Yakıt hücreli araç (FCV) sınıfında tanımlanan elektrikli araç, enerjisini hidrojen ve havayı bir araya getirerek elde ediyor.
Toyota, konsept otomobilinin tanıtımında yaptığı açıklamada, "Hidrojen gazını bir araca enerji vermek için kullanmak birçok insan tarafından yıllarca anlamsız bir fikir olarak görüldü. Bu konuda belli zorlukların olduğu bir gerçek" denildi.
Toyota, hidrohen ve havayla çalışan otomobilin hayata geçebilmesi için ilk olarak fiyatının ideal bir seviyeye inmesi gerektiğini, ayrıca hidrojen ikmali yapan bir altyapı oluşturulması gerektiğini belirtti.
FCV, yeniden yakıt alması gerektiği ana kadar 500 km yol katedebiliyor.
ABD'de hayata geçirilmesi istenen proje için California Üniversitesi'yle çalışan Toyota, 50 eyalette birden her 6 dakikada bir yakıt ikmali yapılabilecek hidrojen istasyonları kurulmasını amaçlıyor.
California eyaleti, hidrojen-hava yakıtlı otomobil projesi kapsamında 2015 ve 2016'da 20 istasyon açılması için 200 milyon dolarlık bütçe ayırdı.
20 yıldır yakıt hücreleri üzerinde çalışan Toyota, yeni aracının başarılı olması halinde ilk olarak 2002'de inşa edilen prototipten yüzde 95 daha ucuza otomobil üretebilmeyi hedefliyor.