Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Ocak 2010 Salı - 00:00

Volvo Kamyon?dan Bir İlk

Volvo Kamyon, Euro 5 ile uyumlu dizel motorlarda dizel ve gaz karışımı kullanan ilk kamyon üreticisi olacak.

Volvo Kamyon?dan Bir İlk

 

Volvo Kamyon, Euro 5 ile uyumlu dizel motorlarda dizel ve gaz karışımı kullanan ilk kamyon üreticisi olacak.

Volvo Kamyon, metan gazı ve dizel karışımı kullanan verimli bir dizel motorunu üreten ilk kamyon üreticisi olacak. 2009’da yürürlüğe giren Euro 5 egzost emisyon standartlarıyla uyumlu bu yeni motorun yol testleri, 2010’da İsveç ve İngiltere’de başlayacak. Volvo Kamyon Çevre Direktörü Lars Mårtensson konuyla ilgili “Bu eşsiz teknoloji, gaz ve dizelin buji kullanan motorlarınkinden yüzde 30-40 daha üstün yüksek verimlilik avantajlarını bir araya getirmemizi sağlıyor. Böylece, bu kamyon geleneksel gazlı kamyonlardan çok daha az enerji tüketiyor” diyor.

Volvo Kamyon, Ağustos 2007’de farklı biyo yakıtlar için uyarlanmış yedi adet test kamyonu üretmişti. Yapılan incelemelerden sonra ise şimdi Volvo Kamyon, iki yenilenebilir yakıta odaklanıyor: DME ve metan gazı ile birlikte dizel.

Lars Mårtensson açıklamasında; “Metan gazı dizele alternatif olarak açık farkla en çok bulunan yakıt. Doğal gaz rezervleri petrol rezervlerinden daha fazla. Her şeyden önemlisi, en acil problem olan karbondioksit salınımının azaltılmasını çözen ve iklimi etkilemeyen biyogaz üretimi birçok ülkede hız kazanıyor” dedi. 

Buji ateşlemeli motora sahip kamyonların çalışma menzili genellikle kısıtlı olduğundan (yaklaşık 150-200 km) uzun mesafe taşımacılık için metan gazı kullanılması çok zordu. Volvo Kamyon bu problemi metan gazını dizelle birleştirip bu yakıtı dizel motorda kullanarak çözüyor. Böylece çalışma menzili yüzde 50 artıyor. Sıvılaştırılmış gaz kullanıldığında, daha yüksek enerji yoğunluğuyla birlikte bu menzil iki katına çıkacak. Ayrıca, dizel motorun sürülebilirliği buji ateşlemeli motorunkine oranla daha iyi.

Pazardan yoğun ilgi

Gazlı kamyonlar için artan pazar talebini tetikleyen iki ana etken bulunuyor. Bunlardan biri, maliyetlerin düşürülmesi. Metan gazı şu anda birçok pazarda göreceli olarak ucuz bir yakıt. Bu nedenle Volvo Kamyon’un teknolojisi şimdiden uzun mesafe günlük taşıma işleri yapan ve aynı yakıt istasyonuna dönen kamyonlar için karlı bir yakıt seçeneği sunuyor.

Diğer etken, şehir ve kasabalardaki çevreyle ilgili sıkı yönetmeliklerin, özellikle belediyeyle çalışan şirketlerde satın alma kararlarında önemli rol oynamasından kaynaklanıyor. Volvo Kamyon gelecekte bu kamyon pazara sunulduğunda gerekli zemin hazırlanmış olması adına ihtiyacı karşılayacak yakıt istasyonlarını sağlamak için birkaç yakıt şirketiyle görüşüyor.

Volvo Kamyon’un metan gazı + dizel teknolojisinin avantajlarının özeti:

             Volvo Kamyon ilk Euro 5 ile uyumlu olup gazla çalışan dizel motor üreticisi.

             Geleneksel gazlı kullanımla karşılaştırıldığında yaklaşık yüzde 25 daha düşük enerji tüketimi.

             Geleneksel dizel kamyonlarla aynı sürülebilirlik ve güç.

             İki ayrı yakıt tankı kullanılması, gaz bittiğinde yola sadece dizelle devam edilebilmesini mümkün kılıyor. Bu da gaz dağıtım ağı tamamıyla geliştirilene kadar önemli bir özellik.

             Bu motorun yüksek verimlilik oranı sıvı gaz tanklarının kullanılabilmesi seçeneğiyle bir araya geldiğinde, bu teknolojiyi uzun mesafeli taşıma operasyonları için gerçekçi bir seçenek haline getiriyor.

 
30 Nisan?a Kadar Süre Tanındı
 
Hedef 81 İli Bölünmüş Yolla Bağlamak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes?ten Vazgeçemiyorlar
Milas Mengerler Mercedes-Benz Türk  Bayi iki yıl içerisinde ...
TAİD Adını Değiştirdi
Kısa adı TAİD olan Ticari Araç İthalatçıları Derneği 24.12.2009 ...
Petrol Ofisi Positive Card?la Kazandırmaya Devam Ediyor
Petrol Ofisi, kampanyaları ile tüketicinin hayatına değer katmaya ...
 
Temsa Kaptanlar Kulübü & BP İşbirliğiyle Geleceğin Kaptanlarına Eğitim Verildi
Temsa Kaptanlar Kulübü ve BP işbirliği ile üniversitelerde ...
İDEAS?I İlk Uygulayan Gürsel Turizm Fark Yaratıyor
“Kazandıran değer” kimliği ile taşımacılık sektöründe ...
?2011 Yılını Halka Açılma Yılı Olarak Seçtik''
Balnak Genel Müdürü Kosta Sandalcı: “Satışlardaki ...
 
ISUZU Kayseri?de Yeni Şampiyon ile Şov Yaptı
Isuzu Kayseri araç satış bayisi Okur Otomotiv Yeni Isuzu N Serisini ...
Kahramanlı Bu Yılın İkinci Toplu Teslimatını Yapıyor
Mercedes-Benz Türk’ün ürettiği Euro 4/5 yüksek ...
Koluman Junjin Ortaklığı Tüm Hızı ile Devam Ediyor
Koluman Motorlu Araçlar Tic. ve San A.Ş. Mercedes-Benz araçların ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srctürkiyedikkatkamyonumsondakikalkwkamyoncufahrerşoför