Son 10 yıl değerlendirmesine baktığımızda 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde hafif ticari araç pazarının yüzde 39 ve ağır ticari araç pazarının yüzde 43 seviyesinde arttığını görüyoruz, her ne kadar geçtiğimiz yıla göre azalma yaşanmış olsa da. Ticari araç grubunda, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde üretim hafif ticari araç grubunda yüzde 9, ağır ticari araç grubunda yüzde 23 azalırken; pazar ise hafif ticari araç grubunda yüzde 8, ağır ticari araç grubunda ise yüzde 9 azalma gösterdi. 2023 yılına göre, yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar üretimi, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde yüzde 11 seviyesinde azalırken, ürün grubu bazında üretim: Midibüste yüzde 1 oranlarında artarken, Otobüste yüzde 3, Kamyonda yüzde 29, Kamyonette yüzde 11, Minibüste yüzde 1 oranında azaldı. Kapasite kullanım oranlarına baktığımızda ise; Ocak-Eylül döneminde hafif araçlarda (otomobil + hafif ticari araçlar) yüzde 69, kamyon grubunda yüzde 73, otobüs-midibüs grubunda yüzde 51 olarak gerçekleşti. Ocak-Eylül döneminde Otomotiv Sanayiinin toplam kapasite kullanım oranı yüzde 69 oldu. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde hafif ticari araç (minibüs + kamyonet) pazarında ithalatın payı yüzde 70 olarak gerçekleşti. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre toplam hafif ticari araç satışları yüzde 8 azaldı. Dikkat çeken ise yerli hafif ticari araç pazarının yüzde 44 azalması oldu. İthal hafif ticari araç satışları yüzde 25 oranında arttı. Rakamlara bakacak olursak; 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde; bir önceki yılın aynı dönemine göre ağır ticari araç pazarı yüzde 9 azalarak 33 bin 745 adet, kamyon pazarı yüzde 10 azalarak 30 bin 235 adet, otobüs pazarı yüzde 6 oranında azalarak bin 452 adet düzeyinde ve midibüs pazarı yüzde 7 oranında artarak 2 bin 58 adet düzeyinde gerçekleşti. Yani arkadaşlar geçtiğimiz iki yıl içinde yaşanan büyük artışa bu seneki rakamlar yetişemese de Pazar performansı hiç fena sayılmaz. İşte o nedenle büyük markalar pazardaki güçlerini artırmak için birçok yeni hamleyi gerçekleştiriyor. Yeni bayiler, yeni kadrolar, yeni araçlar vs. Bakın işte bunlardan biri de DAF!. Yaklaşık bir yıldır görevde olan Genel Müdür Atila Kaya sektörle çok sıkı temas halinde; sürekli yenilikler peşinde. DAF markasının Avrupa’daki güçlü Pazar performansını Türkiye’deki pazarda da görmek istiyor. Geçtiğimiz bir yıl içinde çekici pazarındaki yüzde 60’ın üzerindeki artışı kamyon pazarında da yakalamayı istediklerini ve bu yönde hareket ettiklerini de her platformda dile getiriyor. Evet dediğim gibi DAF grubu sürekli koşturma halinde. Bu gruba geçtiğimiz günlerde 3 bayi daha eklendi. Güçlü yapıların açtığı yeni bayiler markaya ciddi katkı sağlar düşüncesindeyim. Bakalım göreceğiz. Tüm detaylar sayfalarımızda var. Umarım faydalı bir yayın olmuştur. |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||