AB tarafından konulan hedefler çerçevesinde 2020 yılına kadar Avrupa’da karbondioksit emisyonlarının yüzde 20 azaltılması gerekiyor. Volvo Kamyon da bu kapsamda çevreci çalışmalarının bir örneğinini daha dünyada ilk kez hiç karbondioksit salmadan araç üretilen fabrikası ile sunuyor. Fabrika sahasındaki rüzgar santralı ve biomass üretim tesisi Volvo’nun Avrupa’daki en büyük üretim ünitesi olan Gent Fabrikası’nın enerji ihtiyacını büyük çapta karşılıyor.
Volvo Kamyon Çevre Müdürü Lars Martensson konu ile ilgili olarak; “Bu projeye başlamadan önce karbondioksitten arındırılmış bir üretimin maliyetlerimizi artıracağını biliyorduk ama bunu göze alarak hazırlıklarımızı yaptık. Ancak uzun vadede, düşünülenin aksine, para tasarrufu sağlanacağını da gördük. Bundan dolayı diğer firmalara da çevre üzerindeki ağır yükün azaltılması için benzer tedbirler almalarını samimiyetle öneririz” dedi.
Gent Fabrikası Birinci
Volvo Kamyon, dünyaya hiç karbondioksit salınımı olmadan bir kamyon fabrikasının işletilebileceğini göstermek için, 2005 yılında üretimde kullanılan enerji tüketimini araştıran bir proje başlattı. Proje şimdiden somut sonuçlar üretmiş durumda.
Lars Martensson;“Aslında bu proje üç fabrikamız -Umea ve Tuve fabrikaları ile Belçika’daki Gent fabrikası- arasında gayr-i resmi bir yarış olarak başladı. Gent’teki fabrika hedefe ilk önce ulaştı. Şimdi ise sadece Umea ve Tuve değil, diğer üretim tesislerimizde de ciddi bir karbondioksit yarışı başladı.”
Fabrika sahasında rüzgar santralı ve biomass tesisi
İlk önce elektrik tüketimini azaltmak için fabrikada birçok değişiklik yapıldı.Gün ışığından daha fazla faydalanmak için fabrika tavanına pencereler takıldı. Aydınlatma ihtiyacını azaltmaya yardımcı olmak için fabrika duvarları ve tabanı daha açık renklere boyandı.
Fabrikanın elektrik ihtiyacının yarısını karşılamak üzere Gent fabrikası sahasına üç rüzgar santralı kurulması planlandı. Geri kalan enerjiyi çevreci enerji üreten Belçika elektrik şirketi Electrabel sağlamakta. Gent fabrikasının ısıtma ihtiyacının yüzde 70’ini yeni biomass tesisi karşılıyor. Enerji kaynağı top kömür olup, bunları tutuşturmak için gerekli enerji ise çatıdaki güneş ışını hücreleri vasıtasıyla sağlanıyor. Geri kalan yüzde 30 ise bio yakıt ile çalışacak şekilde dönüştürülmüş olan gaz yakıtlı bir kazan tarafından sağlanmakta.
2010’da karbondioksit salmayan enerji kullanımı iki kat artacak
Volvo Kamyon, üretilen her bir kamyon için harcanan enerjiyi yarıya indirmeyi hedefliyor ve gelecek yıl içinde yüzde 25’e erişilecek. Şirketin toplam işletmesine gelince; 2010 yılında karbondioksit salmayan enerji kullanımı iki katına çıkacak.
Volvo Kamyon Avrupa Bölümü Başkanı Claes Nilsson; “Bugün dünyanın içinde bulunduğu çevre sorunlarını çok iyi biliyoruz ve hem sabit tesislerimizden, hem de araçlarımızdan çıkan karbondioksit emisyonlarını azaltmak için çaba sarfediyoruz” diyor ve ekliyor; “Ancak, iki yılda gerçekleştirdiğimiz gibi, pratik ve ekonomik sebeplerden ötürü, bir fabrikayı karbondioksitten arındırmak daha kolay oluyor.”
2400 çalışanı bulunan Gent fabrikası yılda 40,000 kamyon üretiyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |