Volvo Dinamik Direksiyon, gelişmiş ön ve arka süspansiyon ve yeni motor bağlantıları, yeni Volvo FM’in mükemmel sürüş özelliklerine katkı sağlayan ürün iyileştirmeleridir. Yeni FM’in geliştirilmesi aşamasında Volvo Kamyon'un şasi uzmanları ayrıca ağırlık optimizasyonuna da odaklandı.
Volvo Trucks Başkanı Claes Nilsson konuyla ilgili olarak, “Sürücüye sağladığımız mükemmel sürüş özelliklerinin yanı sıra nakliyeciye de maksimum işletim süresi ve minimum yakıt maliyeti sunuyoruz. Tüm Volvo FM modellerinde ağırlığın önemli ölçüde azaltılması, müşterilerin öngörülebilir ve güvenli sürüş özelliklerine sahip hafif kamyon tercih ettikleri tanker ve ağır yük taşımacılığı gibi ağırlığa duyarlı segmentlerde Volvo FM'i çekici kılıyor,” diyor.
Yeni Volvo FM, Avrupa’daki müşteriler için 2013'ün Eylül ayında üretilmeye başlanacak. Yeni Volvo FM'e ilişkin videoyu
Volvo Trucks YouTube kanalından izleyebilirsiniz.
Benzersiz sürüş sistemi
Volvo Dinamik Direksiyon, direksiyon dişlisinde bulunan elektronik kontrollü elektrik motorunu hidrolik direksiyon ile birleştiriyor. Bu özellik, kamyon sürücülerine bir takım avantajlar sağlıyor:
- Düşük hızlarda, sürücü arkasına yaslanarak omuzlarında ve kol kaslarında herhangi bir kasılma hissetmeden aracı rahatlıkla kullanabiliyor. Volvo Dinamik Direksiyon, geri viteste kendisini otomatik olarak ortalıyor.
- Sistem, fazla eğimli yollarda ve yan rüzgarda dengeyi otomatik olarak sağlayarak sürücünün direksiyon simidine asılmadan düz ileri gidebilmesine olanak tanıyor.
- Yön stabilitesi, tüm hızlarda çok rahat bir sürüş deneyimi ve direksiyon hakimiyeti sunuyor.
- Çatlak ve çukur gibi yol yüzeyindeki bozukluklardan kaynaklanan sorunlar en aza indiriliyor.
Üç yönlendirmeli aks
Bir başka yeni özellik ise, tridem akslı 8x2’de biri önde ikisi arkada, iki ön akslı 8x2’de ikisi önde biri arkada olmak üzere üç adet yönlendirmeli aks bulunmasıdır.
Volvo Kamyon Şasi Uzmanı Peter Frleta, “Bu, ürün toplamaya giderken geçilen çiftlik avlusu gibi dar alanlarda kamyon tekerleklerinin yol yüzeyinin dışına çıkmasına gerek kalmadan daha dar bir dönme dairesi sağlıyor,” diyor.
Oldukça beğenilen A-Ride süspansiyon sistemi, artık hem disk hem de kampanalı frenlerle kombine edilerek kullanılabiliyor.
I-See yakıt tasarrufu sağlıyor
Volvo Kamyon, müşterinin nakliye masraflarını azaltmak üzere tasarlanmış yeni teknolojiler ve hizmetler sunuyor. I-Shift şanzımanına eklenen I-See teknolojisi, güncellenmiş hali ile yeni Volvo FM'de de bulunuyor. Öncelikli olarak uzun yol taşımacılığı uygulamaları için geliştirilen I-See, yüzde beşe kadar yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. I-See teknolojisi, kamyonun ilerlediği yolların topografik bilgilerini elektronik olarak kaydediyor.
I-See Geliştirme Müdürü Anders Eriksson, “Geliştirilmiş versiyonda, diğer araçların bilgilerini de önceden indirebilmek mümkün. Bu da, I-See'nin bilinen bir yolda araç kullanan sürücüye ilk andan itibaren avantaj sağlayacağı anlamına geliyor,” diyor.
Kaydedilen yolun veya indirilen yol verilerinin kullanılması, kamyon aynı yoldan yeniden geçtiğinde vites değişiminin, hızın ve yardımcı frenin otomatik olarak optimize edilmesini sağlıyor.
Yakıt tasarrufu sağlayan servisler
Dynafleet Yakıt ve Çevre, Yakıt Önerisi servisi ve Verimli Sürüş eğitimi, Volvo sürücülerinin yararlanabileceği yakıt tasarrufu sağlayan diğer özellik ve servislerdir.
Sürücü Eğitimi ve Yakıt Önerisi servisinden sorumlu Jarkko Aine, “Bu, tamamen sürüş stiliyle, sürüşünüzü nasıl planladığınızla alakalı. Deneyim dikkate alınmaksızın, her zaman nakliye şirketinin kârlılığını arttıracak gelişmelere yer var,” diyor.
Maksimum işletim süresi
Birinci sınıf kalite, Volvo'nun belirleyici özelliğidir ve birinci sınıf kaliteyi yakalamak için yeni Volvo FM, kamyonun gerçek çalışma koşullarını yansıtan sistematik testlerden ve doğrulama programından geçti.
Birinci sınıf ürün kalitesinin, aşınmayı ve bazı önemli parçaların durumunu izleyen telematik opsiyonu ile birleşimi Volvo Kamyon'un araç sahibine maksimum işletim süresi garantisini de kapsayan Altın servis sözleşmesini sunmasına olanak sağlıyor.
Volvo Kamyon Servis Direktörü Christian Gustavsson konuyla ilgili olarak, “Bayi bilgisayar üzerinden çeşitli parçalardaki aşınmayı izleyebilir. Sonuç olarak, bayi, araç için en uygun servis zamanını belirlemek üzere nakliye firması ile önceden irtibata geçebilir,” diyor.
Euro 6 motorlarının tüm modelleri
Yeni Volvo FM, 11 ve 13 litrelik motorların tüm seçenekleri ile piyasaya sürülüyor. Tüm motor seçenekleri 2014'ün başında yürürlüğe girecek olan Euro 6 gerekliliklerini karşılıyor. D13 motorda 420 ila 500 beygir gücü arasında seçenekler mevcut. D11'in güç aralığı ise 330 ila 450 beygir arasında.
Volvo Kamyon Motor Ürün Müdürü Astrid Drewsen, “Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) teknolojimizi daha da geliştirdik. Yeni Euro 6 motorlar, yüksek yakıt verimliliği ile birlikte mükemmel performans sağlıyor,” diyor.