Suyla çalışan cihazı kendi aracında da deneyen Başer, yakıtta yüzde 40'a kadar tasarrufu sağladığını ve egzoz gazı salınımını da büyük oranda azalttığını söyledi.
Denizli'de yaşayan Şadi Başer, elektrik ve elektroniğe olan merakı nedeniyle daha önce atık elektronik cihazlardan çorba karıştırıcısı, kahve makinesi gibi aletler yaptı. Şadi Başer, bu kez 1.5 yıl uğraşarak otomobillerde yakıt tasarrufu sağlayan cihaz geliştirip, kendi kullandığı otomobile taktı. Suyla çalışan ve otomobilin motoruna takılan cihaz sayesinde yakıtta yüzde 40 varan tasarruf sağladığını söyledi. Geliştirdiği cihaz için patent başvurusu yaptığını belirten Başer, yakıt tasarrufu cihazının suyla çalıştığını, cihazın sudaki hidrojeni ve oksijeni ayırarak hidrojen gazını otomobilin motoruna verdiğini böylece yakıt tasarrufu yanında motorun performansının ve ömrünün de arttığını belirtti.
Şadi Başer, cihazın LPG'de yüzde 25, benzinde yüzde 30, dizelde ise maksimum yüzde 40'a kadar tasarruf sağladığını belirterek, "Cihazı yaklaşık 1.5 yılda geliştirdim. Çeşitli parçalar kullanarak son haline getirdim ve otomobilime taktım. Cihaz, sudaki hidrojen ve oksijeni ayırıyor.
Ayrılan oksijen dışa verilirken, hidrojen ise normal yakıt ile birlikte motora veriliyor. Hidrojenin fosil yakıtlara nazaran yanma hızı 14 kat daha fazla olmasından dolayı çok küçük miktarı bile motorun çiğ gaz atmasını önleyecek derecede ateşlemeyi hızlandırır. Bu sayede, egzozdan çıkan karbondioksit ve karbonmonoksit gazlarının doğaya salınımı da büyük oranda azaltır. Hidrojen ile takviye edilmiş tüplü arabalarda çekiş performansı 2 kat artırmaktadır. Ayrıca hidrojen motorun aşırı ısınmadan dolayı kaynaklanan parçaların yıpranması ya da eskimesini azaltma özelliğine sahiptir" dedi.(DHA)