Daha modern ve atletik bir görünüme kavuşan Yeni Clio, 30 yıldır modeli başarıya taşıyan DNA’sını koruyor. Önceki dört neslin de mirasını barındıran Yeni Clio, efsaneye uygun yeni bir sayfa açıyor:
Birinci nesil Clio, “büyüklere ait her şeye sahipti”. Yeni Clio da 1990 yılında lanse edilen birinci nesil Clio ile aynı şekilde Megane ve Espace gibi üst segment modellerdeki teknolojilere sahip.
Clio II’den iç mekan ve konfor standartlarını alıyor.
Clio III’te olduğu gibi, kalite algısı bir üst boyuta taşındı.
Clio IV’ün, Renault ürün gamının tümü için ilham kaynağı olan ve modeli gerçek bir ticari marka yapan güçlü tasarımını taşıyor.
Daha keskin hatları ve daha iddialı ön kısmı, Yeni Clio’ya dinamizm ve modernizm kazandırırken, yüzde 100 yeni parçaya sahip olmasına rağmen aracın bir Clio olduğu ilk bakışta fark ediliyor. İç kısımda ise çarpıcı bir devrim göze çarpıyor. İç mekandaki devrim göz alıyor. Kalite algısı ve sunulan teknolojiler açısından üst segmentten esinleniliyor. Kullanılan teknolojiler, kullanımı ve günlük hayatı kolaylaştırıyor.
Renault Grubu Endüstriyel Tasarım Direktörü Laurens van den Acker: “Beşinci nesil Clio, segmentinin en çok satan modeli ve tüm kategorilerde Avrupa’nın en çok satan ikinci otomobili olması açısından bizim için çok önemli. Clio efsanesinin son ürünü olan bu ikon otomobil, önceki nesil modellerin en iyi özelliklerini aldı. Clio 4’ün dış tasarımı, müşterilerimizin büyük beğenisini kazanmıştı ve bugün de kazanmaya devam ediyor. Bu yüzden bir yandan önceki modelin genetiğine sadık kalırken, diğer yandan yeni modelin modernizmini ve şıklığını artırmaya karar verdik. İç kısımda ise, gerçek bir devrim gerçekleştirilerek kalite algısı gözle görülür biçimde artırıldı ve daha sofistike bir tasarım ve daha güçlü bir teknolojik donanım tercih edildi. Bu model, Clio’ların en iyisi.“ dedi.
Yeni Clio, Renault Grubu için “Drive the Future (2017-2022)“ stratejik planının öncü modeli olma özelliğine sahip. 2017 yılının sonbaharında açıklanan planın 3 ana hedefi bulunuyor:
Elektrikli: Grup, 2022 yılına kadar ürün gamına 12 elektrikli model ekleyecek. Renault tarafından geliştirilen bir teknoloji olan E-tech hibrit motoru, ilk kez Yeni Clio’da kullanılacak.
İnternet bağlantılı: 2022 yılına kadar şirketin kilit pazarlarında sunduğu araçların yüzde 100’ü internet bağlantılı araçlar olacak. Yeni Clio, İttifak tarafından geliştirilen yeni internet bağlantılı multimedya sistemi ile bu dinamiğin mükemmel bir sunumu olarak öne çıkıyor.
Otonom: Renault Grubu, 2022 yılına kadar otonom sürüş teknolojilerine sahip 15 modeli satışa sunacak. Yeni Clio, bir şehir otomobilinde, otonom sürüşe öncülük edecek destek sistemlerini yaygınlaştırarak bu alanda tam bir öncü olacak.
Yeni Clio, İttifak bünyesinde güçlü bir sinerji oluşturmayı planlayan stratejinin merkezinde yer alıyor. Bu konumlandırmada, ortak teknoloji geliştirme ve CMF-B gibi kullanılacak yeni platformlar ayrıca modelin yeni elektrikli ve elektronik mimarisi rol oynuyor. Model, bu sayede en yeni teknolojik gelişmelere entegre olabilecek ve pazarın yeni gereksinimlerine karşılık verebilecek.
Renault modelleri açısından yeni bir neslin öncüsü olan Yeni Clio, Renault Sport ve INITIALE PARIS’ten esinlenilen yeni R.S. Line imzasıyla birlikte sunuluyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |