Rekor sürede geliştirildi
“Hedefimiz sıra dışı performans özelliklerine sahip bir konsept otomobil üretmekti,” diyor Renault Sport Cars CEO’su Patrice Ratti. “360 Nm azami tork üreten 275bg gücündeki iki litrelik en güçlü motorumuzla donatılmış bir Clio R.S. üretmek kağıt üzerinde son derece çekici bir fikirdi. Ancak bunun makul ve uygulanabilir olduğundan emin olmak zorundaydık.”
Motor sporları ve asfalt otomobilleri dünyasından takımların dahil olmasını gerektiren yeni çalışma prosedürleri sayesinde standart kullanım için üretilen en yüksek performanslı Renault Sport otomobilinin hazırlık dönemi sadece beş ay sürdü.
Bir dizi teknik yenilikler
Mgane R.S. 275 Trophy-R’nin motorunu, vites kutusunu ve soğutma sistemini en ideal biçimde yerleştirmenin yolunu bulmak çok ciddi bir çalışma gerektirdi. Egzoz sistemi de motorun potansiyeli açısından gözden geçirildi. Otomobilin süspansiyonu da aracın sıra dışı performans özeliklerine uygun hale getirildi. Otomobilin ürettiği sese de özel önem gösterildi; bu amaçla Akrapovič çift egzoz sistemi tercih edildi.
Performansa yönelik tasarım
Tasarım ve geliştirme ekibi Clio R.S. 16 projesindeki kısıtların üstesinden başarıyla geldi. Otomobilin gövdesi 60mm genişletildi; 19-inç jant kullanıldı, motor soğutma sistemi optimize edildi. Sonuç olarak da son derece etkileyici ve sportif bir duruşa sahip bu otomobil yaratıldı. Tüm çalışmalar neticesinde özel çok yüzlü reflektör teknolojisinin yer aldığı LED R.S. VISION far tasarımı ortaya çıktı.
Renault Sport’un özgün rengi haline gelen Sirius sarısı, Renault Sport Formula 1 Takımı’nın tek koltuklu R.S.16 F1 aracının logosunu ön plana çıkarması bakımından parlak siyah renklerle birlikte kullanıldı.
Monaco caddelerinde ilk kez gözler önüne serildikten sonra otomobilin bir sonraki gösterimi 23-26 Haziran tarihlerinde İngiltere’nin Batı Sussex kentindeki Goodwood Festival of Speed’te gerçekleştirilecek.