Geçen yıl, Volvo Trucks ilk kez yakıt hücreli elektrikli kamyonlarını sergiledi. Bu sıfır egzoz emisyonlu kamyonlar, kendi elektriğini üretmek için hidrojen kullanıyor ve bu da onları daha uzun nakliye görevleri için uygun hale getiriyor.
Kamyonlar ilk kez halka açık yollarda test edildi. Ama herhangi bir halka açık yol değil. Ekstra zorlu hale getirmek için testler, İsveç'in kuzeyindeki Kuzey Kutup Dairesi üzerinde, aşırı soğuk bir iklimde gerçekleştirildi.
Volvo Trucks Güç Aktarma Organları Ürün Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Helena Alsiö konuyla ilgi yaptığı açıklamada; “Kamyonlar haftanın yedi günü ve her türlü hava koşulunda çalışıyor. Kuzey İsveç'teki buzlu, rüzgarlı ve bol karlı halka açık yollardaki zorlu koşullar ideal bir test ortamı oluşturuyor" dedi ve ekledi; "Daha önce hem dijital olarak hem de Göteborg'a yakın kapalı test pistimizde gerçekleştirdiğimiz testleri doğrulayarak testlerin iyi gittiğini söylemekten memnuniyet duyuyorum."
Volvo Trucks Başkanı Roger Alm ise,"Küresel ısınmayı durdurmak için şimdi harekete geçmeliyiz. Taşıma görevlerinden veya müşterilerimizin dünyanın neresinde faaliyet gösterdiğinden bağımsız olarak, beklemek bir seçenek değildir. Birkaç yıl içinde müşterilerimiz kamyonlarından kaynaklanan CO2 egzoz emisyonlarını tamamen ortadan kaldırabilecek." dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |