yılı lojistik sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Eldener 2021 yılının lojistik sektörünün toparlanma yılı olacağını belirtti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener,  2021 Lojistik Sektörünün Toparlanma Yılı Olacak

2020 yılında COVID-19 salgını nedeniyle tüm sektörler gibi lojistik sektörü de birtakım sıkıntılara maruz kaldı. Pandeminin özellikle ilk döneminde yaşanan kaos ortamında tüm dünya ve bütün sektörler birçok aksaklık yaşadı. Ancak Türk lojistik sektörü yaşanan ilk şokun ardından hızlı bir şekilde aksiyon alarak krizin etkilerini büyük ölçüde bertaraf etmeyi başardı. Sınırların kapanması nedeniyle Orta Doğu, Orta Asya ve Euro Bölgesi başta olmak üzere, ithalat ve ihraç yükü taşıyan araçlar kısıtlamalarla karşı karşıya kaldı. Dünyada hayatın durma noktasına geldiği bir anda dahi, lojistik sektörü gösterdiği refleksle, krizlere karşı ne kadar dayanıklı olduğunu da gözler önüne serdi. Bunda sektör paydaşlarının teknolojik altyapılarını pandemi öncesinde de iyi bir şekilde dizayn etmesinin önemi büyüktü.

TEDARİKÇİ AĞINDA EKSEN KAYMASI YAŞANACAK

Pandemi her alanda olduğu gibi tedarikçi ağı özelinde de köklü değişimlere yol açtı. Bunlardan biri de tedarikçi ağı ile global mal ve ürün akışının yaşayacağı eksen kayması olacaktır. Türkiye, global ticaret açısından düşünüldüğünde, özellikle tekstil ve konfeksiyon ürünleri özelinde Çinli üreticiler karşısında önemli bir alternatiftir. Bu durumun pandemi sonrası süreçte, işler normale döndüğünde Türk ihracatçıları başta olmak üzere tüm sektörlere artı değer katacağını öngörüyoruz. Türk tekstil ürünleri ve diğer ürünlerimizin, özellikle Euro Bölgesi ülkelerinde daha çok talep görmesi, yine pandemi sonrası yaşanacak gelişmelerden olacaktır.

DİJİTALLEŞME ÇALIŞMALARI ARTARAK DEVAM ETMELİ

Çin başta olmak üzere, Türkiye'nin Uzakdoğu ülkeleri ile rekabet edebilmesi için gerekli kurumların da bazı mevzuat düzenlemelerine gitmesi gerekiyor. Uluslararası karayolu taşımacılığında kota ve vize sorunları, Gümrük Birliği Anlaşması’nın yenilenmesi, transit taşımacılığın problemlerinin üzerinde durulması, mevzuat değişikliği isteyen alanlar olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra taşıma modlarının tamamında, evrak ve bilgi alışverişinin dijitalleştirilmesi zaruri bir duruma gelmiştir. Türkiye'yi küresel tedarik zincirinin üst sıralarına taşımak adına hem kamu hem de özel sektör olarak dijitalleşme çalışmalarımızı sürdürmeliyiz. UTİKAD olarak bu konuda uzun süredir çalışıyoruz. Çalışma Gruplarımız yoğun olarak bu konu üzerinde çalışıyor. Aynı zamanda geçtiğimiz günlerde bu konuyla alakalı olarak UTİKAD ile TroyAvi Aviation Consultants firması arasında Dijital Lojistik Platformu modeli geliştirilmesine yönelik sektör raporu hazırlamak üzere iş birliği anlaşması imzaladı!

Hazırlanacak sektör raporu tüm dijital yapıları entegre edecek bir üst platform aracılığıyla taşımacılıkta kullanılan dokümanlar, veriler ve bilgiler ile onay süreçlerinin dijitalleşmesinin getireceği maliyet, hız ve güvenlik kazanımlarını ortaya koyacak olup iş birliği kapsamında öncelikle taşıma işleri organizatörleri, fiziki taşıyıcılar, deniz ve hava limanları gibi taşımacılığa ilişkin yükün taraflarının bir araya getirildiği pilot bir model tasarlanarak Proof of Concept oluşturulacak.

ŞİRKETLER DİJİTALLEŞMEYE AYAK UYDURMALI

UTİKAD olarak dijitalleşmenin gerekliliğinin altını uzun süredir çiziyorduk. Pandemi döneminde dijital uygulamalar; e-ticaret ve evrakta otomasyon noktasında da çok önemli gelişmeler yaşandı. Aslında COVID-19 salgını ile birlikte dijitalleşme hayatımızın her alanında mecburi bir hal kazandı. Lojistik sektörü bağlamında düşündüğümüzde de kalıcı olmak isteyen firmaların hepsi dijitalleşmeye açık olmak zorundadır. Pandemi bizlere gösterdi ki, dünya üzerindeki iş yapış biçimleri de sürekli değişime açık.

2021’DE KAYIPLARI TELAFİ EDECEĞİZ

2020 yılı yeni normal ile birlikte sektörler açısından biraz canlanmaya başlasa da pandemi gölgesinde geçti ve her ülke ve her sektör açısından karışıklıklarla doluydu. Ancak 2021 yılından oldukça umutluyuz. Yine lojistik sektörü özelinde açıklamak gerekirse, yaşanan kayıplar ve ekonomik daralmanın 2021 yılı ile birlikte normale döneceğini düşünüyorum. 2021 lojistik sektörünün toparlanma yılı olacak. Mutlaka bazı zorluklar yaşanacaktır ancak bunları da sektör paydaşları birbirlerine destek olarak aşacaktır.

Ve yılın bu son yazısında bu zorlu dönemde çıkardığımız en önemli mesajla 2020 yılını uğurlamak isterim; her şeyden önce sağlık!


Emre ELDENER
KAYNAK:UTİKAD 

 
Petlas Genel Müdürlüğü Görevine Hakan Yalnız Atandı
 
Dinçer Lojistik, Dark Store Uzmanlığını Geliştiriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Petlas Genel Müdürlüğü Görevine Hakan Yalnız Atandı
PETLAS’ta üst düzey görev değişikliği gerçekleşti. PETLAS Genel Müdürü, ...
Ulaştırma Sektöründe Yenilenebilir Enerji Kullanımı 6 Kat Arttı
AB üyesi devletlerin ulaştırma sektöründe yenilenebilir enerji kullanım ...
Slovenya ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
 
Macaristan İkili Geçiş Belgesi 14 Ocak'ta Kullanıma Açılacak
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 125 adet Macaristan ikili geçiş ...
Slovenya’da Tır Sürücüleri İçin Geçiş Süresi 8 Saate İndirildi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya'ya giriş koşullarında ...
Kemer Belediyesi Ekipleri Covid-19'a Karşı Önlemleri Sürdürüyor
Kemer Belediyesi ekipleri, ilçe genelinde korona virüse karşı aldığı tedbirlere devam ediyor.
 
Isparta'da Egzozu Kopan Kamyonet Yan Yattı
Isparta’da egzozu kopan kamyonet sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi ...
Avusturya'da Uygulanacak Sürüş Yasakları
Avusturya'da uygulanacak sürüş yasaklarına dair detaylar haberimizde yer almakta.
İngiltere'den Fransa'ya Geçen Sürücülere Covid Testi Zorunluluğu
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 01.01.2021 itibari ile Manş Tüneli ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwşoförkamyoncunewskamyonumtürkiyetreylerKamyontruck