Volvo Kamyon, Euro 5 ile uyumlu dizel motorlarda dizel ve gaz karışımı kullanan ilk kamyon üreticisi olacak.
Volvo Kamyon, metan gazı ve dizel karışımı kullanan verimli bir dizel motorunu üreten ilk kamyon üreticisi olacak. 2009’da yürürlüğe giren Euro 5 egzost emisyon standartlarıyla uyumlu bu yeni motorun yol testleri, 2010’da İsveç ve İngiltere’de başlayacak. Volvo Kamyon Çevre Direktörü Lars Mårtensson konuyla ilgili “Bu eşsiz teknoloji, gaz ve dizelin buji kullanan motorlarınkinden yüzde 30-40 daha üstün yüksek verimlilik avantajlarını bir araya getirmemizi sağlıyor. Böylece, bu kamyon geleneksel gazlı kamyonlardan çok daha az enerji tüketiyor” diyor.
Volvo Kamyon, Ağustos 2007’de farklı biyo yakıtlar için uyarlanmış yedi adet test kamyonu üretmişti. Yapılan incelemelerden sonra ise şimdi Volvo Kamyon, iki yenilenebilir yakıta odaklanıyor: DME ve metan gazı ile birlikte dizel.
Lars Mårtensson açıklamasında; “Metan gazı dizele alternatif olarak açık farkla en çok bulunan yakıt. Doğal gaz rezervleri petrol rezervlerinden daha fazla. Her şeyden önemlisi, en acil problem olan karbondioksit salınımının azaltılmasını çözen ve iklimi etkilemeyen biyogaz üretimi birçok ülkede hız kazanıyor” dedi.
Buji ateşlemeli motora sahip kamyonların çalışma menzili genellikle kısıtlı olduğundan (yaklaşık 150-200 km) uzun mesafe taşımacılık için metan gazı kullanılması çok zordu. Volvo Kamyon bu problemi metan gazını dizelle birleştirip bu yakıtı dizel motorda kullanarak çözüyor. Böylece çalışma menzili yüzde 50 artıyor. Sıvılaştırılmış gaz kullanıldığında, daha yüksek enerji yoğunluğuyla birlikte bu menzil iki katına çıkacak. Ayrıca, dizel motorun sürülebilirliği buji ateşlemeli motorunkine oranla daha iyi.
Pazardan yoğun ilgi
Gazlı kamyonlar için artan pazar talebini tetikleyen iki ana etken bulunuyor. Bunlardan biri, maliyetlerin düşürülmesi. Metan gazı şu anda birçok pazarda göreceli olarak ucuz bir yakıt. Bu nedenle Volvo Kamyon’un teknolojisi şimdiden uzun mesafe günlük taşıma işleri yapan ve aynı yakıt istasyonuna dönen kamyonlar için karlı bir yakıt seçeneği sunuyor.
Diğer etken, şehir ve kasabalardaki çevreyle ilgili sıkı yönetmeliklerin, özellikle belediyeyle çalışan şirketlerde satın alma kararlarında önemli rol oynamasından kaynaklanıyor. Volvo Kamyon gelecekte bu kamyon pazara sunulduğunda gerekli zemin hazırlanmış olması adına ihtiyacı karşılayacak yakıt istasyonlarını sağlamak için birkaç yakıt şirketiyle görüşüyor.
Volvo Kamyon’un metan gazı + dizel teknolojisinin avantajlarının özeti:
• Volvo Kamyon ilk Euro 5 ile uyumlu olup gazla çalışan dizel motor üreticisi.
• Geleneksel gazlı kullanımla karşılaştırıldığında yaklaşık yüzde 25 daha düşük enerji tüketimi.
• Geleneksel dizel kamyonlarla aynı sürülebilirlik ve güç.
• İki ayrı yakıt tankı kullanılması, gaz bittiğinde yola sadece dizelle devam edilebilmesini mümkün kılıyor. Bu da gaz dağıtım ağı tamamıyla geliştirilene kadar önemli bir özellik.
• Bu motorun yüksek verimlilik oranı sıvı gaz tanklarının kullanılabilmesi seçeneğiyle bir araya geldiğinde, bu teknolojiyi uzun mesafeli taşıma operasyonları için gerçekçi bir seçenek haline getiriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |