Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Bugün Türkiye, iftiharla söyleyebiliriz ki; AB üyeleri arasında demiryollarında, karayollarında, havacılıkta, iletişimde olsun son zamanlardaki birçok üyenin daha da ilerisinde bir konuma gelmiştir” dedi.
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Köseköy-Gebze etabı için Ulaştırma Bakanlığı ile AB Türkiye Delegasyonu arasında finansman anlaşması imzalandı. Ankara Garı'nda düzenlenen imza töreninde konuşan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Köseköy-Gebze etabı için imzalanan finansman anlaşmasının Türkiye'nin AB ile müzakere sürecinde çok önemli olduğunu söyledi. Ankara-İstanbul YHT Projesi'nde ''benim de çorbada bir tuzum olsun'' diyen AB'nin Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA) fonlarından yardım yaptığını dile getiren Yıldırım, AB'nin Köseköy-Gebze etabının işlerinin yüzde 85'ini karşılamayı taahhüt ettiğini ifade etti.
Hükümette göreve başladıkları ilk günden bu yana Türkiye'nin altyapısını AB standartlarına getirmek için karayolları, demiryolları, denizcilik, havacılık ve iletişimde çok büyük projeleri başlattıklarını anlatan Yıldırım, şöyle konuştu: ''Bugün Türkiye, iftiharla söyleyebiliriz ki AB üyeleri arasında demiryollarında, karayollarında, havacılıkta, iletişimde olsun son zamanlardaki bir çok üyenin daha da ilerisinde bir konuma gelmiştir. Türkiye, bunu yaparken 'aman bekleyelim de AB'ye tam üye olalım. Onlardan 3-5 kuruş salt yatırıma para atalım. Bu işleri o zaman yaparız' demedi. Türkiye baştan beri yapılan her şeyi üyesi olacağı topluluğa bir yük taşımamak için yapıyor. Yüklerini üyelik süreci gelmeden halletmenin gayreti içerisinde.'' Yıldırım, AB'li meslektaşları ile yaptığı toplantılarda faaliyetlerini anlattıklarını belirterek, ''Ben kendilerine 'yılda 2 bin kilometre bölünmüş yol yapıyorum' dediğim zaman soruyu tekrar soruyorlar. 'Bir sıfır hatası olmasın? Acaba 200 olmasın?' diyorlar. Hayretlerini, şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar'' diye konuştu.
Köseköy-Gebze etabının finansman sözleşmesinin imzalanması ile işin bitmediğine dikkati çeken Yıldırım, konuyu merkezi ihale birimi ile takip ederek sonuçlandırmak ve projenin bitiş tarihini ilan etmek gerektiğini dile getirdi. Projenin Eskişehir-İstanbul arasını 2013'te açacaklarını vurgulayan Yıldırım, ''Dolayısıyla Köseköy-Gebze etabı da bu güzergahta olduğu için eş zamanlı olarak yapılma mecburiyeti var. Gecikmeye bu anlamda hiç tahammülümüz yok, lüksümüz yok. Demiryollarına kesintisiz yatırım yapmaya devam edeceğiz'' diye konuştu.
Önemli projelerde, altyapı projelerinde AB ile çalışmak istediklerini söyleyen Yıldırım, AB ile tam üyeliğe miras taşımamak, sorunlar taşımamak için tüm imkanları seferber ettiklerini belirtti. Yıldırım, şunları kaydetti: ''AB'den istirhamımız, bu alanda bize daha fazla işbirliği halinde olmaları ve uzun bir süreden beri bloke edilmiş taşıma, ulaştırma ile ilgili fasılların bir an önce başlatılması. Artık bunun zamanının geldiğini düşünüyoruz. Çünkü biz ulaştırma ile ilgili gerekli altyapı ve uyumla ilgili mevzuat çalışmalarını tamamladık. 2023 vizyonumuz ve hedeflerimizi de belirledik, proje önceliklerimizi de ortaya koyduk. Bütün bu çalışmaları büyük bir kararlılıkla sürdürüyoruz. Artık, ulaşımla ilgili fasılların açılması zamanının geldiğini düşünüyoruz. Bu konuda da ilgilerinizi bekliyoruz. Avrupa Birliğine altyapı olarak hazırız, ulaşımda, denizcilikte, havacılıkta, hatta yatay anlaşmaya bile hazırız. Yeter ki burada müşterek anlayışı, birlikteliği sağlayalım, bazı blokajları ortadan kaldıralım.''
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |