Yeni Volvo FM’de kabin, şaside daha alçak bir konuma yerleştirildi. Böylece, hem kabine iki basamakla giriş mümkün oluyor, hem de sürücüye daha net bir görüş sağlanıyor. Ön camın hemen altındaki siyah bölüm ise kabinin alçak görünümünü daha da vurguluyor.
Volvo Kamyon Tasarım Müdürü Rikard Orell yeni Volvo FM’in kabiniyle ilgili olarak, “Kabin, güçlü Volvo kimliğini yansıtan modern bir görünüme sahip. Daha alçak ve yere daha yakın görünüyor. Arkaya eğimli, yuvarlatılmış köşeler aerodinamik verimliliği tüm mükemmelliğiyle yansıtıyor. Böylece yeni FM, trafiğe ayrıcalıklı çekiciliği ile karışıyor,” diyor.
Tıpkı Volvo FH’da olduğu gibi, yeni FM’de de Volvo'nun klasik iron markı ön camın altına yeni bir konuma taşındı. Kabinin ön üst bölümü kolayca açılabilen tek bir parçadan oluşuyor. Ön bölümde pratik bir tutamak bulunuyor. Izgaranın alt bölümü dışarıya doğru çekilerek bir basamak haline getirilebiliyor. Bu sayede, ön camı temizlemek gibi işler daha da kolaylaşıyor. Ayrıca birinci sınıf kaliteyi ve mümkün olan en güvenli çalışma ortamını sağlamak amacıyla yeni FM kabini, dünyanın en sıkı güvenlik normlarına göre test edilmiş yüksek mukavemetli çelikten üretiliyor.
Yeni farlar, farklı çizgileriyle, yeni Volvo FH ile olan akrabalığı vurguluyor. Performans, hem kısa hem de uzun farlarda geliştirilmiştir. Dönüş sinyalleri ve dikkat çekici eğimli Gündüz Farları (DRL) da dahil olmak üzere tüm aydınlatma fonksiyonlarının tek bir üniteye yerleştirilmiş olması, bakımı oldukça kolaylaştırıyor. Ayrıca, ışığı kamyonun döndüğü yere doğru döndürerek karanlıkta daha iyi görüş sağlayan Bi-Xenon farlar ve aktif farlar ile aydınlatma performansını daha da arttırmak mümkün oluyor.
Baştan aşağı yeniden tasarlanan ön konsol ve kabin içi özelliklerde yapılan bir dizi yenilik sayesinde sürücü, daha rahat ve ergonomik olarak tasarlanmış bir çalışma ortamına sahip.
Volvo Kamyon Kabin Ürün Müdürü Ulf Andreasson yeni FM kabini ile ilgili olarak, “Amacımız, müşterilerimize en iyi sürücüleri çekmelerine yardımcı olacak bir çalışma ortamı yaratmaktı. Yeni FM kabini ile sürücülere tüm düğme, kontrol ve fonksiyonların kolaylıkla erişilebildiği iyi tasarlanmış ve mantıklı bir çalışma ortamı sunuyoruz,” diyor.
Yeni koltuk ileriye doğru dört derece daha fazla eğilebilir ve arkalık artık
Yeni gösterge paneli sürücüye doğru eğimlidir, tüm düğme ve kontroller de kolaylıkla görülebilecek ve erişilebilecek şekilde yerleştirilmiştir. Gösterge paneli, ayrıca bir dizi akıllı saklama bölmesine sahiptir.
Ulf Andreasson, “Asıl amaç, sürücüye işini kolaylaştıracak pek çok saklama bölmesi sağlamaktı. Belgeler, navlun kağıtları, manyetik kartlar ve kişisel eşyalar - artık her şeyin özel olarak tasarlanmış bir yeri var,” diye açıklıyor.
Hız sabitleyici, telefon, Dynafleet ve navigasyon cihazı gibi bazı fonksiyonlar için direksiyon simidinde entegre kontroller bulunuyor. Esnek anahtar modülü ise pek çok kontrolü bir arada barındırabiliyor. Bunlardan biri, I-Shift şanzımanı koltuğun arkasındaki geleneksel vites kontrolünden değil, dört düğme üzerinden yönetebilme seçeneği olarak ön plana çıkıyor.
Yeni Volvo FM'e radar/kamera bazlı sürücü yardım sistemi Önden Çarpışma Uyarısı donanımı da eklenebiliyor.
Volvo Kamyon Trafik ve Ürün Güvenliği Direktörü Carl Johan Almqvist, “Bu sistem öncelikle sürücüyü uyarıyor. Çoğu durumda bu uyarı, ciddi bir kazayı önlemek için yeterlidir,” diyor.
Ön alt koruma, daha hafif bir araçla çarpışma halinde darbenin etkisini büyük ölçüde azaltmak üzere tasarlanmış hafif bir yapıdır.
Volvo FM, ayrıca sürücünün işini kabin dışında da kolaylaştıracak bir sistemle donatılabiliyor.
Volvo Kamyon Elektrik Elektronik Ürün Müdürü Samuel Merdal, “Kablosuz uzaktan kumandamız ile sürücü, kargonun ağırlığını ve yük platformuna nasıl dağıtıldığını hemen görebilir. Uzaktan kumanda, ayrıca, kabine sürekli girip çıkmadan pek çok işlemin kabin dışından yürütülmesini de mümkün kılıyor,” diyor.
Sürücüler için bir başka yararlı yeni özellik ise kamyonun bazı fonksiyonlarını her yerden kontrol edebilmeyi ve izleyebilmeyi mümkün kılan “My Truck” cep telefonu uygulamasıdır. Uygulama şunları kapsıyor:
• Isıtıcının uzaktan etkinleştirilmesi. Kamyon, bir park ısıtıcısı donanımına sahipse, uygulama ile direkt ya da zaman ayarlı olarak çalıştırılabiliyor.
• Akü ve bazı farların durumlarının yanı sıra dizel, AdBlue, motor yağı, soğutucu ve yıkama suyunun seviyeleri gibi sürücünün birçok bilgiye erişimini sağlayan bir “gösterge paneli”.
• Kamyon kapılarının kilitli ya da açık olduğuna ilişkin bilgi
• Alarm durumu. Alarm etkinleştirildiyse, sürücü cep telefonu yoluyla uyarılıyor.
Yeni Volvo FM, Avrupa’daki müşteriler için 2013'ün Eylül ayında üretilmeye başlanacak. Yeni Volvo FM'e ilişkin videoyu Volvo Trucks YouTube kanalından izleyebilirsiniz.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |