Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Eylül 2018 Cuma - 15:44

Yeni Mercedes-Benz Actros Geleceğe Işık Tutuyor

20-27 Eylül 2018 tarihlerinde Almanya’nın Hannover kentinde gerçekleştirilecek olan IAA Ticari Araç Fuarı’nda görücüye çıkacak yeni Mercedes-Benz Actros, fuar öncesinde 5-6 Eylül tarihlerinde Berlin’de düzenlenen bir etkinlikte dünyanın dört bir yanından davetli basın mensuplarına tanıtıldı.

Yeni Mercedes-Benz Actros Geleceğe Işık Tutuyor

Daimler kamyonlarının 120 yıllık köklü geçmişi, yeni Mercedes-Benz Actros ile yeni ufuklara doğru yelken açıyor. Yeni Mercedes-Benz Actros verimlik, konfor ve güvenlik seviyesiyle “Trucks you can trust” ifadesini geleceğe taşıyor. Yaz ve kış olmak üzere milyonlarca test kilometresini en zor yol şartları altında tamamlayan yeni Mercedes-Benz Actros, Avrupa yollarına çıkmaya hazırlanıyor.

20-27 Eylül 2018 tarihlerinde Almanya’nın Hannover kentinde gerçekleştirilecek olan IAA Ticari Araç Fuarı’nda görücüye çıkacak yeni Actros, fuar öncesinde 5-6 Eylül tarihlerinde Berlin’de düzenlenen bir etkinlikte dünyanın dört bir yanından davetli basın mensuplarına tanıtıldı.

Yeni Mercedes-Benz Actros, bünyesinde barındırdığı teknolojilerle geleceğe ışık tutuyor. Araç, üstün yakıt ekonomi seviyesiyle işletme sahibini ve sunmuş olduğu konfor seviyesiyle sürücüyü mutlu ediyor.

Standart olarak seri üretim kamyonlarda ilk kez sunulan MirrorCam, üstün aerodinamik yapı, gelişmiş güvenlik ve geniş görüş açısı sunuyor

MirrorCam ile kamyonlarda alışılagelmiş devasa aynaların yerini aracın iki yanına monte edilen küçük kameralar ve A sütunlarına entegre 15 inçlik ekranlar alıyor. Sadece sürtünme kat sayısını düşürerek aerodinamik avantaj sunmakla kalmayan MirrorCam, aynı zamanda sürücüye daha fazla görüş açısı sunarak sürüş güvenliğini destekliyor. Geniş açılı kameralar ve 720 x 1920 piksel yüksek çözünürlüklü ekranlar, aynalara kıyasla çok daha geniş bir görüş alanı sunuyor ve fiziki olarak sürücünün görüş alanını kapatmıyor.

Gece görüş özelliği veya özel manevra modu diğer avantajlar olarak öne çıkıyor. Görüntü aydınlığını ayarlama imkânı sunan kamera sistemi tek bir düğme dokunuşu ile ısıtılabiliyor. Sistem sadece sürüş esnasında değil, olası hırsızlık girişimlerini gözetlemek üzere örneğin dinlenme anında da etkinleştirilebiliyor.

Diğer öne çıkan güvenlik özellikleri: LED Gündüz Sürüş Farları ve Elektronik Park Freni (Electronic Parking Brake)

Yeni Actros’a özel ön farlar, standart olarak sunulan LED gündüz farları ile birlikte sadece Actros’a benzersiz ve şık bir görünüm kazandırmakla kalmıyor; en zorlu yol koşullarında bile üstün aydınlatma performansı sunarak sürüş güvenliğine katkı sağlıyor.

Araçtaki HOLD fonksiyonuna sahip yeni Elektronik Park Freni (Electronic Parking Brake) ise, kullanım kolaylığı ve üstün güvenlik seviyesini bir arada sunuyor. Motor kapatıldığında otomatik olarak etkinleşen park freni, ayrıca direksiyon simidinde bulunan kol veya park freni üzerinde bulunan ‘P’ düğmesine basılarak manuel olarak etkinleştirilebiliyor. Sürücünün gaza basmasıyla otomatik olarak devreden çıkan sistem, yine ‘P’ düğmesine basılarak manuel olarak da devreden çıkartılabiliyor. Hold fonksiyonu, fren pedalına sert basıldığında devreye girerek aracı yokuşlarda sabit tutuyor. Sürücünün gaza basmasıyla devreden çıkan HOLD fonksiyonu, yokuşta kalkış yaparken Yokuş Kalkış Desteği görevi görüyor ve aracın geri kaymasını önlüyor.

Yeni Öngörülü Sürüş Sistemi sayesinde daha fazla yakıt tasarrufu

Türkiye’de mevcut Mercedes-Benz Actros araçlarda opsiyonel olarak sunulan Öngörülü Sürüş Sistemi (Predictive Powertrain Control), yeni Actros ile birlikte daha da geliştirilerek ilave yakıt tasarrufu sağlıyor.

Yeni Öngörülü Sürüş Sistemi, yolun topoğrafyasına uygun olarak aracın hızını ayarlamakla kalmıyor; aynı zamanda gereksiz fren, hızlanma ve hatta vites değişiminin de önüne geçiyor. Sistem, yeni Actros’ta bir ilke imza atıyor ve var olan Standard/Eco/Power sürüş modlarına ek olarak PowerShift3 otomatik şanzımanla birlikte çalışan Economy+ modunu kullanıma sunuyor. Söz konusu sürüş modu çok daha fazla yakıt ekonomisi sağlamak üzere programlanmış durumda.

Ayrıca, yeni Öngörülü Sürüş Sistemi 120 tona kadar katar ağırlığına sahip araçlarda, tüm tekerleklerden çekişli araçlarda ve Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) veya Turbo-Retarder-Kavrama’ya sahip araçlarda da sunuluyor.

Devrim niteliğindeki yeni Human Machine Interface (HMI), fonksiyonel ve kullanışlı bir multimedya kokpit mimarisini beraberinde getiriyor

Yeni Actros’un iç mekânında bulunan multimedya kokpiti, en dikkat çeken yenilik olarak öne çıkıyor. Araç ile sürücü arasında benzersiz bir bağ kuran multimedya kokpitin temelini standart olarak sunulan 10 inç büyüklüğündeki iki adet renkli ekran oluşturuyor. Hız, devir ve yakıt göstergesine sahip alışılagelmiş gösterge panelinin yerini renkli ekranlardan biri alıyor. Sürüş ile ilgili tüm bilgileri sürücüye gösteren bu ekran, sürücünün kendi ihtiyacına göre kişiselleştirilebiliyor.

Baştan aşağı yeniden tasarlanan konsolda alışılagelmiş düğmeli kumanda paneli bulunmuyor. Bunun yerine ikinci bir ekran entegre edilmiş durumda. Söz konusu dokunmatik ekran üzerinden kamyona ait tüm fonksiyonlara erişim sağlanabiliyor. Aydınlatma, kalorifer, klima veya telefon gibi önemli fonksiyonlara kısa yol tuşları üzerinden daha kolay erişilebiliyor. Sürücü, ayrıca lastik basıncı veya aks yükü gibi bilgilere de yine buradan her an ulaşabiliyor.

Sadece modern ve çekici bir görünüm sunmakla kalmayan yeni multimedya kokpiti, bünyesinde barındırdığı çözümlerle sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Araç donanımlarının büyük bölümü, geliştirilmiş yeni direksiyon üzerinde sağ ve sol tarafında bulunan touchpad’ler vasıtasıyla ve dokunmatik ekranlar üzerinden yönetilebiliyor. Araçta, bunun dışında harici cihazları bağlamak için birden fazla bağlantı soketi bulunuyor. İki adet USB soketi dışında iki adet akıllı telefonu araç sistemine aynı anda bağlama imkânı tanıyan Dual-Bluetooth bağlantı ara yüzü de araçta sunulan özellikler arasında yer alıyor.

Aracı 50 metreye kadar uzaklıktan açma veya kilitleme imkânı sunan Akıllı Anahtar Sistemi de sürücüye kullanım kolaylığı ve ek konfor sunuyor. Sürücünün aracı çalıştırması için anahtarın kabin içerisinde olması yeterli oluyor.

Opsiyonel olarak sunulacak gelişmiş sürüş destek sistemleri sayesinde sürüş güvenliği artırılırken, sürücünün iş yükü azaltılıyor

Yeni Mercedes-Benz Actros’ta en önemli yeniliklerden biri olarak şerit takip özelliğine sahip yeni Aktif Sürüş Sistemi (Active Drive Assist) dikkat çekiyor. Belirli bir hızdan sonra devreye giren diğer sistemlerin aksine yeni Aktif Sürüş Sistemi bir ilke imza atarak tüm hızlarda yarı-otonom sürüş özellikleriyle sürücüyü destekliyor.

Radar ve kamera bilgilerini harmanlayarak bir arada kullanan Aktif Sürüş Sistemi, alt yapı olarak dur-kalk özelliğine sahip Mesafe Kontrol Sistemi (Proximity Control Assist) ile Şerit Takip Sistemi’ni (Lane Keeping Assist) kullanıyor. Aktif Sürüş Sistemi, seyir halindeyken öndeki araca yaklaşılması halinde aracı yavaşlatıyor ve öndeki araç yeniden uzaklaşmaya başladığında belirlenen hıza kadar yeniden hızlandırıyor. Sistem ayrıca aracın istem dışı şerit dışına çıkması halinde öncelikle sürücüyü uyarıyor; ardından bağımsız şekilde müdahale ederek aracı şeridinde tutuyor.

Aktif Sürüş Sistemi, aracı bağımsız şekilde şeritte tutarken Servotwin adlı yeni elektrohidrolik direksiyon sisteminden faydalanıyor. Şerit takibi için kamera ile analiz edilen yol çizgilerinin verileri baz alınıyor ve farklı bir işaret algılandığında görsel ve sesli uyarı ile araç önceki şeridine yönlendiriliyor. Aktif Sürüş Sistemi’nin sürücü tarafından kapatılmış olması durumunda dahi ilgili riskli gördüğü durumlarda uyarı vermesi önemli bir güvenlik faktörünü temsil ediyor. Aktif Sürüş Sistemi sayesinde sürücünün işi; hafif virajlı yollar, sıkışık dur-kalk trafik, yoğun akıcı yollar ve otoyollar gibi pek çok farklı sürüş koşulunda kolaylaşıyor.

Opsiyonel olarak sunulacak Aktif Fren Sistemi 5 (ABA5) ile Mercedes-Benz kamyonlarının yaya algılama özelliği daha da geliştirildi

Aktif Fren Sistemi’nin kullanıma sunulduğu 2006 yılından beri dünya çapında 230.000 adet acil fren sistemine sahip Mercedes-Benz kamyon satışı gerçekleşti. Mevcut Actros araçlarda opsiyonel olarak sunulan Aktif Fren Sistemi 4’ün daha da gelişmiş bir versiyonu olan yeni yaya algılama özelliğine sahip Aktif Fren Sistemi 5’in sunmuş olduğu özellikler, pazarda tek olma özelliğine sahip. Aktif Fren Sistemi 5 ile Mercedes-Benz, ağır ticari araçların güvenliği hususunda da öncü konumunun altını çiziyor.

Yeni Aktif Fren Sistemi 5’te radar ile kameralar birlikte çalışıyor ve 50 km/s hıza kadar sürüşlerde özellikle yayalara verilen tepkiler belirgin bir şekilde iyileşiyor. Sistem yoldan karşıya geçen, ters yönde veya sürüş yönünde yürüyen veya sabit duran yayaları algılayıp fren yapıyor. Aktif Fren Sistemi 5, olası bir çarpışma riski algıladığında sürücüyü uyarıyor ve sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde otomatik olarak 3 m/sn’lik bir fren müdahalesinde bulunuyor. Sürücünün manuel olarak tepki vermemesi halinde sistem gerektiğinde aracı tamamen durduruyor ve eşzamanlı olarak elektrikli park frenini devreye sokuyor.

Yan Görüş Uyarı Sistemi (Sideguard Assist) ile kör noktadaki hareketli ve hareketsiz yayalar ile nesneler güven altında

Mercedes-Benz tarafından 2016 yılında kullanıma sunulan Yan Görüş Uyarı Sistemi de, Aktif Fren Sistemi 5’e benzer şekilde dönüş manevrası esnasında hareketsiz veya hareket halindeki yayaları ve nesneleri algılayabiliyor. Sistem, radar sensörleri ile kamyon veya 18,75 metre uzunluğa kadar treylerli çekicilerin sağ tarafındaki 3,75 metrelik bölgeyi tarıyor. Yan Görüş Uyarı Sistemi, yolcu tarafını denetliyor ve sürücüyü sağa dönüşlerde aracın sağ tarafında bulunan yaya, bisikletli veya trafik işareti ile sokak lambası gibi sabit nesneler konusunda uyararak sürücüye fren yapmak için zaman kazandırıyor. 36 km/s hıza kadar aktif olan sistem, özellikle şehir içi sürüşlerinde sürücüyü destekliyor. Yan Görüş Uyarı Sistemi, otomatik fren özelliğine sahip olmayıp sadece sürücüyü uyarma fonksiyonunu yerine getiriyor. Sürücü, önce yolcu tarafındaki MirrorCam ekranında ışıldayan bir uyarı üçgeni ile görsel olarak uyarılıyor. Çarpışma riski söz konusu olduğunda ise uyarı üçgeni önce kırmızı yanıp sönüyor ve ardından tamamen kırmızı yanıyor. Eşzamanlı olarak bir ikaz sinyali ile sürücü işitsel olarak da uyarılıyor. Sistem ayrıca 90 km/s hıza kadar şerit değiştirirken de olası tehlikelere karşı sürücüyü uyarıyor.

 
İlave Transit Geçiş Belge Kotası İçin Mutabık Kalındı
 
Yüzde 100 Türk Mühendislerin Gerçekleştirdiği Elektrikli Kamyon Tanıtılacak
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
hakan 30 Ekim 2019 Çarşamba 11:25

biz ler tır şöförüyüz uzun yol gideriz

Yorumu oyla      2      1  
hamittrtttttttt 30 Ekim 2019 Çarşamba 11:23

çok güzel araba biz bunu almak istiyoruz kaç para

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İlave Transit Geçiş Belge Kotası İçin Mutabık Kalındı
Türkiye-Macaristan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 4-5 Eylül ...
''Tecrübelerimizi Bosna-Hersek'le Paylaşmaya Hazırız''
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Türkiye ve Bosna Hersek arasındaki ...
Ford Trucks, 4S Plaza Yatırımlarına Balıkesir ile Devam Ediyor
Ford Otosan’ın ağır ticari araç markası Ford Trucks, Türkiye’nin sanayi ...
 
ZF Aftermarket Yenilikçi Portföyü ve Bilgi-Eğlence Sistemi Automechanika Frankfurt'ta
Dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerinden biri olan ZF Aftermarket ...
Thermo King SLXi Hybrid Soğutucuyla Fark Yaratıyor
Türkiye’de Doğuş Otomotiv güvencesiyle satışı yapılan lider soğutma sistemleri ...
''İstanbul Yeni Havalimanı Önemli Bir Mimari Eser Olacak''
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, ekonomik darbe girişimlerine ...
 
''Kur Artışları Nedeniyle İthalat Yüklemelerinde Yavaşlama Yaşanıyor''
Döviz kurundaki dalgalanmalar lojistik sektöründe de etkilerini gösteriyor. ...
"Tacikistan’a İhracatımız 10 Günü Aşkın Süredir Türkmenistan Sınır Kapılarında Bekliyor"
Türkmenistan, Tacikistan’a teslim edilecek Türk ihraç yüklerinin geçişlerine ...
''Karayolu Taşımacısının Maliyet Artışı, Tahammül Sınırını Aşmıştır!''
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Ali Çiçekli, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrernewskamyoncusrctürkiyetreylerşoförtrucklkw