Volvo FH çekiciler, hızlı ve yakıt verimliliği yüksek ulaşım sağlamak üzere optimize edilmiş yeni 460 hp Euro 6 motorlarla donatılacak.
Euro 6 kamyonlar için müşteri talepleri şu anda orta düzeyde devam ediyor. Şubat 2012'den bu yana araçları yeni düzenlemelere göre belgelendirmek mümkün olsa da tüm yeni kamyonlar için bu gereklilikler iki yıl sonra zorunlu hale gelecek. Zorlu emisyon standartları, pek çok yeni bileşeni içeren gelişmiş motor çözümleri gerektiriyor. Bu durum müşteriler için daha yüksek maliyet anlamına geliyor. Ancak özellikle Avrupa'daki bölgesel ve uzun yol taşımacılığında artan maliyetler, çeşitli finansal destekler ve teşvik paketleriyle kısmen dengelenebiliyor.
Test Edilip Onaylanmış Teknoloji
Euro 6 normundaki Volvo D13 motor, Volvo'nun test edilerek onaylanmış Euro 5 motoru baz alınarak üretildi. Aynı bu ünite gibi, yeni motor da birim enjektörlü ve katalitik egzoz işlemli (SCR), sıralı altı silindirli bir motor. Yeni emisyon gerekliliklerini karşılamak için, Volvo Kamyon'un ABD ve Japonya'da birkaç yıldır zaten kullanmakta olduğu sistemler olan egzoz gazı geri dönüşümü (EGR) ve dizel parçacık filtresi (DPF) de kullanıldı. Euro 5 ile karşılaştırıldığında azot oksit emisyonu yüzde 77 oranında düşürüldü ve partikül emisyonu yarıya indirildi.
Yakıt Verimliliği ve Güvenilirliğe Verilen Önem
Egzoz gazlarındaki azot oksidini zararsız azota ve su buharına dönüştüren SCR sistemi, çok az yer kaplayan kompakt bir ünite içinde partikül filtre sistemine entegre edilmiştir. Egzoz gazında bulunan çok küçük parçacıkları yakalayıp yakan parçacık filtresi işlem sırasında otomatik olarak yenilenir. EGR esasen motor egzoz gazlarını ısıtacak kadar sıcak olmadığında egzoz gazı sıcaklığını arttırmak için kullanılır. SCR sisteminin en iyi şekilde çalışabilmesi için egzoz gazlarının en az 250° C sıcaklığa ulaşması gerekir. Motor sıcaklığını düşürmek ve böylece azot oksit emisyonunu azaltmak amacıyla devridaim yapılan egzoz gazlarını soğutan geleneksel EGR sistemlerinden farklı olarak, Euro 6 motorun EGR sistemi araç otobanda seyrederken neredeyse devre dışı kalır ve böylece bu işlemler sırasında yakıt tüketimini etkilemez.
Euro 6'ya yönelik Volvo D13 460 hakkında bilgiler
Euro 6 hakkında bilgiler
· Euro 5 motorun beşte biri oranında azot oksit emisyonu.
· Euro 5 motorun yarısı kadar partikül emisyonu.
· Emisyon düzenlemesinin en az –7° C'lik bir ortam sıcaklığına kadar karşılanması zorunlu olacaktır.
· Emisyon düzenlemesi azot oksit (NOx), partikül (kütle), partikül (miktar), amonyak (NH3), karbon monoksit (CO) ve hidrokarbonları (HC) kapsamaktadır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |